Fördomsfull?! Blir mer o mer!

R1 racer skrev:
Låter kanon,bara ge igen en rejäl salva.
Frusna kulor lär svida duktigt he he,när man var mindre o gjorde dumma bus streck så sköt man sönder gatulyktor o det krascha fint.
Var dock helt säker på att du tar dom skyldiga så inte nån oskyldig "stackare" får sej oxå.
Ut på samma plats o vänta in dem kanske,de bör ju hålla till i området eller runt om.
Lycka till!
Ska bli gött läsa sen hur de fick smaka på salva.

Håller med. Vad folk en säger så tycker jag det känns som att det är personer med sydlänskt utseende som talar med brytning som härjar, skriker, stör, mukar gräl och antastar tjejer mest när man är ute nån stans.
Och dom flästa jag diskuterar ämnet med tycker lika dant.

Mellan allt trams som skrivs här så kan jag konstatera att Gladh väntar på någon sorts "Return of the Markus".

Jag ser att du har tittat på BRÅ's hemsida. Det var dock inte den jag hade i åtanke. Tänkte närmast på den studie som gjordes av BRÅ ang gruppvåldtäkter, den där den ansvarige mer eller mindre fabricerade resultatet och sakta men säkert kröp till korset för SALT's reporter. Det har även gjorts en studie under 90talet på temat invandrare, deras barn och deras brottslighet. Att den studien inte ligger framme förvånar mig inte ett dugg, precis som att Migrationsverkets studie Argus inte ligger på deras web.

Jag förstår inte heller riktigt vad det är som diskuteras här, Gladh. Jag tolkar det som att de flesta här är överens om att invandrare de facto står för en oproportionerligt stor del av brottsligheten men att meningarna skiljer sig om varför det är så. Jag menar att allt inte går att skylla på deras fruktansvärda tillvaro i förortsområden.

R1 racer skrev:
Ska bli gött läsa sen hur de fick smaka på salva.
Äh, kom igen grabbar. Samla ihop gänget och skjuta paintball på dem... Kan det bli mer barnsligt? De kommer att gapskratta.

Gå till Polisen om ni lyckas indentifiera dem.

Bingo skrev:
Äh, kom igen grabbar. Samla ihop gänget och skjuta paintball på dem... Kan det bli mer barnsligt? De kommer att gapskratta.

Du kanske har något bättre förslag? Köra över dom med viragon kanske? :tungan

Nova skrev:
Öh, jag skrev ju att det är en sak för polisen...

polisen gör inget åt saken,fanns säkert inga vittnen o dom var flera alltså klarar dom sig....
nä gör såhär klä av dom nakna o knyt dom vi en lyktstolpe mitt i stan men en lapp på bröstet där det står såhär går det när man rånar folk....

Nova skrev:

Markus skrev:
Mellan allt trams som skrivs här så kan jag konstatera att Gladh väntar på någon sorts "Return of the Markus".

Jag ser att du har tittat på BRÅ's hemsida. Det var dock inte den jag hade i åtanke. Tänkte närmast på den studie som gjordes av BRÅ ang gruppvåldtäkter, den där den ansvarige mer eller mindre fabricerade resultatet och sakta men säkert kröp till korset för SALT's reporter. Det har även gjorts en studie under 90talet på temat invandrare, deras barn och deras brottslighet. Att den studien inte ligger framme förvånar mig inte ett dugg, precis som att Migrationsverkets studie Argus inte ligger på deras web.

Jag förstår inte heller riktigt vad det är som diskuteras här, Gladh. Jag tolkar det som att de flesta här är överens om att invandrare de facto står för en oproportionerligt stor del av brottsligheten men att meningarna skiljer sig om varför det är så. Jag menar att allt inte går att skylla på deras fruktansvärda tillvaro i förortsområden.
Ok, det var alltså fel statistik...

Du som uppenbarligen läst annan statistik kan väl redogöra för den istället för att komma med halvkvädna påståenden och antydningar om "kriminella kulturer".

Markus skrev:
...
.....

Ånej, den gamla klassiska Sammansvärjningen!!

Ska du först hänvisa till något och sedan underkänna den källa du själv rekommenderat??

