Kongo
Men gasa sa jag!!!
vadå ?vi som tar det så lugnt... *Putt, putt, putt...* heheheMiss_Orchidee skrev:så som ni dårar kör ja.....suck............kan ni inte köra lite försiktigare grabbar...mer som jag.........då vurpar jag inte har jag hört
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vadå ?vi som tar det så lugnt... *Putt, putt, putt...* heheheMiss_Orchidee skrev:så som ni dårar kör ja.....suck............kan ni inte köra lite försiktigare grabbar...mer som jag.........då vurpar jag inte har jag hört
![]()
![]()
#Olsson# skrev:Om man ringer runt i europa o kollar försäkringar kanske? Det borde ju finnas alternativ.
Kongo skrev:vadå ?vi som tar det så lugnt... *Putt, putt, putt...* hehehe

Miss_Orchidee skrev:jag tycker vi gör såhär...nästa år så försäkrar ingen av oss....utan betalar in 2000 till SH så får Swedie dela ut mekjobben till olika mekare här, och ta av "2ooo" kassan....![]()

AluminiumHead skrev:Det du syftar på är något helt annat, ALLA motorcyklar är i fordonsklass 13.
Man gör en uppdelning enligt:
Fordonsklass/Fordon
13/Motorcykel
15/Offroad
14/EU-moped (klass I)
19/Moped (klass II)
11/Oregistrerad motorcykel

ReDan skrev:Billigt?
Har 650:- i garageförsäkring!
och 1600:- i månaden halvf för min gamla -99 : )
Låter som en billig försäkring för en sprillans![]()
snaijk skrev:Vad kostar det att åka fast utan försäkring?
![]()
goodspeed skrev:Och om du sparar ett par tusen, men skrotar. Sedan tycker ditt Honoluliska bolag att du kan komma upp på lokalkontoret och visa ditt trasiga skinnställ så skall de givetvis ersätta det. Sedan kommer vi till hojjen. Jaså, du får inte röra den innan en representant kommit och tittat på den? - Bra, de har en tjänsteresa till sverige inbokad i september. Vill du ringa till dem så har de telefontid kl 02:00 - 10:00 och du betalar endast för utlandssamtal.
Det finns i mina ögon vissa poänger med att anlita något av de svenska f-bolagen.
goodspeed skrev:Och om du sparar ett par tusen, men skrotar. Sedan tycker ditt Honoluliska bolag att du kan komma upp på lokalkontoret och visa ditt trasiga skinnställ så skall de givetvis ersätta det. Sedan kommer vi till hojjen. Jaså, du får inte röra den innan en representant kommit och tittat på den? - Bra, de har en tjänsteresa till sverige inbokad i september. Vill du ringa till dem så har de telefontid kl 02:00 - 10:00 och du betalar endast för utlandssamtal.
Det finns i mina ögon vissa poänger med att anlita något av de svenska f-bolagen.
Helt fantastiskt, det var ju Folksam JAG ringde... vet inte om det göller vikt/effekt men det låter ju troligt med tanke på det han berättade.HanneZ skrev:Jag ringde precis o snackade med folksam och dom hade inte fått någon information om några nya vikt/effekt klasser.

Då hade ju bådet f-bolagen och pappa blå jublatStoppsladd skrev:Om alla ställer av hojarna en säsong i protest då?![]()
![]()
kostar nog ingenting att åka fast utan förasäkring. men att äga en påställd mc utan att han en försäkring..........hmmmm inte skulle jag vilja öppna det brevet som kommer från trafikförsäkringsföreningen efter två/tre månadersnaijk skrev:Vad kostar det att åka fast utan försäkring?
![]()
Kongo skrev:De ska alltså dela upp hojarna i 11 klasser och alla vi med sporthojar kommer upp i en ÄNNU enligt honom mycket dyrare klass! Halvförsäkring runt 20-25 papp om året spekulerade han i...
vad en helförsäkring kommer att kosta vågar man fan inte tänka på!
benkar skrev:Har försäkring hos Folkskam sedan närmare ett år, och redan i nov 2003, då jag tecknade försäkringen, pratade Folkskam om att dom numera har 11-15 klasser, uppdelade efter olika "risker" utifrån tex hk, vikt på hoj, årsmodell, antal hojar i aktuell kategori som blir olycksdrabbade mm
Snipp...
/B
Victor skrev:Visst resonerar du rätt benkar men jag tror itne att du kommer att få lägre premie för det. Däremot kommer andra med värre hojar att få högre premier.
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!