Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Markus skrev:
Fy fan vilken dålig jämförelse. :lol

Jag ser inte någon större skillnad på att utnytja en redlös kvinna eller att spänna på en 10årig Thainländare bara för att den sistnämnda sträcker fram handen och får ett par Baht efteråt...

- Stäng förfan gränserna så DE(tm) inte kan komma hit å våldta våra kvinnor!
- Vad ska du göra på semestern föresten?
- Äh, vettefan.. kanske ta en tripp till Thailand.. Grymt läckra små häckar där nert.. lena som fan å man får göra vad man vill med dem för typ max 150 spänn!
- Grymt!
- Japp! ...nu propagerar vi igen! Ut med packet Ut med Packet!

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Ingen som tvingar dig.:3freak
Det handlar väl knappast om att visa att man är "duktig" Detta är en helt ny satsning som jag tror många inte vet vad det står för o då är det ju värt att uppmärksamma. Tror inte att många visste vad det rosa bandet betyde i början, nu vet ju nästan alla det.

Jo 2fast... men återigen: Vad innebär DENNA vetskap då?
Att man inte tycker detta om man inte bär bandet?
Eller att man tyckte annorlunda förut innan nån kom och viftade med ett band?

Troligen inte.
bandet är för förnumstliga "se vad bra jag är" typer kommer jag fortsätta att tycka iaf.
Även om jag håller med fullt i att det är fina tankar bakom. Och jo, man ska ha civilkurage.
Mena alla dessa "tecken och symboler" som alltid skall visas upp?
Räcker det inte med att man genom handling och ord visar detta ändå?
Jag tycker det.

Ett annat lite udda exempel på detta med "rörelser" är ju vissa homosar som hela tiden tvångsmässigt MÅSTE deklarera sin sexuella läggning.
Inte fan gör jag det som hetero?
De skriker: Se mig: jag är homo! Du MÅSTE älska mig, och acceptera mig!! Annars är du diskriminerande.
Det känns så desperat. Och alla skall ha nån stödsymbol för det, och VE dem som inte har det!
Jag har givetvis homo vänner och arbetskamrater, men inte är det nåt fuzz med det.
Att vara offentlig person idag utan att vara åtminstone officiellt) pro-homo är ju politiskt självmord.
Finns den nån politiker eller mediemänniska med självaktning som inte tävlar i att hålla tal på Pridefestivalen?

Symboler hit och dit. jag tycker de är dåliga, för de delar upp folk i goda och mindre goda.
De blir som ett slags gradbeteckningar, där ju fler du har av dessa tycka-synd-om-minoriteter-märken" på jackans krage du har, ju "bättre och finare" människa är du...

Jag tror på människors lika värde UTAN symboler.

Last edited:
Lite håller jag med Dr. Bike ibland käns det som en tävling för vem som håller nån minoretet mest om ryggen, som en PR grej enbart.

Ibland tror jag det är bättre att tona ner det hela lite i stället för att blåsa upp en sak.

Silwer skrev:
Lite håller jag med Dr. Bike ibland käns det som en tävling för vem som håller nån minoretet mest om ryggen, som en PR grej enbart.

Ibland tror jag det är bättre att tona ner det hela lite i stället för att blåsa upp en sak.

Jag är kluven... Jag tror ändå det finns en poäng i att synliggöra t.ex. de homosexuella och öppna ögonen på folk för att minska fördommar även om det ibland kan bli motsatt effekt om det blir "för mycket"...

Att däremot köpa en massa snoddar å snören för rent uppenbara saker känns lite löjligt... Det börjar bli lite "med oss eller mot oss"-jargong i de mest självklara frågor.

Köp vår pryl annars stödjer du att man ska skära i små barn med kniv!
Köp vår grej för att visa att även du är mot att man ska gangbanga treåringar!
Köper du inte den här saken kommer ALLA förstå att du är FÖR svält och cancer!

korvgubbe skrev:
Jag ser inte någon större skillnad på att utnytja en redlös kvinna eller att spänna på en 10årig Thainländare bara för att den sistnämnda sträcker fram handen och får ett par Baht efteråt...

Nu har du jämfört så mycket hit och dit så jag tror inte du vet vad du jämför längre.

Jag tycker alltså inte att sexköp mellan vuxna har många, om ens några, likheter med vare sig våldtäkt eller barnsex. Med det inte sagt att sexköp mellan vuxna är vare sig bra eller dåligt, men jag ser inte samma tydliga koppling som du tydligen gör.

Markus skrev:
Nu har du jämfört så mycket

Det är hela tiden sexhandel med barn jag syftat på även om jag råkade missa att göra det förtydligandet i det första messet av tre.. de två sista var jag rätt noga med att betona åldern(10-11)..... Sen är det beklagligt att du blir så förvirrad när det är så många siffror att hålla reda på. Jag menar.. jag nämnde både en tioåring och en elvaåring.

Markus skrev:
Och ändå skrev du inte det, så knasit.

Jag tyckte det framgick rätt tydligt när jag skrev 11-åring, 10 åring och
"små häckar som är väldigt lena" i min lilla "dialog"..... Tyckte inte det var så svårt att då dra slutsatsen om att det trots allt var barn vi pratade om....

korvgubbe skrev:
Jag tyckte det framgick rätt tydligt när jag skrev 11-åring, 10 åring och
"små häckar som är väldigt lena" i min lilla "dialog"..... Tyckte inte det var så svårt att då dra slutsatsen om att det trots allt var barn vi pratade om....

