Försäkring vid krock??

Stef

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Yz 426 Motard
Var ute o lekte lite igår, o på väg till en polare när plötsligt en gubbe i en saab 9000 körde ut framför mej :kocko . Hade inte en chans att stanna så jag körde rakt in i honom o gjorde några volter över hans bil.. Nu till min fråga, min hoj klarade sej utan några synliga skador, men mitt skinnställ fick sej några goa märken... Borde man inte kunna ta ut det på hans försäkring?? Gubben var vållande till olyckan. Samt lämna in hojen för genomgång? Smällde ändå rakt i sidan på han i ganska hyfsad fart så framgafflarna borde väl fått stryk...

Stef skrev:
Var ute o lekte lite igår, o på väg till en polare när plötsligt en gubbe i en saab 9000 körde ut framför mej :kocko . Hade inte en chans att stanna så jag körde rakt in i honom o gjorde några volter över hans bil.. Nu till min fråga, min hoj klarade sej utan några synliga skador, men mitt skinnställ fick sej några goa märken... Borde man inte kunna ta ut det på hans försäkring?? Gubben var vållande till olyckan. Samt lämna in hojen för genomgång? Smällde ändå rakt i sidan på han i ganska hyfsad fart så framgafflarna borde väl fått stryk...

För mej känns det självklart att du ska göra så. Lättast är väl att du kollar upp det med ditt försäkringsbolag? :tummenupp

Om det uppstått egendomsskador eller personskador "som inte är obetydliga" bör du/han underrätta polis och sedan fylla i en skadeanmälan (gärna tillsammans så ni är överens om vad som hände) som skickas in till hans försäkringsbolag.

Klart då ska stå på dig :tummenupp

Gubbar som svänger rakt ut i vägen på det sättet har tagit livet ur många motorcyklister, så det ska inte tas lätt på. Har själv varit nära att klistras mot ett träd pga en sån galning :(

Last edited:
Stef skrev:

soft namn förresten :)

Är du säker på att inte blivit några "osynliga" skador? Gaffeln som blivit böjd eller nått.. låter otroligt att hojen inte fått en skråma om du flygit..

eisbaer skrev:
Är du säker på att inte blivit några "osynliga" skador? Gaffeln som blivit böjd eller nått.. låter otroligt att hojen inte fått en skråma om du flygit..

Nä den kändes faktiskt helt ok när jag körde den från olycksplatsen, men det verkar konstigt om den inte fått några skador alls...

eisbaer skrev:

:kocko Inte alls otroligt! Har har ju en Yamaha! :hihi

*spam* :fyllisar

Kom precis hem från akuten, 4 till 6 veckors sjukskrivning :(
Kan man klämma hans f-bolag på lite pengar då mån tro??

Hojen är E-reggad, men var påställd o försäkrad vid krocken, kan hans försäkringsbolag vägra betala ut pengar till mej då?? Hörde nån säga nåt om det....

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien