Förgasartömning? HJÄLP

jag tycker det är lite konstigt med allt detta efterssom den mc som jag har nu har varit avställt i ca 5 år hos en gubbe i ett sjul med gammal bensin men nya stift olja och filter. Det enda jag gjorde när det skulle startas var att köpa ett nytt batteri och den gick igång och sen när den blev varm så gick den som en klocka. Hur kommer det sig att den startade efter att ha varit avställd i 5år. körde slut på den gammla bensinen och hälde i 98 ska jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad.:va
 
PRI, då rinner det väl rakt igenom?

sätt den på ON eller RES i så fall....
 
vernesk skrev:
2569436 jag tycker det är lite konstigt med allt detta efterssom den mc som jag har nu har varit avställt i ca 5 år hos en gubbe i ett sjul med gammal bensin men nya stift olja och filter. Det enda jag gjorde när det skulle startas var att köpa ett nytt batteri och den gick igång och sen när den blev varm så gick den som en klocka. Hur kommer det sig att den startade efter att ha varit avställd i 5år. körde slut på den gammla bensinen och hälde i 98 ska jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad.:va

Vi har 2 Husqvarna motorcyklar från 50-tal som och ståt många år med samma bensin utan att göra något för att förvara dom och dom brukar starta på 2a kicken:arsele

Men dom brukar ju säga full tank ger mindre risk för att få fukt i tanken.

Men sök lite så finner du jätte många tips om vinterförvaring. En sak som jag tror är bra är att underhållsladda batteriet.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top