Försäkringspremie Kawasaki H2

Jo, men lite precis det jag menar.
En Tracer är väl precis rätt när det gäller kunder som man vill ha. Demografin borde ju ligga rätt, så att säga.
Men ändå så ska det prisas ut.

Med affären så menas varför ens skaffa MC-försäkringar om man ändå tänker prisa ut sig?
Något Verksamhetsutvecklare fick säkerligen för mycket tid över och tyckte att det verkade vara ett bra komplement, men sen när man räknar på det så...

Kollade en annan av mina hojar, x4 i pris jämfört med Svedea.

Kikade själv på en H2SX förra året, men höftvinkeln som jag hamnar i, som gav kramp redan vid torrbryt, gjorde att jag kände mig som att jag passerat 60+. Synd, för det är ju en rätt så rar ärta annars.
 
Försäkringsbolagen är ju tvingade att erbjuda trafikförsäkring, eftersom vi måste ha det enligt lag, men de fordonstyper man inte vill ha sätter man ett högt pris på, 25kkr verkar standard.
Jag tror att hojens marknadsvärde styr väldigt mycket också, därför kan man helförsäkra en gammal GSX till ett hyggligt pris.
Blir skadorna lite för stora vid en nedläggning (lite kåpor, ett avgassystem), så kan man alltid lösa in den enligt listpris, och det är det maximala man kan "förlora" som försäkringsbolag.
Jag kör alltid halvförsäkrat, men ser att även min R6:a har en hög premie, nästan 4000kr/helår, så där ligger förmodligen stöldbegärligheten som en tung mantel över den.
Men som många säger, så verkar logiken konstig, eller helt saknas ibland.
Min KTM SD1290R kostade 6700kr/helår, så om man jämför dess marknadsvärde, och förmodade stöldbegärlighet, med R6:an, så matchar det inte riktigt tycker jag.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top