Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Orkar inte läsa tråden, men varför är det ingen som reagerar över att varannan 18årig pojke har blivit utsatt för våld?

Jag är för att våldtäkter ska stoppas givetvis, men det handlar isåfall om att göra någon form av satsning för att stoppa allt våld. Oavsett om det är våldtäkter, misshandel mot pojkar/flickor, män/kvinnor. Det är inte extra synd om någon speciellt utsatt grupp. Jag tror dock inte att man når målet genom att kryssa i någon aftonbladetenkät eller köpa nåt löjligt armband. Tyvärr.

hållundan skrev:
Orkar inte läsa tråden, men varför är det ingen som reagerar över att varannan 18årig pojke har blivit utsatt för våld?

Jag är för att våldtäkter ska stoppas givetvis, men det handlar isåfall om att göra någon form av satsning för att stoppa allt våld. Oavsett om det är våldtäkter, misshandel mot pojkar/flickor, män/kvinnor. Det är inte extra synd om någon speciellt utsatt grupp. Jag tror dock inte att man når målet genom att kryssa i någon aftonbladetenkät eller köpa nåt löjligt armband. Tyvärr.
Håller med dig, bortsätt från en detalj. Det ÄR mer synd om en flicka/tjej/kvinna som blir våldtagen än en annan kille som blir misshandlad.
Du förstår väl varför? En våldtäkt sätter enormt djupa sår...

pogo skrev:
Håller med dig, bortsätt från en detalj. Det ÄR mer synd om en flicka/tjej/kvinna som blir våldtagen än en annan kille som blir misshandlad.
Du förstår väl varför? En våldtäkt sätter enormt djupa sår...
Självfallet, det är inget snack om saken. Klart att det sätter djupa spår. Jag köper dock inte att man ska prioritera bort våldet mot män/pojkar också. Det gör man ju givetvis inte, men det lyfts inte fram på samma sätt. Verkar inte vara "lika viktigt" på något sätt...

Helgens facit:
Stockholm
"Polisen har säkrat vissa spår på brottsplatsen, och offret har lämnat ett bra signalement på mannen. Han beskrivs vara i 35-årsåldern"
....

Jo det låter som ett bra signalement

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11078807.asp
Öresund
Hon har kunnat lämna ett bra signalement på gärningsmannen som var mörk men talade danska, cirka 180 centimeter lång och klädd i jeans och en svart dunjacka."

Sydsvenskan har börjat skärpa sig.

http://sydsvenskan.se/skane/article127827.ece

Nu har Chris Ash och bonny chansen (de som kanske ivrigast hävdat att det inte förekommer mörkning i media beträffande invandrares brottslighet):

Varför skriver man här "Svensk", "Svensk", "Finsk medborgare" och sist "Somalisk medborgare bosatt i Sverige"?

Det ger ju en felaktig bild att det bara är en somalier och en finne och två svenskar, medans alla fyra kommer från afrika*.

*= i verkligheten dårå.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...