hur kan premien förändras så?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Hörde om premier i december och fick då ett svar på en helförs halvår på 12000 skr (detta över tlf). Jag kom sedan på några frågor i efterhand ang denna försäkring och skickade ett mail där jag även frågade om premien än en gång. Svaret fick jag den 5/1 2005 (onsdags) och då hade de höjt premien till 18200 skr. Detta tyckte jag var konstigt och beslutade mig för att ringa dem idag och höra hur det kunde vara så. Det kunde de inte svara på utan sa bara att idag var premien på 17000 skr. När skall de bestämma sig? Skall man behöva ringa varje dag för att få en bra premie eller?

brinckis skrev:
Hörde om premier i december och fick då ett svar på en helförs halvår på 12000 skr (detta över tlf). Jag kom sedan på några frågor i efterhand ang denna försäkring och skickade ett mail där jag även frågade om premien än en gång. Svaret fick jag den 5/1 2005 (onsdags) och då hade de höjt premien till 18200 skr. Detta tyckte jag var konstigt och beslutade mig för att ringa dem idag och höra hur det kunde vara så. Det kunde de inte svara på utan sa bara att idag var premien på 17000 skr. När skall de bestämma sig? Skall man behöva ringa varje dag för att få en bra premie eller?

Man ska be om en offert på premien när man tror sig ha fått jackpot. Annars kan det gå som det gjorde för dig nu. Trist men så är det

/oXydex

Kan det inte ha lite att göra på hur sugen säljaren är att verkligen sälja en försäkring? För dom har väl provision på varje såld försäkring? Alla säljare bör ju få fram samma "listpris" på försäkring om dom knappar in samma information; De är väl baserade på x antal faktorer. Och beräknas :va

Ponera att F-bolagen har en mall som ser ut typ såhär ->

Förare = (fklass(förare.ålder - förare.kk_sedan) * förare.skadedrabbad) +
MC = ((mc.effekt / mc.vikt) * skadedrabbad(mc.modell)) - log(Mc.ålder-)
premie = (förare * mc) * (förare.ort * förare.garage * förare.körsträcka) * förtjänst

Då bör ju ALLA säljare få exakt samma summa om dom knappar in samma saker. Men om man inte uppger (eller säljaren frågar efter) vissa parametrar
så ändras formeln och man får en annan slutsumma p.g.a några standard värden i formeln istället.

Sen om säljaren vill dela med sig av den faktiska premien, eller om han/hon känner för att pruta för att kanske, kanske få sälja en försäkring och tjäna en femtiolapp i provision är upp till densamme.

Om de tappar en eller en annan MC-kund är nog inte hela världen, för det är inte där pengarna ligger. Dom finns i byggnader, företag och annat.

:va

Notera som sagt att detta är endast spån från min sida...... :7peta

Back