Försök till terrordådet i Köpenhamn

Läste man igenom hela artikeln slår hon ju ifrån sig allt som rinnande vatten på en oljerock. Hon borde ju vara starkt ifrågasatt även i de egna leden tycker man. Undra vad det är för folk som sitter i styrelsen?

Haha, de har återvalt sin terror-mormor. :D

Har din trovärdighet påverkats?

– Jag kan förstå om den som inte känner mig undrar vad som pågår. Och jag har fått kritik från några debattörer. Men på söndagseftermiddagen gav styrelsen för Sveriges muslimska råd mig fortsatt förtroende som ordförande.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/jag-var-aningslos

Läste man igenom hela artikeln slår hon ju ifrån sig allt som rinnande vatten på en oljerock. Hon borde ju vara starkt ifrågasatt även i de egna leden tycker man. Undra vad det är för folk som sitter i styrelsen?

Du utgår ifrån att det är skillnad på de som t.ex. väljer henne och de som tar bilen till Köpenhamn antar jag?

De har valt sin ledare, nu vet vi. Eller nu vet ni menar jag, jag har vetat hela tiden. :hihi

Du utgår ifrån att det är skillnad på de som t.ex. väljer henne och de som tar bilen till Köpenhamn antar jag?

De har valt sin ledare, nu vet vi. Eller nu vet ni menar jag, jag har vetat hela tiden. :hihi

Inte nödvändigtvis någon skillnad. Jag har ingen vidare insyn i muslimska rådet ärligt talat eller i de 9 organisationerna som ingår där. Man kan bara konstatera att det är märkligt att hon får fortsatt stöd med tanke på det som varit.

Personligen har jag aldrig förstått mig på varför de valt just henne som företrädare. Hon förefaller inte vidare sympatisk och hamnar i försvarsställning hela tiden. Visserligen angripen från många håll och kanter, men man tycker att de borde kunna hitta en företrädare som kan argumentera på ett respektingivande sätt även om åsikter skiljer sig åt. Att ha henne diskuterandes på det ena debatt programmet efter det andra ökar knappast människors förståelse för muslimernas situation. Att måla ut sig som offer hela tiden håller inte i längden. Att säga saker i ord utan handling är heller inget som håller. Man måste handla - det vill säga leva som man lär. Något som kan diskuteras i det här fallet. Äpplet faller inte långt från trädet finns det ett uttryck som heter. Det dottern och hennes pojkvän hittade på faller tillbaka på henne vad hon än säger nu. Svärsonen är nu gripen och anklagad för terroristbrott. Den eventuella trovärdighet hon haft är som bortblåst utom möjligen i styrelsen och kanske även bland de aktiva medlemmarna i organisationerna bakom rådet. Det i sig är heller inget som bådar gott för muslimerna generellt sätt.

Sedan tror jag att det är farligt att dra en kam över alla muslimerna i Sverige. Då är man farligt ute.

De har senaste veckan genom sitt handlande hindrat en hockeydomare från att publicera helt lagliga bilder på sin Facebook och fått Socialdemokraternas tidigare kristna broderskapsrörelse att inte kräva homosexuellas rättigheter längre, sakta men säkert äter de upp den frihet vi är vana vid.

Jag kan inte låtsas som att det bara är ett fåtal extremister som sakta men säkert skickar oss femhundra år tillbaka i tiden.

Läget är allvarligt, det kommer bli värre, men sen bättre igen. :)

Vad gäller kärringen i fråga, en klassisk nyttig-idiot - passar mig utmärkt! :tummenupp

Vad kan eventuellt hända då tror du?

Generaliserar man så grovt, ser man nog inte verkligheten som den är utan som man vill se den. Farligt för alla inblandade parter.

Jag kan inte låtsas som att det bara är ett fåtal extremister som sakta men säkert skickar oss femhundra år tillbaka i tiden.

Vad gäller kärringen i fråga, en klassisk nyttig-idiot - passar mig utmärkt! :tummenupp

Positiv syn på framtiden trots allt. Härligt att se :)

Last edited:
Generaliserar man så grovt, ser man nog inte verkligheten som den är utan som man vill se den. Farligt för alla inblandade parter.

Utan mohammedlovers - ingen explosion. :brinnerup

Enkelt va?
Du har bott för länge på samma ställe.

Men visst blir det bättre, vi fick ju fason på finnarna när de var "problemet".

De har senaste veckan genom sitt handlande hindrat en hockeydomare från att publicera helt lagliga bilder på sin Facebook och fått Socialdemokraternas tidigare kristna broderskapsrörelse att inte kräva homosexuellas rättigheter längre, sakta men säkert äter de upp den frihet vi är vana vid.

Axess har en del intressanta program. I helgen visade de Undercover Mosque. I veckan visar de I huvudet på en självmordsbombare.

Axess har en del intressanta program. I helgen visade de Undercover Mosque. I veckan visar de I huvudet på en självmordsbombare.

Jag rekommenderar också Obsession: Radical Islam's War Against the West (www.obsessionthemovie.com). Finns på PB, YT mm.
Något liberal för min smak och lite strutsifierad men i stort sett korrekt.
Det den driver som tes som är intressant för en svensk struts är att samtliga islams övergrepp på oss oskyldiga är en del av samma kampanj, förmodligen sant.

Positiv syn på framtiden trots allt. Härligt att se :)

Positiv för oss. :)

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!