Och ändå missförstod jag hela tiden, vad dum jag tjenner mig.

Zee skrev:
I jämnlikhetens namn tycker jag kwinnorna osso ska inkluderas! :litebananaisf

Nu var det inte jag som sa något om en begränsning till hälften.....

...men f.ö. håller jag egentligen med du även om det är typ 40ggr vanligare att en mördare (som exempel) är man än kvinna....

korvgubbe skrev:
Jag är kluven... Jag tror ändå det finns en poäng i att synliggöra t.ex. de homosexuella och öppna ögonen på folk för att minska fördommar även om det ibland kan bli motsatt effekt om det blir "för mycket"...

Att däremot köpa en massa snoddar å snören för rent uppenbara saker känns lite löjligt... Det börjar bli lite "med oss eller mot oss"-jargong i de mest självklara frågor.

Köp vår pryl annars stödjer du att man ska skära i små barn med kniv!
Köp vår grej för att visa att även du är mot att man ska gangbanga treåringar!
Köper du inte den här saken kommer ALLA förstå att du är FÖR svält och cancer!
Jo det var ungefär så jag tänkte, och visst man ska inte sopa problem under mattan.

Jodå Korvgubbe, du slår själv huvudet på spiken när du säger att man skall synliggöra dessa saker. Det tycker jag med, men i nästa andetag konstaterar du oxå att det blir (precis som jag sa) en vi-mot-dom, eller Antingen är du med oss eller så är du mot oss-stämning.

Det var hela min poäng.

Till ytterrmera visso FÅR man inte tycka annorlunda än dessa självpåtagna rädda hela världen klubbar företräder.
Nu gör väl ingen det heller i d flesta fall, men jag upplever att debattklimatet är hårdare.

Dessa band-organisationer har en upphöjd onåbar status, och VE den som kritiserar dem!!

Se inte minst på feministrörelsen! har du sett någon ofentlig person kritisera dem i annat än rent uppenbara fall (män är djur osv)?
Och då i mesiga ordalag som: Vi får se över det här, vi stödjer inte deras uppfattning i frågan osv.
Eller som i mit tidigare exempel: Gayrörelsen. Varför kan ingen få kritisera dem på sakliga grunder utan att direkt stämplas som anti?
Jo de sitter på en pidestal, upplyfta av just såna här rörelser, som inte bara synliggör problem, de tar det hela ett steg till och ikoniserar (j-vla ord!) samt gör dessa grupper till martyrer.

F! "äger" ju det absoluta tolkningsföreträdet t.ex av ordet feminism. Det skall ingen karl komma och säga ett enda ord om! Sådeså!
Snacka om diskriminering. Helt öppet dessutom.
Max 25% karlar i partiet. Vad är det?
Kvotering och odemokratiskt så det förslår.

Men "untouchable" då detta är en svag grupp i samhället.
Lite neutral nykterhet om jag får be.

Med tanke på att 85% av alla som sitter i fängelse är invandrare/utlänningar så tycker jag att sverige borde skicka hem alla som begår ett brott i sverige, oavsett vilket brott så kan dom dömmas i sina hemländer. Då kommer vi garanterat få ner brotten. Vad skulle ni välja på? En avhuggen arm för bilstöld eller sitta i svenskt fängelse, få betalt, god mat och dessutom jobba(stimuleras) i typ 3 månader?

Begår man ett brott bör man bli bestraffad tycker jag. Inte ompysslad! Titta på Juha Valjakkala, numera Nikita Joakim Fouganthine. Varför tror ni att han begick mord i sverige efter att han hade rymt från finland. Han kämpade allt vad han kunde för att bli dömd i sverige i stället för i finland. Varför? Jo, i finland sitter du i fängelse, livstid ÄR livstid. Inte 14 år som i sverige. Han skulle få god mat och få träna på gym, kolla tv. Kanske tom om han hade nått intresse typ teater eller så så skulle han kunna få ha det som hobby. Det vet vi nog allihopa hur det där med teater slutade i Malexander... :kocko

Visst begår svenskar brott också. Döm dom då i våra fängelser, det är ju våran skylldighet att redan i skolålder undervisa i vad som är rätt och fel. Så oavsett om en svensk begår ett brott utomlands så får den sitta i svenskt fängelse.

Jag kan bara tänka mig hur många miljarder som går åt till dessa 85% som skickas vidare till mor o far mormor o morfar osv... Dessa miljarder skulle kunna stanna i sverige, bygga en bana åt SH, :yoparty se till att få fler lärare på färre elever, se till att föräldrar kan uppfostra sina barn fler än 2-3 timmar/dag. med andra ord att en förälder skulle ha RÅD att jobba 75% eller så.

Så nu har jag fått det sagt! Och ja, jag är rädd att gå ute själv när det är mörkt, Vem kan man lita på i dagens samhälle??? Bort med Göran Persson!

Last edited:
Jo men en bana är ju väldigt mycket viktigare än att ha ett fungerande samhälle och indirekt rädda liv. Resten orkar jag inte ens kommentera...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti