Förhöjt sportglas

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Någon som har erfarenhet av "Förhöjt kåpglas", s.k. "AIRFLOW"? Funderar på att köpa det till min CBR 1100XX, men jag vet inte hur det skulle se ut, någon som vet eller har en bild på det?

Testa innan du köper ett. Jag har ett som tar bort mycket av fartvinden men i gengäld skapar otrevlig turbulens på ryggen i höga farter. Det känns som om någon drar uppåt i skinnstället.

Personligen så är jag mycket nöjdare med det låååga originalglaset på min nya gixxer än med det högre på min gamla GSXF... På gamla hojen styrdes luften rakt på hjälmen och det var *alltid* jobbig turbulens kring huvudet. Numer sitter man med luftströmmen på övre delen av bröstet och kring huvudet hör man bara ett jämnt skönt luftljud... Mycket bättre.

Men allt detta har ju olika inverkan beroende på hur lång man är. Om man kan fixa bort all luft så föredrar man ju det, fast då kanske man hellre skall åka GoldWing? :D

Jag kör med ett powerbronze airflow, svart. Lyfter vinden helt perfekt. Dock blir det lite baksugskänsla vid 130-150 knyck, men det är bara och lägga på lite fart så slipper man det. :tummenupp
Klart skönt glas då man inte behöver börja krypa ner förens vid 150+.

Både touringbutiken och S-racing säljer väl double bubble/airflow-style kåpglas?? :confused:

Marsipulami skrev:
Någon som har erfarenhet av "Förhöjt kåpglas", s.k. "AIRFLOW"? Funderar på att köpa det till min CBR 1100XX, men jag vet inte hur det skulle se ut, någon som vet eller har en bild på det?

Skulle inte du köpa en ny hoj?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back