Försök att undvika köpa motorcyklar från firmor som bara importerar hojar!

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Låt trådjäveln dö nu!
90 % av alla som har svarat fattar ju inte ens poängen med tråden.
Jag gjorde denna tråd för eran skull. Men tydligen så missuppfattades det.
Ni som kör importhojar, forsätt med det.
Peace!

Håller med om att låta tråden dö ut, ett litet inlägg innan det gör det bara.

Jag har sett flera bilar och motorcyklar på större bil- och motorcykelfirmor som garanterat varit skruvade. Nu senast en Ducati 749S på en firma på västkusten som skulle ha gått c:a 1000 mil. Den hade dock helt blästrade fälgar, massor med stenskottslagningar, kopplingen var bytt TVÅ gånger, ingen s-bok osv. Säljaren propsade dock på att det inte alls fanns någon anledning att tro att den skulle vara skruvad.

När jag köper hoj så tittar jag på skicket och priset, inte hur blankt golv den står på eller hur fin skjorta säljaren har.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Dinn stavvning vysar din kompätäns och intiligäns.
Vad gör du på ett sporthojsforum?
Du borde registrera dig på antikrundan istället.
Du verkar inte alls vara intresserad av att följa motorcyklarnas utveckling. Du lever kvar i 80-talet och borde därför inte kommentera i denna tråd.

Det härliga med din kommentar är att hans hoj är mer sport än vad din någonsin kommer bli...att döma av den lilla bilden i
team tokers avatar så rör det sig om en ordentlig banracer. Klart, säkert färre hästar och mer vikt men fan så mycket mer sport att framföra:fakta

Fast ve och fasa, den kanske är importerad!!!!:crash
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Det väger väldigt tungt när det kommer från en Yamaha SR 500 förare. Ytterligare en 80-talist med en moped som vägrar växa upp.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
jap den är importerad från england :crash:död:3freak:näsblod. det är en gammal formula tt f1 från 1979. numera i skäpnad av en wes cooley kopia. har bla kört vm på isle of man. yoshimura trimmad till 1084 ccm ca 135 hk på veven ca 118 på hjulet vid senaste bänkningen. varvstoppet ställt på 10500 varv
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Sen så får jag skit för att jag tänker på hojbrödernas bästa:gnissla

Om du tror att det är DET du får skit för (och inte din läggning för personliga påhopp när någon inte tycker likadant som du...) testa att läsa tråden en gång till...nooooooooga :krama
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Kan ingen bara banna idioten?
Tillför ju lika mycket vettigt i livet som analklåda ungefär
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Nu kallade du mig för en idiot rätt av. Det är ett personligt påhopp och det borde du bannas för.
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Nu kallade du mig för en idiot rätt av. Det är ett personligt påhopp och det borde du bannas för.

Skillnaden är att han baserar det på dina inlägg i tråden, medan du själv idiotförklarar folk baserat på deras val av MC, avatar etc.

Väl trollat, men det räcker nu.
 

bacon4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2010
Ort
göteborg
Hoj
Versys -08
Nu kallade du mig för en idiot rätt av. Det är ett personligt påhopp och det borde du bannas för.

Nu vet jag inte om det är min special olympics bild du svarar på eller inte.

Men om det är det är den du menar och du tog illa vid dig så ber jag uppriktigt om ursäkt, det var inte det som var meningen.

Jag tyckte bara diskusionen gick lite väl mycket i cirklar och jag försökte mig på lite humor.

Det sköna med sporthoj.com är att man brukar klara av att ta saker med lite mera klackspark och ett leende än på många andra ställen, hoppas det går bra den här gången också.
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag har inte idiotförklarat någon för deras avatar,, Jag tyckte att det var idiotiskt att lägga upp en avatarbild på en människa som har down syndrom i syfte för att vara rolig!
Sen så är det här ett SPORTHOJSFORUM så när någon med en Yamaha SR 500 klankar ner på min hoj så är det väl klart att han får mothugg tillbaka!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nästan 90 inlägg senare, varav ungefär hälften författade av TS, har jag fortfarande inte fått något svar på min inledande fråga. Begåvat! :huvet
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
90 % av alla som har svarat fattar ju inte ens poängen med tråden.

Redan på andra raden i ditt första inlägg sätter du tonen - firmor som bara importerar hojar är oftast oseriösa och bara ute efter snabba pengar. Hur tror du att ett sådant uttalande uppfattas...?
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Det har ju varit skriverier här på SH förut om ett par firmor som säljer importhojar med uppenbara brister. Men varför dra alla importörer över samma kam?:va Jag har då sett många misskötta svensksålda hojar med tvivelaktig historik, så risken att bli blåst på ett begköp på blocket är överhängande stort om man inte har ögonen med sig.

Jag har själv köpt 3st importhojar förut från en seriös importör. Samtliga hojar har varit pedantskötta och har haft full historik och orginalhandlingar från Tyskland. Denna firma är väldigt noga med vad han tar hem och har ett brett kontaktnät i Tyskland.
 

Tommy.exe

Guest
Jag har inte idiotförklarat någon för deras avatar,, Jag tyckte att det var idiotiskt att lägga upp en avatarbild på en människa som har down syndrom i syfte för att vara rolig!
Sen så är det här ett SPORTHOJSFORUM så när någon med en Yamaha SR 500 klankar ner på min hoj så är det väl klart att han får mothugg tillbaka!

Folk med Downs är lite som idoler för mig. Dom är oftast glada, trevliga och hjälpsamma. Snabba att göra det bästa med vad dom har.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag ska förmodligen byta in min sv imorgon, och den hoj som jag kollat på kostar 92900 hos svenska handlare dom lämnar 5 års garanti och 1 års vagnskadagaranti vilket för min del sparar 10k första året. finns en firma som plockar in nya men inte via generalagenten dom vill ha 84900 för den och vet inte vad för garanti dom lämnar och ingen vagnskadagaranti, så i mitt fall blir det billigare att köpa av svensk handlare än import, kanske missförstod och du bara menade hojar som har rullat i andra länder och sen kommer till sverige?

Billigare o billigare..med tanke på att du själv står för "5 års garantin" dvs för att den skall gälla så är det dyra dyra servicar de 5 första åren..kalas om det blir något allvarligt ras, vilket är mycket sällan..lika sällan tror jag som att folk räknar på vad servicekostnaden under 5 år för att kunna åberopa garantin kostar, bara de första 1000 milen så är det närmare 5-6K..med 1000 mila inräknat..är sedan serviceintervallet 500 mil och man sätter 1000 mil per säsong så blir det 5 rätt dyra år, men bra att ha OM det blir något skit..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag har inte idiotförklarat någon för deras avatar,, Jag tyckte att det var idiotiskt att lägga upp en avatarbild på en människa som har down syndrom i syfte för att vara rolig!
Sen så är det här ett SPORTHOJSFORUM så när någon med en Yamaha SR 500 klankar ner på min hoj så är det väl klart att han får mothugg tillbaka!

Nu är du nog ute o cyklar rejält iaf. En sporthoj sitter i "betraktarens"öga om man nu kör royal endfield diesel eller
Boss Hoss v8. Det finns inte en typ av kategorihoj som måste godkännas i "juryn" för att gå med i Sporthoj.com

För hojbrödernas bästa eller hur var det nu...?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top