Förlovad!

GuW: är man gift har brewden mycket större chans att sno hälften av ens ekonomi i ett nafs, alt. plocka alla ens pengar när man "råkade dö" (a.k.a. matförgiftad)

:D :D

hmm... kan nog vara jag som är tråkig/dåligt upplyst och inte ser någon skillnad/syfte med att bli förlovad/gifta sig (förutom att flickan får stå i rampljuset en gång till, precis som balen (som egentligen är till för tjejernas ego, och så nördar så att dom får en chans att få ligga dom med)

:D :D

STOFFER: mina kommentarer om "vad är det för ide om man inte tänkt gifta sig endå" vart inte riktade mot dig utan Dee_cati

GuW: är man gift har brewden mycket större chans att sno hälften av ens ekonomi i ett nafs, alt. plocka alla ens pengar när man "råkade dö" (a.k.a. matförgiftad)

Numera är det ju rättsligt ingen större skillnad på att vara gift eller långtidssambo, dom har samma möjligheter att sno hälften ändå...

Fy fan vilken dålig stil ni har. Här är en kille som glatt berättar att han har förlovat sig och är lycklig å era "trevliga" kommentarer är "jag lider med dig" "förlorad" "varför ska man gifta/förlova sig?" Hur jävla svårt är det att glädjas med andra för en gångs skull å kläcka ur sig ett "Grattis" bara och hålla käft om alla syrliga åsikter. Den svenska avundsjukan är så äckligt vidrig. Har killen hittat kvinnan med stort K och vill med en ring eller nåt annat visa henne och hela världen hur mycket han uppskattar henne så är det väl bara roligt? Såg fula komentarer om mitt eget bröllop härinne också och till er som skriver sånt kan jag bara beklaga att ni är så jävla olyckliga att ni måste vara elaka.
:finger

Till trådstartaren: Igen ett jättegrattis och jag tycker att du gör helt rätt som väljer förlovning och sen kanske bröllop som kärleks-symbol. :tummenupp

Grattis Stoffer, och lycka till till din trolovade! :tummenupp

Till er non-believers: Kyrkligt eller inte, varje anledning att ha en fest är en bra anledning, därför kan man gifta sig!

Men det är bra att var och en kan välja.

Jag var inte speciellt insatt i det hela när vi förlovade oss, vi var bara 20år och jag visste inte bättre :D
Inte var det ett frieri från min sida iaf, den saken är säker. Jag spottar på allt vad religion heter men då min tjej är kristen så får man finna sig i att gifta sig antar jag. Hon är romantisk, det är inte jag. Min positiva syn på giftermålet är den ekonomiska biten om något skulle ske och det kan man lösa utan ring på fingret...

Återigen grattis, låt oss hoppas på att hon är den rätte.

PS: Kia, nu är jag inte insatt i din giftas-tråd men jag håller väl delvis med dig. Sen kan man ju diskutera när det är rätt tid att gifta sig. Har man inte träffats mer än nåt år så känns det otroligt "barnsligt" i mina ögon att gifta sig men det är ju bara jag.

Gud vad roligt för er! :) Grattis till er båda! Hoppas kvällen går väl.. ;)

Fy fan vilken dålig stil ni har. Här är en kille som glatt berättar att han har förlovat sig och är lycklig å era "trevliga" kommentarer är "jag lider med dig" "förlorad" "varför ska man gifta/förlova sig?"

Jag vet inte om du inkluderade mig där, men jag menade inte alls så, jag glömde förvisso att säga grattis, men mitt inlägg var mera menat som "det är ändå inga juridiska fördelar med att gifta sig, i laglig mening är ringutbytet numera marginaliserat"

Visst, jag grattar alla som är kär, oavsett om dom väljer att uttrycka det genom att förlova sig, gifta sig, eller måla varandras tånaglar gröna....

Grattis, ni har något fint, vårda det. :tummenupp

Nu vet jag ju inte om det är mig du kallar barnslig men jag svarar ändå.

