Försäkringar på min stackars cykel

På min Rockster betalar jag 3500 per år hel/hel hos IF i näst högsta klassen!!

Visst, ingen supersport, men jag piskade en Fireblade -98 och en ny CBR600 på Gotland ring i somras:yoparty

Mailade dem idag, och sen ringde en kille och erbjöd en försäkring som var 3k billigare om året, eller en helförsäkring för samma pris som min nuvarande halv. Hur bra som helst ju :tummenupp

Det borde ju inte göra någon skillnad om man låter dem göra det tillskillnad från än själv?

Kiollade också med insplanet erbjud mig en halv för. för 7500 så nu kan någon själa hojen också

Eller så bor man hemma, har en pappa som är 50+ och ett låst garage:tummenupp

:rolleyes: :) :D

ända fördelen med en gammal häck som min hoj. 140hk för 400kr/mån, det är lagom priser :-)

Eller en gammal häck som min hoj. 125hk, för 375kr/mån, halv/helår :tummenupp

Last edited:
Ytterligare ett exempel på skruvade försäkringar-----------

Bor, Götlaborg, djävulsön, eget garage, 30+ allt regg:at på mig.
Kawa gpz 500. 65hk 1300kr halv/hel -> bilsport mc
Honda VTR 1000f V2 130hk 3000kr halv /hel -> bilsport mc
Sigma V6 200hk, 93:a 4000kr trafik / hel -> salusansvar

Jag betalar alltså lika mycket för trafikförsäkring på biljaävelen som jag gör för båda mc halvförsäkrade!! Nått e fel, nog för att den går bra, men den har ju inte en suck mot nån av motorcyklarna, och skaderisken måste ju vara obefintlig då den väger 1700++kg

Vad säger reglerna om boende?

För oss i storstäder så kan det ju till och med löna sig att hyra och skriva sig i något litet rum någonstans på landet... eftersända posten ifall man inte orkar hämta den då och då.

Jag förutsätter givetvis att man har kvar sin vanliga lya också.

Back