Förgasartömning? HJÄLP

jag tycker det är lite konstigt med allt detta efterssom den mc som jag har nu har varit avställt i ca 5 år hos en gubbe i ett sjul med gammal bensin men nya stift olja och filter. Det enda jag gjorde när det skulle startas var att köpa ett nytt batteri och den gick igång och sen när den blev varm så gick den som en klocka. Hur kommer det sig att den startade efter att ha varit avställd i 5år. körde slut på den gammla bensinen och hälde i 98 ska jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad.:va

PRI, då rinner det väl rakt igenom?

sätt den på ON eller RES i så fall....

vernesk skrev:
2569436 jag tycker det är lite konstigt med allt detta efterssom den mc som jag har nu har varit avställt i ca 5 år hos en gubbe i ett sjul med gammal bensin men nya stift olja och filter. Det enda jag gjorde när det skulle startas var att köpa ett nytt batteri och den gick igång och sen när den blev varm så gick den som en klocka. Hur kommer det sig att den startade efter att ha varit avställd i 5år. körde slut på den gammla bensinen och hälde i 98 ska jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad.:va

Vi har 2 Husqvarna motorcyklar från 50-tal som och ståt många år med samma bensin utan att göra något för att förvara dom och dom brukar starta på 2a kicken:arsele

Men dom brukar ju säga full tank ger mindre risk för att få fukt i tanken.

Men sök lite så finner du jätte många tips om vinterförvaring. En sak som jag tror är bra är att underhållsladda batteriet.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back