Har du belägg för detta otroliga undangömmande av fakta så är det väl upp till dig att ge oss dom? Nu låter du som vilken SverigeDemokrat/Nationalist som helst(.........men du är inte rasist!!)

EDIT/ DEN diskussionen har vi haft http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=25789&page=4&pp=20&highlight=nationalist

Last edited:
t-rex skrev:
Alltså skyller vi på genetiken?
Naturligtvis inte, att jag vereviga gång ska behöva be dig läsa mina inlägg igen... Någonstans för länge, länge sedan i denna tråd skrev jag att det naturligtvis inte beror på ras.

Fan, ryck upp dig M - du brukar ju komma med vassare motrepliker!!

Holger skrev:
polisen gör inget åt saken,fanns säkert inga vittnen o dom var flera alltså klarar dom sig....
nä gör såhär klä av dom nakna o knyt dom vi en lyktstolpe mitt i stan men en lapp på bröstet där det står såhär går det när man rånar folk....
Är du säker på att Polisen itne gör något åt saken? Jag vill minnas att detta är ett prioriterat område för dem. Fast det är kanske bara är här i Malmö det är så iofs.

Jag förstår hur man känner och att man har lust att ge dem fan. Men det finns en avgörande skillnad mellan oss och våldsbenägna personer som gör att det är bäst att låta polisen ta hand om dem. Risken är att NI råkar riktigt illa ut. Förövarna kan vara av den sort som inte drar sig för att verkligen skada andra människor. Att komma med paintballbössor mot den sortens folk låter som en extremt dålig idé.

Bingo skrev:

Haha! Den var bra! Vad tror du polisen säger då?!
"Okej, då frågar vi dem om dem rånade denna flicka"
-Ja pojkar, rånade ni någon i lördagsnatt?
-Uhh,, lixom,, Näää! Vadårå?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lycka till! Men vet inte om ni missar vad jag skriver! Jag sa och säger IGEN!
Jag ska inte mejja ner dem med färg. Ska prata med dem, med grundtanken
att skrämma dem riktigt ordentligt så dem kanske fattar att man kan inte göra som
dem gjorde!.

Chrille skrev:
Ånej, den gamla klassiska Sammansvärjningen!!

Ska du först hänvisa till något och sedan underkänna den källa du själv rekommenderat??

Har du belägg för detta otroliga undangömmande av fakta så är det väl upp till dig att ge oss dom? Nu låter du som vilken SverigeDemokrat/Nationalist som helst(.........men du är inte rasist!!)

EDIT/ DEN diskussionen har vi haft http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=25789&page=4&pp=20&highlight=nationalist

Jag lägger ner nu, precis som jag trodde botten was nådd så kommer du med det egentliga lågvattenmärket.

Sköt om dig.

Nova skrev:
Jo jag är en listig jävel :yoparty Däremot så verkar du vara övermoralisk på något sätt. Om någon dum jävel skulle våldta eller misshandla någon god vän eller familjemedlem så kan du ge dig fan på att de flesta får tankar på vedergällning mot gärningsmannen. Rent naturligt.

Det får jag med. Men det fungerar inte att ha det som rättsordning.

Vad är övermoralisk? :arsele Jag tycker undermoralisk är värre, för att inte tala om omoralisk...

Jag försöker leva som jag lär och har inte större snack än verkstad. :arsele

Avelin skrev:
Haha! Den var bra! Vad tror du polisen säger då?!
"Okej, då frågar vi dem om dem rånade denna flicka"
-Ja pojkar, rånade ni någon i lördagsnatt?
-Uhh,, lixom,, Näää! Vadårå?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lycka till! Men vet inte om ni missar vad jag skriver! Jag sa och säger IGEN!
Jag ska inte mejja ner dem med färg. Ska prata med dem, med grundtanken
att skrämma dem riktigt ordentligt så dem kanske fattar att man kan inte göra som
dem gjorde!.
Jag har inga invändningar mot att de får ont. Däremot tror jag att den sorts människor som rånar andra med kniv inte blir skrämda eller imponerade av en paintballpistol. Tänk dig själv, vad hade du tänkt om någon som försöker skrämma dig med en leksak?

Du kan helt enkelt råka rejält illa ut själv.

Back