2fast4hjo skrev:
Ingen som tvingar dig.

Det handlar väl knappast om att visa att man är "duktig" Detta är en helt ny satsning som jag tror många inte vet vad det står för o då är det ju värt att uppmärksamma. Tror inte att många visste vad det rosa bandet betyde i början, nu vet ju nästan alla det.
Jo 2fast... men återigen: Vad innebär DENNA vetskap då?
Att man inte tycker detta om man inte bär bandet?
Eller att man tyckte annorlunda förut innan nån kom och viftade med ett band?
Troligen inte.
bandet är för förnumstliga "se vad bra jag är" typer kommer jag fortsätta att tycka iaf.
Även om jag håller med fullt i att det är fina tankar bakom. Och jo, man ska ha civilkurage.
Mena alla dessa "tecken och symboler" som alltid skall visas upp?
Räcker det inte med att man genom handling och ord visar detta ändå?
Jag tycker det.
Ett annat lite udda exempel på detta med "rörelser" är ju vissa homosar som hela tiden tvångsmässigt MÅSTE deklarera sin sexuella läggning.
Inte fan gör jag det som hetero?
De skriker: Se mig: jag är homo! Du MÅSTE älska mig, och acceptera mig!! Annars är du diskriminerande.
Det känns så desperat. Och alla skall ha nån stödsymbol för det, och VE dem som inte har det!
Jag har givetvis homo vänner och arbetskamrater, men inte är det nåt fuzz med det.
Att vara offentlig person idag utan att vara åtminstone officiellt) pro-homo är ju politiskt självmord.
Finns den nån politiker eller mediemänniska med självaktning som inte tävlar i att hålla tal på Pridefestivalen?
Symboler hit och dit. jag tycker de är dåliga, för de delar upp folk i goda och mindre goda.
De blir som ett slags gradbeteckningar, där ju fler du har av dessa tycka-synd-om-minoriteter-märken" på jackans krage du har, ju "bättre och finare" människa är du...
Jag tror på människors lika värde UTAN symboler.