Förgasartömning? HJÄLP

jag tycker det är lite konstigt med allt detta efterssom den mc som jag har nu har varit avställt i ca 5 år hos en gubbe i ett sjul med gammal bensin men nya stift olja och filter. Det enda jag gjorde när det skulle startas var att köpa ett nytt batteri och den gick igång och sen när den blev varm så gick den som en klocka. Hur kommer det sig att den startade efter att ha varit avställd i 5år. körde slut på den gammla bensinen och hälde i 98 ska jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad.:va

PRI, då rinner det väl rakt igenom?

sätt den på ON eller RES i så fall....

vernesk skrev:
2569436 jag tycker det är lite konstigt med allt detta efterssom den mc som jag har nu har varit avställt i ca 5 år hos en gubbe i ett sjul med gammal bensin men nya stift olja och filter. Det enda jag gjorde när det skulle startas var att köpa ett nytt batteri och den gick igång och sen när den blev varm så gick den som en klocka. Hur kommer det sig att den startade efter att ha varit avställd i 5år. körde slut på den gammla bensinen och hälde i 98 ska jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad.:va

Vi har 2 Husqvarna motorcyklar från 50-tal som och ståt många år med samma bensin utan att göra något för att förvara dom och dom brukar starta på 2a kicken:arsele

Men dom brukar ju säga full tank ger mindre risk för att få fukt i tanken.

Men sök lite så finner du jätte många tips om vinterförvaring. En sak som jag tror är bra är att underhållsladda batteriet.

Nyheter
Wunderlich-skydd för BMW F 450 GS

Wunderlich lanserar tre sky...

Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano