Försök till terrordådet i Köpenhamn

göra något åt islamisthotet.

Detta förvånar mig inte ett skit! Hahaha .. "islamisthotet"!!

De islamistiska fundamentalisterna bedriver en utpressningspolitik mot väst. De hotar att mörda flera västlänningar, om någon enda västlänning vägrar att rätta sig efter islamist fundamentalisterna befallningar. Visa Islam respekt! Annars slår vi fundamentalister ihjäl er! Det är islam fundamentalisternas budskap till oss västlänningar.

Precis samma som västfundamentalister (främst Israel & USA) igenom åren terroriserat islamstater. Same thing but different ..

Detta förvånar mig inte ett skit! Hahaha .. "islamisthotet"!!

De islamistiska fundamentalisterna bedriver en utpressningspolitik mot väst. De hotar att mörda flera västlänningar, om någon enda västlänning vägrar att rätta sig efter islamist fundamentalisterna befallningar. Visa Islam respekt! Annars slår vi fundamentalister ihjäl er! Det är islam fundamentalisternas budskap till oss västlänningar.

Precis samma som västfundamentalister (främst Israel & USA) igenom åren terroriserat islamstater. Same thing but different ..

Finns dock en väldigt stor skillnad. Islamisterna ger sig på oskyldiga...

De USA bombar ihjäl är knappast oskyldiga (undantag finns säkert).

\Masonit

Stackars kille. Först råkar dom semestra i Pakistan i ett område där det råkar finnas träningsläger för terrorister (tror även han råkade ha gömda vapen i ungens blöjpaket) och nu råkar han åka bil där någon råkat lägga ett automatvapen, kan ju hända vem som helst...

Edit: Fast bilen var en framhjulsdriven Toyota så enligt Jörgens teori är det nog terrorister i alla fall... :mad:

Tack broder, jag har redan kollat upp det här.
TOYOTA AVENSIS SEDAN 1.8, klart fall av framhjulsdrift. Motorn är dessutom inte bara bensindriven, den är därtill monterad på tvären redan innan man krockat. Ett oemotståndligt val för lättledda defatistiska unga män.

Last edited:
Tack broder, jag har redan kollat upp det här.
TOYOTA AVENSIS SEDAN 1.8, klart fall av framhjulsdrift. Motorn är dessutom inte bara bensindriven, den är därtill monterad på tvären redan innan man krockat. Ett oemotståndligt val för lättledda defatistiska unga män.

Vi får hoppas att säkerhetspolisen har alla förare av framhjulsdrivna lådor under bevakning. De är uppenbart farliga typer. Ådiförarna är nog farligast.

Vi får hoppas att säkerhetspolisen har alla förare av framhjulsdrivna lådor under bevakning. De är uppenbart farliga typer. Ådiförarna är nog farligast.

Det har blundats är jag rädd. Försäljningan har pågått i årtionden. Nu finns dessa ekipage överallt.

Finns dock en väldigt stor skillnad. Islamisterna ger sig på oskyldiga...

De USA bombar ihjäl är knappast oskyldiga (undantag finns säkert).

\Masonit

Jag skulle nog säga som så att majoriteten av de människor som USA bombat ihjäl sen de senaste 70 åren varit oskyldiga. Bara under andra världskriget bombades uppåt en miljon civila ihjäl av USA och Storbritannien, och större delen av dem dödades med rent uppsåt, det var inte fråga om några undantag eller collateral damage, man skulle ha ihjäl så många kvinnor och barn som möjligt.

Senast i höstas läste jag om en flygbombning i Afghanistan som dödade tiotals civila. De drabbade känner sig nog mycket bättre till mods av att deras barn och anhöriga dödats av den "goda" sidan.

Läs och begrunda, samt förfasas....se gärna filmen Fallujah-The Hidden Massacre och förstå att de helvetesscener som Peter Englund berättar om, de förekommer än....

http://www.peterenglund.com/textarkiv/kamparvidunder.htm

http://www.peterenglund.com/textarkiv/songmy.htm

Last edited:
Jag skulle nog säga som så att majoriteten av de människor som USA bombat ihjäl sen de senaste 70 åren varit oskyldiga. Bara under andra världskriget bombades uppåt en miljon civila ihjäl av USA och Storbritannien, och större delen av dem dödades med rent uppsåt, det var inte fråga om några undantag eller collateral damage, man skulle ha ihjäl så många kvinnor och barn som möjligt.

Senast i höstas läste jag om en flygbombning i Afghanistan som dödade tiotals civila. De drabbade känner sig nog mycket bättre till mods av att deras barn och anhöriga dödats av den "goda" sidan.
Det var då fan att dom inte kan göra det rätt, bomba soprent och det är ingen kvar som kan gnälla, det gullas för mycket i moderna krig
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brända_jordens_taktik

Det råder krig i Afghanistan. Landet bombas - så fungerar det.

Det rådde VÄRLDSkrig 1945 när atombomberna föll.

2 fel blir inte ett rätt. Bara för att någon anhörig har dött 1968 så kapar inte jag ett plan och flyger in i någon byggnad för det.
We shall overcome!

Aftonbladet

Aftonbladet förnekar sig inte som rakryggad nyhetsförmedling. "Av en slump" raderas alla tidigare artiklar som kopplar dessa individer till terroristverksamhet. Måste vara ett fall av den nya "Vi gillar olika"-knappen på tangentbordet.

