Först vill jag gratulera alla grabbar därute som kan punga ut 1300-1800 spänn i månaden...
Tackar
Men i mitt fall så valde jag en billigare hoj efter RSV'en,en hoj jag kan köra trafik på och som då kostar mycket mindre.
Blir jävligt sur nu när jag läser inläggen som följer....
Inget att bli sur över.Självklart blir folk som betalar ärligt sura när folk tar genvägar för ett bättre pris
Nu e det ju såhär....Att ni 25+ har lyckats trissa upp försäkringspremien ganska bra själva!!! Bara som info Så av 1600 R1

r i Sverige e 800 med
i någon olycka enligt försäkringsbolaget...och mörkersiffran e nog inte liten del heller...Så jävla lätt å sitta där på era feta rövar å gnälla när ni förmodligen kom undan med betydligt mindre premie när ni var 21...eller...det fanns kanske inte ens sporthojar av klass 7 när ni tog kort....
Jag gnäller inte på det,isåf skulle jag lika gärna var sur på alla som fick kortet gratis,eller avundsjuk på dom som fick se den första månlandningen live på svartvit tv.
Ja...precis så sa jag till kärringen på försäkringsbolaget...Sa som det var...Att jag ska hojen...Och HON plockade fram den här försäkringen till mig...så vafan har jag gjort fel!!! Skenförsäkra up my ass....
Du sa väl också at du köpte en sporthoj för egna pengar som du vill ställa på pappa?
Har familj och hus och försörja...Bara för att bolagen ogillar sporthojar och rånar folk på pengar så ska jag inte kunna utöva min passion...No way...
Egoistiskt tänkande.
Ser inga problem med 2:an heller då försäkringsbolaget själva godkänner sådana "sken"manövrar...E ni avundsjuka på att ni inte vågat säga sanningen till bolagen eller vad e frågan...Han får "låna" ut den precis hur mycket han vill....Hur länge han vill...Vart han vill....
Jag sa sanningen: "Hej jag har köpt en hoj jag vill försäkra"
Bolaget svarade:"Va trevligt
..den här summan blir det"
Så till alla som bor i en lägenhet på 15 kvadrat och inte har några normala utgifter...Kul att ni kan äga era hojar...
Avundsjuk? Vissa har det bättre än andra.
E jävligt trött på folk på sporthoj nu...Verkar som ett stort antal antingen e
Östermalmbratz eller Bara kommit in i nåt för-klimakterie...Bara en jävla massa gnäll på att allt e fel...Tänk om ni var lika engagerade i hastigheter...
Jag tycker det är fint med lägre farter.Jag bor inte i sthlm.Klimakteriet drabbar väl enligt mitt vetande mest äldre damer.
Handlar inte om Pengar eller Ålder...Mognad...Tänk mer vad ni gör med högerhanden så kanske premien stannar upp snart....
Mognad är att ta ansvar för sina handlingar,att kunna betala för sig m.m.
Att inte handla över sina tillgångar.
Synd att man e en snorunge i era ögon...men jag e övertygad om att jag varit med om oändligt mycket mer än majoriteten här...
Du är ingen snorunge i mina ögon.Alla har vi våra lik i garderoben,tragiska händelser att bära på,vidriga minnen,förlorade kärlekar/vänner/anhöriga.
Min åsikt är iaf att man ska betala för sig.
Ledsen för den hårda tonen...
Hoppas på konstruktiv kritik...
//"Still the King"