Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

korvgubbe skrev:
...du menar alltså att dessa som stängs ute bara hade för avsikt att våldta svenska tjejer?

Nej, hur lyckas du med den tolkningen?

korvgubbe skrev:
För de är inte som, de flesta våldtäksmän, den typen som ger sig på tjejer de redan känner? ....för om inte annat vet jag inte vad man vinner på att låta kvinnorna våldtas utanför sveriges gräns.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar.

För övrigt, innan vi går vidare, borde du redogöra för vad du själv tycker om invandringspolitiken. Du kan svara antingen i den här tråden, i den där tråden eller i både och.

Jag gissar att det är färdigdiskuterat nu. :(

Markus skrev:
Nej, hur lyckas du med den tolkningen?
..eftersom du hävdar att det skulle bli en markant skillnad. Då måste du ju mena att de som stängs utanför hade våldtagit de som redan finns här. Annars vet jag ju inte vad vi vinner på att låta de männen våldta "sina kvinnor" utanför gränsen...

Markus skrev:
För övrigt, innan vi går vidare, borde du redogöra för vad du själv tycker om invandringspolitiken. Du kan svara antingen i den här tråden, i den där tråden eller i både och.

Jag gissar att det är färdigdiskuterat nu. :(
Åh.. försöker du gömma dig bakom:
- "du har minsann inte svarat du heller!"
Jag förespråkar inte stängda gränser. Att jag är missnöjd med vad integrationspolitiken lett fram till innebär inte att jag har svaren på hur det borde fungera. Det enda jag kan svara med säkerhet är att jag inte vill stänga några gränser..

:hihi Ni e fan hopplösa Mackan o Korvis. Nåväl, carry on. :sugenpåpopcorn

zoddri skrev:
13. Mer feminism på skolornas scheman.

Ehh.. :3freak :3freak :3freak

Jag är så jäkla trött på allt detta feministsnack. Kan vi inte bara totalglömma allt vad fittstim, feminism och F! heter?!

korvgubbe skrev:
Då måste du ju mena att de som stängs utanför hade våldtagit de som redan finns här.

Ja, men vad har det med huruvida de enkom kommer hit för att våldta att göra?

korvgubbe skrev:
Åh.. försöker du gömma dig

Nej, det är inte jag som gömmer mig och det vet du. Du har fortfarande inte skrivit vad du tycker publikt, det blir liksom inget kul att diskutera det här ämnet då.

korvgubbe skrev:
Nej, det förstår inte jag heller. Varför tar vi inte nu och samlar ihop en "stöd-lista" för övervakningskameror så sätter vi alla vårt fingeravtryck bredvid så går vi till polisen och lämnar in detta tillsammans med ett dna-prov! :tummenupp :rolleyes:

Är du ironisk lr?

2fast4hjo skrev:
Jag bär det vita bandet :7peta gör ni
Jag bär inte pins där det står att jag är blodgivare eller organdonator bara för att jag är det. Jag åker inte runt med ett Pandamärke på bilen även om jag stöder WWF. Jag skriver inte ut priset på de julklappar jag ger bort trots att de kan ha varit dyra. Jag skyltar inte med att jag är fadder eller att jag ger c:a 5 % av min lön till diverse biståndsorganisationer.
Jag tänker heller inte gå runt med ett vitt band, eller rosa eller blått för den delen, för att visa hur duktig jag varit även om syftet är gott.

Fotrally skrev:
Är du ironisk lr?

Sånt har vi slutat med här på forumet...

Nu ägnar vi oss uteslutande åt sarkasm. :fakta

Neanderthalaren skrev:
Jag bär inte pins där det står att jag är blodgivare eller organdonator bara för att jag är det. Jag åker inte runt med ett Pandamärke på bilen även om jag stöder WWF. Jag skriver inte ut priset på de julklappar jag ger bort trots att de kan ha varit dyra. Jag skyltar inte med att jag är fadder eller att jag ger c:a 5 % av min lön till diverse biståndsorganisationer.
Jag tänker heller inte gå runt med ett vitt band, eller rosa eller blått för den delen, för att visa hur duktig jag varit även om syftet är gott.