Aftonbladet förnekar sig inte som rakryggad nyhetsförmedling. "Av en slump" raderas alla tidigare artiklar som kopplar dessa individer till terroristverksamhet. Måste vara ett fall av den nya "Vi gillar olika"-knappen på tangentbordet.

Man har alltså inte fixat länkarna efter påtryckningarna från läsarna med andra ord? Aftonbladet har i alla fall inte lyckats utplåna spåren helt. Mycket finns sparade på nätet för den som vet hur man söker.

Kan inte annat än hålla med om att det är riktigt tragiskt. Såg nån cachad version av snyftartikeln om han som fängslades förut. Uppenbarligen verkar han ju ha en oerhörd förmåga att "ha otur" å fängslas sissådär utan anledning.

Aftonbladet borde snarare följa upp hur det kommer sig att samma person åker dit gång på gång utan att faktiskt sättas dit på riktigt.
...eller bara vara självkritiska och diskutera varför man snyftar ena dagen och sedan tar bort artiklarna..

"En gång ingen gång, två gånger är två gånger för mycket" - (häktningar alltså, inte terrordåd)

Det råder krig i Afghanistan. Landet bombas - så fungerar det.

Det rådde inte krig i Afghanistan. Vi "goda" demokrater invaderade landet och har sedan dess många civila på vårt samvete. Jag må förvisso vara för invasionen och avlägsnandet av de vidriga talibanerna men det innebär inte att jag är blind för den långa rad av mänskligt lidande som "våra" bomber inneburit. Varje dödad civil som vi lättvindigt avfärdar som "collateral" har familj och vänner... Det är inte märkligt att det gror fundamentalism och extremism med tanke på att det trots allt är "vi goda" som invaderar och "demokratiserar" länder med tiotusentals döda civila som resultat....

Hur många har de ondskefulla terroristerna dödat i väst?
hur många har vi goda västlänningar dödat i Irak, "Palestina" och Afghanistan.

Bakom varje död, oavsett ond muslim eller god demokrat, finns familjer och vänner och dessutom personer som plockar billiga politiska propagandapoäng...

Last edited:
Jag må förvisso vara för invasionen och avlägsnandet av de vidriga talibanerna men det innebär inte att jag är blind för den långa rad av mänskligt lidande som "våra" bomber inneburit.

Var du emot att tillsätta samma talibaner vid styret när USA gjorde det?

Var du emot att ryssarna kämpade emot talibanerna?

Jag bara undrar, har ni verkligen tillräckligt med högskole/universitetspoäng för att få uttala er om terrorism och muslimer?

Da jag bara har 120, eller 180 enligt den nya berakningen, sa undrar jag om jag har poang nog for att oppna kaften? Dom flesta poangen dar handlar dock om patientflum, alltsa ingen terrorist-kunskap har inte sa jag kanske inte kvalicifierar mig till att ha en asikt?

Men ska jag vara arligt, sa tyder fragan din att du inte heller har fullpott!

Da jag bara har 120, eller 180 enligt den nya berakningen, sa undrar jag om jag har poang nog for att oppna kaften? Dom flesta poangen dar handlar dock om patientflum, alltsa ingen terrorist-kunskap har inte sa jag kanske inte kvalicifierar mig till att ha en asikt?

Är det inte tvärtom, att tio gamla poäng ger 7,5 nya. :va Är det nya samma som ECTS?

Hur som helst, så här ser det liberala muslimsverige på frågan:

Kommer han att vara välkommen tillbaka om han visar sig skyldig?

– Vi ger alltid folk en chans till. I islam är det förbjudet att inte släppa in någon i moskén.

:lol

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/imamen-om-zalouti-en-person-som-alla-andra_5838781.svd

För övrigt känns det tryggt att Statsminister Reinfeldt umgås i samma kretsar.

1%20-%20converts%20-%20helena%20benaouda%205.jpg

Var du emot att tillsätta samma talibaner vid styret när USA gjorde det?

Var du emot att ryssarna kämpade emot talibanerna?

Jag har ingen aning om hur jag ställde mig till det. Jag var två år när Sovjet invaderade Afghanistan och var nog mer intresserad av barnprogram och leksaker än av nyheter och världspolitik. :)

Själv då gamle man?

Kommer han att vara välkommen tillbaka om han visar sig skyldig?

– Vi ger alltid folk en chans till. I islam är det förbjudet att inte släppa in någon i moskén.

Har du hört talas om någon kyrka som stängt dörrarna för ens de värsta seriemördare? :va

Last edited:

Jag antar att du inte har läst tråden "Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?" Gör det först, sen tar jag faktiskt för givet att du kan defintionen på ironi.

Allt du behöver göra är att sluta ge honom helt adekvata skäl att upprepa den.
:va

adekvata skäl ??

"De islamistiska fundamentalisterna bedriver en utpressningspolitik mot väst. De hotar att mörda flera västlänningar, om någon enda västlänning vägrar att rätta sig efter islamist fundamentalisterna befallningar. Visa Islam respekt! Annars slår vi fundamentalister ihjäl er! Det är islam fundamentalisternas budskap till oss västlänningar.

Precis samma som västfundamentalister (främst Israel & USA) igenom åren terroriserat islamstater. Same thing but different .."

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg