Försök att undvika köpa motorcyklar från firmor som bara importerar hojar!

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Skirv i stället vad det är som har hänt. Skapa en tråd som inte leder någon vart eller vias att det finns någon bakgrund till något är inte bra. Behöver inte uppge vilken firma det gäller. Sprida rykten och inte sen skriva varför är mycket dålig stil. Trovärdigheten på att det finns något som ligger bakom är obefintlig
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Man ska vara försiktig vare sig det är importerat eller inte, alla kan luras, samma sak gäller bilar, känner en som berättat att dem inte ens brukar byta olja vid "olje byte" men tar betalt för det om oljan sett bra ut, och att dem inte bytt ut delar ifall delen ser bra ut och fungerar fast än att det är tid att byta, och dessa tar betalt som om dem har bytt allting, och detta händer på märkes verkstäder...

Alla kan fiffla så enkelt är det, ex jag och min kompis drog till volvo där dem tillverkar sin färg till volvo bilar, vi kör fram och beställer helt nya färg som han nyss blandat till oss utan kvitto eller ngt...

Känner mekaniker som kan dra tillbaka mätaren till senaste "besiktnings mil" osv...
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Men du är ju inte ens seriös.
Du kör ju antikt. Då duger det med matolja i motorn och smör på kedjan.
Kom tillbaka när du har en hoj som varvar över 10 000 rpm.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men du är ju inte ens seriös.
Du kör ju antikt. Då duger det med matolja i motorn och smör på kedjan.
Kom tillbaka när du har en hoj som varvar över 10 000 rpm.

Så i slutändan är det bara du som har rätten att ha rätt i den här tråden? Jag tror du ska ta och läsa igenom dina inlägg här och se om det verkligen är den bilden av dig själv du vill ge till Sporthojs alla medlemmar.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Vill inte att mina mc-bröder ska bli lurade.
Thats all:tummenupp
Jag bryr mig om er, inte om importörerna som försöker lura er.
Men visst, alla får köpa den motorcykeln dom vill. Som sagt det är ju billigare att köpa en importhoj:rolleyes:
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Dinn stavvning vysar din kompätäns och intiligäns.
Vad gör du på ett sporthojsforum?
Du borde registrera dig på antikrundan istället.
Du verkar inte alls vara intresserad av att följa motorcyklarnas utveckling. Du lever kvar i 80-talet och borde därför inte kommentera i denna tråd.
 

Sir Toby

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Eslöv
Hoj
Honda Cb500T, Honda Ft500
Lugna er nu killar. Sitta i sandlådan och kasta sand på varann kommer inte leta någonstans. Alla har vi olika erfarenheter, tycke och smak. Vi kan inte ändra på varann. Diskutioner är bra men inte när det passerar gränsen som jag tycker det gjort nu...

Å nej jag är inte religös. Bara en enkel hojåkare som ser alla andra hojåkare som sina vänner. :krama
 

Tommy.exe

Guest
Dinn stavvning vysar din kompätäns och intiligäns.
Vad gör du på ett sporthojsforum?
Du borde registrera dig på antikrundan istället.
Du verkar inte alls vara intresserad av att följa motorcyklarnas utveckling. Du lever kvar i 80-talet och borde därför inte kommentera i denna tråd.

Finns du ens?

Fan så pinsam.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Vem är det som är pinsam av oss?
Du har en avatarbild på en människa som har down syndrom. Tycker du att det är roligt?
Är inte det väldigt pinsamt och förnedrande??
Om det är någon släkting till dig som du är stolt över eller så förlåter jag dig... Annars så är du en idiot.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det här är nästan lite av en troll tråd det här måste jag säga eftersom den är så kategoriskt. Personligen tycker jag man märker rätt fort vad det är för typ av firmor man har att göra med. Det finns firmor som importerat både bilar och motorcyklar i flera år som är riktigt seriösa. Sedan finns det så klart en uppsjö mindre seriösa firmor där ute som är opportunister och livnär sig på folks godtrohet trots att varningstecken målar upp sig på horisoneten. Köper man av dem får man nästan skylla sig själv. Tråden avser säkert firmor av den typ som importerar krockskadade bilar från t ex USA och lappar ihop dem av två olika chassi och säljer dem som inget hänt till ett lägre lockpris. Den typen av personer borde inte få bedriva försäljning i huvudtaget. De borde sitta inspärrade. Men som sagt jag tror det är rätt enkelt att avslöja bluffen om man kollar upp objekten noga med en fackman. T ex låter en plåtverkstad titta på karossen och en bilverkstad se över allt annat ifall det gäller en bil. På samma sätt kan man låta en mc-firma titta på motorcykeln i fråga.

Tycker det är onödigt att dra alla över en kam som sysslar med sidoimport. Vem minns inte diskussionerna på 90- talet när folk importerade bilar från Tyskland. De var skruvade och krockskadade allihopa och återförsäljarna här hemma skulle minsann inte ta dem i inbyte eller ens serva dem. Blev det så? Nej, det kan även vara så att återförsäljare själv importerar och exporterar bilar beroende på hur vår valuta står sig mot Euro och Dollar. Tycker det är dags att syna bluffen om svensksålt vs import.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vad är det här för jävla skittråd...??? Ytterligare en tråd där man tillåts kasta skit på företag och näringsidkare som inte får någon möjlighet att försvara sig...?

När jag köper hoj går jag efter skick, magkänsla och allmänt intryck. Är skicket bra och säljaren seriös så blir det affär. Jag gör definitivt inte affär enbart på mätarställning eller väl ifylld servicebok. Den som stirrar sig blind på detta och sedan upptäcker defekter, att hojen varit kraschad eller det hemskaste av allt - att hojen är importerad - får fan skylla sig själv. Det finns ett uttryck för detta och det kallas att vara dåligt påläst...!
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Jag förstår TS poäng men samtidigt håller jag inte med.
Jag köpte själv en importerad hoj för några månader sedan, så hur gick jag tillväga?

Jag kontaktade säljaren som var VÄLDIGT serviceminded och berättade det han visste om hojen.
Jag frågade om dokumentation, skador, fel på hojen osv. Det visade sig att hojen har full dokumentation inga skador och inga fel.
I god tro sätter jag mig i bilen o åker 40 mil enkel resa för att titta o provköra.
Därefter är ju allt upp till mig. Jag själv får kolla på allting, känna av läget med säljaren, försöker han dölja något, kan jag se några tendenser till fusklagningar någonstans osv osv?
Nää allting ser bra ut. Hojen ser faktiskt NY ut!!! Trots att den är importerad av en firma som inte säljer några SV sålda hojar.

Jag skulle nog hellre uppmana folk till att känna av läget och hojen lite bättre än att lita fullt på någon. Det går att fiffla lika mycket med det mesta, oavsett vilket land de rullat innan du köper.
Ta lite extra tid o kolla igenom saker o ting, skäms inte för att rycka o slita och förhoppningsvis gör du en väldigt bra affär! :banana

Firman jag köpte hojen av heter Banhoj.com för er som vill ha firmanamn för trovärdighetens skull.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Låt trådjäveln dö nu!
90 % av alla som har svarat fattar ju inte ens poängen med tråden.
Jag gjorde denna tråd för eran skull. Men tydligen så missuppfattades det.
Ni som kör importhojar, forsätt med det.
Peace!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top