Bra sagt! Tycker också det är b med en jag-är-hjälte-kolla-på-mig-mentalitet. Hjälte är man i det dolda.

Neanderthalaren skrev:

Alla dessa band... helt rätt neandis! Det är för folk som vill visa hur "fina de är" och egentligen: Vem talar dessa band till? Betyder de att alla som INTE har band är FÖR våldtäkter?
Måste man visa självklarheter?

Plattityder!!

Bra skrivet Neanderthalaren! :klappar

Markus skrev:
Ja, men vad har det med huruvida de enkom kommer hit för att våldta att göra?

Du menar att vi drabbats av någon form av "våldtäktsturism"?

....Är den väldigt mycket hemskare och mer utbredd än den omvända som vi brukar kunna se bland svenska män i t.ex. Thailand?!

korvgubbe skrev:

....Är den väldigt mycket hemskare och mer utbredd än den omvända som vi brukar kunna se bland svenska män i t.ex. Thailand?!

En affärsidé helt enkelt, föbjud den så är det lugnt sen.

Thomas Bodström är en vindflöjel. Skulle tidningar och tv föra väsen om att moppestölder var vanliga så skulle han tillsätta ett moppecomando direckt!
Att låta kollektivtrafiken vara gratis mellan 03:00 och 06:00 är ju lätt, det finns ju ingen trafik då.
Och att dela ut tårgasspray låter som en jättedum ide.
Och att polisen ska leka taxi och köra brudar hem från krogen är ju sådär lagom realistiskt. Likaså att polisbrudar ska promenera runt i parker och sånt.

Zee skrev:
Ehh.. :3freak :3freak :3freak

Jag är så jäkla trött på allt detta feministsnack. Kan vi inte bara totalglömma allt vad fittstim, feminism och F! heter?!

Fan vad jag håller med dej!! :tummenupp

Zee skrev:
:hihi Ni e fan hopplösa Mackan o Korvis. Nåväl, carry on. :sugenpåpopcorn
Jepp!

Zee skrev:

"Feminism" börjar få samma laddade klang som typ "patriot" eller "kommunist"...

Klart som fan det skulle behövas bankas in lite vett och värderingar i skallen på väldigt många tonårsgrabbar. Dessutom borde det diskuteras mer om vad som gör en person framgångsrik o.s.v.
NU verkar allt för många tjejer tro att det bara finns två vägar där det ena är karriär med tokpluggande eller att bli slitzbrud.

korvgubbe skrev:
Klart som fan det skulle behövas bankas in lite vett och värderingar i skallen på väldigt många tonårsgrabbar. Dessutom borde det diskuteras mer om vad som gör en person framgångsrik o.s.v.
NU verkar allt för många tjejer tro att det bara finns två vägar där det ena är karriär med tokpluggande eller att bli slitzbrud.

Apapap. Glöm inte VJ-jobbet på ZTV och MTV. Vad ska man läsa till för att bli programledare i ZTV och hur många minuter är utbildningen på?

Zee skrev:
Apapap. Glöm inte VJ-jobbet på ZTV och MTV. Vad ska man läsa till för att bli programledare i ZTV och hur många minuter är utbildningen på?

Va?! Ärru dumM pÅ rikcTigt?

-utbildning diskvalificerar en på en gång! :7peta

Neanderthalaren skrev:

Ingen som tvingar dig.:3freak
Det handlar väl knappast om att visa att man är "duktig" Detta är en helt ny satsning som jag tror många inte vet vad det står för o då är det ju värt att uppmärksamma. Tror inte att många visste vad det rosa bandet betyde i början, nu vet ju nästan alla det.

korvgubbe skrev:

Det är just det jag inte förstår hur du kommit fram till, nej det tror jag inte.
Så ja.
Och att du tycker sexköp är samma sak som våldtäkt är en helt annan diskussion.

Markus skrev:
Och att du tycker sexköp är samma sak som våldtäkt är en helt annan diskussion.

...så du ser inte en påsättning av en 11åring som en våldtäkt om 11-åringen tar betalt först?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti