Förlovad!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Nu är jag förlovad! Min fästmö svarade ja! :kär :banana

Ikväll bär det av till restaurang och sen får vi se, bara så glad just nu! :) :)

Svarade ja!? Måste man fria för att förlova sig, eller är det bara för kristna? Jag har varit förlovad i 5 år men har inga planer på att gifta mig än på länge, även om tjejen har andra planer...

Nåja, grattis då.

åhnej! vi har förlorat en till :huvet

Svarade ja!? Måste man fria för att förlova sig, eller är det bara för kristna? Jag har varit förlovad i 5 år men har inga planer på att gifta mig än på länge, även om tjejen har andra planer...

Nåja, grattis då.

är de inte ett år efter förlovning man ska gifta sig, o man frågar inte om man ska förlova sig man frågar om man ska gifta sig.. o nej, jag ska inte de :D

Last edited:

Nåja, grattis då.

vad är vitsen med att förlova sig om man inte har planer på att gifta sig?
vad är skillnaden på att vara ihop/sambo och att vara förlovade?...

religions-crap tycker jag, men GRATTIS ENDÅ TS! alltid kul när människor är glada och lyckliga :)

Grattis :)

Vad är egentligen vitsen med att förlova sig? Jag har fattat det lite som en typ av "letter of intent". Stämmer det?

3143783 åhnej! vi har förlorat en till :huvet

är de inte ett år efter förlovning man ska gifta sig, o man frågar inte om man ska förlova sig man frågar om man ska gifta sig.. o nej, jag ska inte de :D
Jo, precis.. man friar, fast det luckras ju upp i Sverige, många frågar säkert om man vill förlova sig också

Stort grattis och lycka till på bröllopet!! :D :tummenupp

Nåja, grattis då.

Måste? Haha Att förlova sig ÄR att fria...du verkar ha missat hela poängen. :D

Last edited:
3143788 vad är vitsen med att förlova sig om man inte har planer på att gifta sig?

religions-crap tycker jag, men GRATTIS ENDÅ TS! alltid kul när människor är glada och lyckliga :)
Religionscrap eller inte, för mig är det en fin tradition, som mina föräldrar, morföräldrar, farföräldrar osv har följt.

Men vi har ju planer på att gifta oss, även om vi inte bestämt tid än.

Tack för alla lyckönskningar!

Om 8 minuter kommer taxin! :)

Last edited:
GRATTIS till trådstartaren!!!

Och till alla som kommer med "förlorad" och liknande kan jag som förlovad sen ett år tillbaka säga att jag "vunnit" världens bästa tjej :tummenupp

(Jodå, jag fattar att de flesta sådana kommentarer är ironiska är väl bäst att tillägga)

vad är vitsen med att förlova sig om man inte har planer på att gifta sig?

Vad är då vitsen med att gifta sig?

Vad är det för skillnad mellan att vara ihop/sambo och gifta?

Förövrigt kan man vara gift utan att bo tillsammans...

Det är bara crap alltihopa, religiöst eller traditionellt, crap IAF

(EDIT) Alltså jag menar inte att man inte ska förlova sig/gifta sig, klart man kan göra det om man är kär.
Med att det är crap menar jag att det inte förändrar något mot att vara ihop med någon/sambo, jag menar, man blir ju på inget sätt "seriösare" för att man har köpt ringar/skrivit på papper på att man är ihop...

/Tycker jag (men så var jag förlovad i 17 år också innan det sket sig)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back