Försäkringspremie Kawasaki H2

Jo, men lite precis det jag menar.
En Tracer är väl precis rätt när det gäller kunder som man vill ha. Demografin borde ju ligga rätt, så att säga.
Men ändå så ska det prisas ut.

Med affären så menas varför ens skaffa MC-försäkringar om man ändå tänker prisa ut sig?
Något Verksamhetsutvecklare fick säkerligen för mycket tid över och tyckte att det verkade vara ett bra komplement, men sen när man räknar på det så...

Kollade en annan av mina hojar, x4 i pris jämfört med Svedea.

Kikade själv på en H2SX förra året, men höftvinkeln som jag hamnar i, som gav kramp redan vid torrbryt, gjorde att jag kände mig som att jag passerat 60+. Synd, för det är ju en rätt så rar ärta annars.

Försäkringsbolagen är ju tvingade att erbjuda trafikförsäkring, eftersom vi måste ha det enligt lag, men de fordonstyper man inte vill ha sätter man ett högt pris på, 25kkr verkar standard.
Jag tror att hojens marknadsvärde styr väldigt mycket också, därför kan man helförsäkra en gammal GSX till ett hyggligt pris.
Blir skadorna lite för stora vid en nedläggning (lite kåpor, ett avgassystem), så kan man alltid lösa in den enligt listpris, och det är det maximala man kan "förlora" som försäkringsbolag.
Jag kör alltid halvförsäkrat, men ser att även min R6:a har en hög premie, nästan 4000kr/helår, så där ligger förmodligen stöldbegärligheten som en tung mantel över den.
Men som många säger, så verkar logiken konstig, eller helt saknas ibland.
Min KTM SD1290R kostade 6700kr/helår, så om man jämför dess marknadsvärde, och förmodade stöldbegärlighet, med R6:an, så matchar det inte riktigt tycker jag.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon