tänk på att du minskar din riska att klota om du går en utbildning med ännu ingen som har klagat på sin utbildning va jag har hört och dom flesta har väl gått dom nu
Haka du med upp en dag på gälleråsen i sommar när jag ska upp och köra instruktör finns plats på mitt släp jag lovar Fabbe du lär dig något![]()
men visst satan av dyrt det är med Sporthoj på gata
Jag la ju ut va de kostar mig om jag haft "full utbildning" som snubben i telefon sa. Självriskerna sätter käppar i hjulen där. I helv att ja tänker betala 25% av hojens värde om någon stjäl hojen. Ok 25% av skadekostnaderna som kan tänkas bli. Men fan inte av hela värdet om jag aldrig får se cykeln mer

Jo det tror jag säkert att jag gör, men änsålänge gynnar det mig inte något ekonomiskt att lägga pengar på en kurs

Ja, om det inte vore för självrisken på stöld hade jag gärna gått utbildningen! En stöld är ju för böveln inget jag kan påverka. Allra minst där jag bor nu, fyfan. Där hjälper inga garage & burar inte..Även om Folksams självrisk gällande stöld inte är riktigt kocher tycker jag ändå deras idé är långt bättre ... hos de andra får man ju betala oavsett vad, hos Folksam har man ju ändå chansen att sänka ... genom att åka så fort man vågar och förmår på Falken en hel dag och samtidigt bli bättre ... för mig sjönk priset med drygt 3 lök ... efter kostnaden för själva utbildningen.
\m/

Nivån på försäkringspremierna är ju ett styrmedel som används för att få bort sporthojarna från gatorna. Men ger man oss inga alternativ (läs: motorbanor i storstadsregionerna) så blir resultatet att man kör oförsäkrat istället. Trångsynta politikerkärringar som har blivit skrämda av motorljudet från en hoj som kört om dem på motorvägen. Nu tar de ut sin hämnd.
Nivån på försäkringspremierna grundas på antalet skador, kostnad av skadorna etc.
Du är välkommen att starta ett försäkringsbolag där man kan helförsäkra en sporthoj för 10k!!
Tror säkert det är ett sätt att bort oss, men sen får vi betla för framtida & urtida kostnader också. Om jag minns rätt villsäga..
Det är väl just de dem vill att vi ska göra, och sluta leka på vägen
jag har bara hunnit kolla med IF än så länge...
Trafik: 60.000:-
Halv: 86.000:-
Hel: beloppet överstiger 100.000:- vilket är ofärsäkringsbart hos dem...
Men visst är det underbart att äga en 8år gammal hoj..Fint med Racekåpor (ej krachkåpor, det finns en mental skillnad, har nån talat om för mig)
Hur fan lyckas du få högre premie? Ok att jag bor i en annan zon men ändå

Last edited: