Försök matcha detta exempel på religiös idioti!

Olzki skrev:
Jag tror inte att det är bluff, slutar aldrig förvånas över hur hjärntvättat vissa religiöst övertygade människor kan uppträda.

/O

Jag får inte ihop detta med att:
-Klubben består av Amerikaner...
-...som gillar en svensk
-De firar svenskars död
-De firar amerikaners död

Det känns som om de bara slängt ihop allt ultrakontroversiellt de junde hitta och publicerat det, jag gissar på någon typ av bluff fortfarande.

Markus skrev:
Det känns som om de bara slängt ihop allt ultrakontroversiellt de junde hitta och publicerat det, jag gissar på någon typ av bluff fortfarande.

([Edit1] Markus hade redan lagt in länken som jag la ut..)

Andra rubriker som:
- Thank God for the apparent kidnapping of the 12-year-old Swede

Why do you preach hate?
- Because the Bible preaches hate.

eller varför inte:

Why do you say "Thank God For AIDS"?

Because God is a sovereign God, and should be thanked for all of His righteous judgments, whether you like them or not. Everyone who gets AIDS gets it as a direct result of God's will (including babies and people who get it from blood transfusions), and He should be blessed for it. "Be not deceived; God is not mocked: whatsoever a man soweth, that shall he also reap" Galatians 6:7. You should follow Job's example: "Naked came I out of my mother's womb, and naked shall I return thither: the Lord gave, and the Lord hath taken away; blessed be the name of the Lord." Job 1:21.

As far as innocent people who get AIDS, God isn't bound by your humanistic standards of justice. Throughout history, He has killed innocent people to punish those people who are still living (e.g., the innocent first born of Egypt). And He's doing it today. God's wrath is being poured out on this world in many forms, including AIDS, and part of that wrath is the destruction of innocent people (including babies).

Last edited:
gaffel46 skrev:
bara att inse, nästa terrorvåg kommer bestå av
kristna fundamentalister, mesta dels från landet i USA

Jag skulle nog beskriva morden på abortläkare och attentaten mot deras kliniker som en form av terrorism...

Extremt osmakligt..... :kocko

Markus skrev:
Jag får inte ihop detta med att:
-Klubben består av Amerikaner...
-...som gillar en svensk
-De firar svenskars död
-De firar amerikaners död

Läs på deras sajt. Enligt deras sätt att se på det hela så är även amerikaner och USA förkastligt, eftersom gay-rörelsen, feminismen och andra enligt dem missbehagliga yttringar tillåts och i vissa fall uppmuntras i USA. Enligt dem så var t.ex 9/11 ett straff från Gud och enbart syndare dog, var man gudsfruktig så klarade man sig, själva beviset på ens synd var att man dog så att säga.

Man kan väl sammanfatta deras "tro" med att de hatar i princip alla som inte är exakt som de själva. Tur att hela församlingen endast består av 60-70 personer.

Och det är ingen bluff, sök på Google så hittar du en hel del artiklar om församlingen på välrenommerade nyhetssajter och så vidare.

Vad jag inte förstår är hur de kan undgå att bli lynchade när de står med skyltar som säger att "9/11 var Guds straff", "God hates America" och liknande runt om i USA.

Jag har haft mailkontakt med den idioten nu sedan tre dagar tillbaka då jag såg det för första gången. Det är skrämmande hur efterbliven människorna i den sekten är :kocko

Det sista han skrev efter att han inte hade mer att säga tydligen:

Blah, blah, blah. Nothing new under the sun and nothing edifying. Now you must go in delete. Have a nice day.

-----Original Message-----
From: Anders Wård [mailto:anders-ward@telia.com]
Sent: Thursday, January 06, 2005 5:14 AM
To: Jacob Phelps
Subject: Re: Your e-mail to www.godhatesamerica.com

I dont know what to say other than you are a big joke like the rest of the people around the world believing in a god. My hopes for this world isnt big as long as there are religious leaders leading big countries etc. If there is a heaven there should be a hell and all of you will be burning there for a long long time after your finished walking the earth. But i'm sure you will just be another coffin a couple of feet under, just rottening away like the rest of us.

And then i'll be the last to laugh.

Mikael Cagiva skrev:
Ho, ho, blackmetal och homosexualitet. Hur kommer folk på att göra alla dessa hemsidor... :lol
SFFS är ett skämt och har funnits på nätet sedan 2000, fan till och med P3 tog ju upp sidan i en sändning någon gång på forntiden, finns det verkligen folk som FORTFARANDE inte hört att SFFS är ett skämt?

Jag har letat vidare på nätet efter mer information om WBC eftersom jag är sjukt intresserad av religiösa sekter och hittat ett gäng intressanta artiklar. WBC består ju i princip enbart av familjemedlemmar, ett 60-tal knäppgökar med morfar Phelps som familjeöverhuvud.

Här är några intressanta länkar, särskilt den första som ger en detaljerad bild av WBC:
http://www.adl.org/special_reports/wbc/default.asp

http://www.collegian.com/vnews/display.v/ART/2002/10/10/3da63dc382ba2

http://www.ocweekly.com/ink/00/01/machine-ladd.php

Aha, det var nog Jacob Phelp jag pratade med och inte överhuvudet själv. jaja, det var illa ställt redan där och när du nämnde "familjesekt" så kom det plötsligt en tanke på "inavel" mm.... Deras tankesätt förstärker starkt min tanke......
Och senast idag läste jag en broschyr från jehovas vittnen och det var lika illa ställt hos dem :( Jag vet att de vill väl men det blir bara så fel och oseriöst på något vis.

sgtpepper skrev:
SFFS är ett skämt och har funnits på nätet sedan 2000, fan till och med P3 tog ju upp sidan i en sändning någon gång på forntiden, finns det verkligen folk som FORTFARANDE inte hört att SFFS är ett skämt?
Ett mycket välgjort skämt av några som läst alltför mycket många kurser i religionsvetenskap. Jag har skrattat mig dubbelvikt många gånger åt den sidan :D

Just nu verkar det som att sh-maffian (eller var det hs ;)) har sänkt den.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D