Inte dig jag kallade barnslig, det var mer det här med att fifta sig ett år efter förlovning. Sen kom jag på att man kanske har varit ihop ett tag innan förlovningen också :D

Spottar du på din tjej? He he! :näsblod

Bara när vi ska ha analsex :brynad

Last edited:
Snart kommer ett cyniskt och aningens bittert inlägg från Mattias.

Hursomhelst, grattis :tummenupp

3144032 Fy fan vilken dålig stil ni har. Här är en kille som glatt berättar att han har förlovat sig och är lycklig å era "trevliga" kommentarer är "jag lider med dig" "förlorad" "varför ska man gifta/förlova sig?" Hur jävla svårt är det att glädjas med andra för en gångs skull å kläcka ur sig ett "Grattis" bara och hålla käft om alla syrliga åsikter. Den svenska avundsjukan är så äckligt vidrig. Har killen hittat kvinnan med stort K och vill med en ring eller nåt annat visa henne och hela världen hur mycket han uppskattar henne så är det väl bara roligt? Såg fula komentarer om mitt eget bröllop härinne också och till er som skriver sånt kan jag bara beklaga att ni är så jävla olyckliga att ni måste vara elaka.

Till trådstartaren: Igen ett jättegrattis och jag tycker att du gör helt rätt som väljer förlovning och sen kanske bröllop som kärleks-symbol. :tummenupp
Det är nog skrivet lite med glimten i ögat, tror jag.

:rolleyes:

Så det var därför du jagade restaurang i en tidigare tråd? Grattis iaf.

Blixten!:va
Forlovad har man ju vart anda sedan Maj:tungan
Kan saga att det verkligen inte kommer bli na hojakande nasta sommar om du ar forlovad:(

Tack än en gång för alla lyckönskningar! Och alla andra kommentarer ser jag som att dom är skrivna med glimten i ögat, jag är på tok för positiv för att se det som något negativt.

Edit: Glömde den obligatoriska smileyn: :tummenupp

Fy fan vilken dålig stil ni har. Här är en kille som glatt berättar att han har förlovat sig och är lycklig å era "trevliga" kommentarer är "jag lider med dig" "förlorad" "varför ska man gifta/förlova sig?" Hur jävla svårt är det att glädjas med andra för en gångs skull å kläcka ur sig ett "Grattis" bara och hålla käft om alla syrliga åsikter. Den svenska avundsjukan är så äckligt vidrig. Har killen hittat kvinnan med stort K och vill med en ring eller nåt annat visa henne och hela världen hur mycket han uppskattar henne så är det väl bara roligt? Såg fula komentarer om mitt eget bröllop härinne också och till er som skriver sånt kan jag bara beklaga att ni är så jävla olyckliga att ni måste vara elaka.

Fyfan!! Den där visste vart den tog....AJ :(.

Kan inte du be mig om ursäkt i din andra tråd nu :rolleyes:.

Lycka till Stoffer :tummenupp.

Religionscrap eller inte, för mig är det en fin tradition, som mina föräldrar, morföräldrar, farföräldrar osv har följt.

Men vi har ju planer på att gifta oss, även om vi inte bestämt tid än.

Tack för alla lyckönskningar!

Om 8 minuter kommer taxin! :)

Jo. Det är ju just precis det du har.. :)

Ett år efter förlovning om man nu skall följa traditionen.

Lycka till!

Nu vet jag ju inte om det är mig du kallar barnslig men jag svarar ändå. Jag träffade Gabor jan 2005 så det är lite mer än ett år sedan men visst ändå ingen livstid. Båda har varit med om att livet vänt på någon sekund och vi vet att livet inte har några garantier. Tillsammans har vi 4 barn. Förutom allt vackert med att gifta sig så innebär äktenskapet även en större trygghet om det skulle hända något. Sambor ärver inte varandra till exempel. Om det är barnsligt att dels skapa trygghet för familjen och dels vilja visa samhörighet genom ett bröllop så är du välkommen att kalla mig det.

Hört talas om sambolagen?

Giftermålets ENDA funktion är att bevittna er kärlek inför gud. Alla andra "tryggheter" du babblar om kan ordnas ändå.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back