Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Johanpeppy skrev:
Du är både jävligt modig och dumdristig. :)

Inte speciellt rädd av mig men försiktig! ...med en tendens att få hjärnsläpp när jag blir förbannad. Jag har tack och lov lång startsträcka dit. :)

Silwer skrev:
saken är ju isf den tat har de slagit dig med ett basebollträ så slår du antagligen inte tillbaka, i sånna fall måste du nog bryta mot det o slå med ditt trä först:lol

men ha ha det var ju bara ett exempel :)

/Annicka

Johanpeppy skrev:
Hmm, undra om jag skämtade lite, fundera på det. :7peta

Jaha, det var ett skämt!! Jamen då är det lugnt ju!! Jag bara missuppfattade den kommentaren i skenet av ditt förra inlägg. Så tokigt det kan bli när man försöker skoja till det.

Jag har själv blivit rånad. Det var ju i spanien då. Först mötte vi 2 stycken killar som började tjafsa. Vi var också 2 så det hände inget. Men efter 5 minuter kom de 2 killarna tillbaka med en bil med spanjacker. Ena killen började veva mot mig men jag backade och sa det är lungt. Du kan få mina pengar(250 €). Det är ingen idé att börja tjafsa och riskera att få en kniv i sig etc. Man blir jävligt arg och spyr ut sig en massa skit och fördomar. Men spanjorer, turkar mm är människor de också. Det som jag kan tycka är lite jobbigt bara är att de alldrig kommer bara en. Mötter man en så är det lungt. Men när de kommer ett gäng så blir det tjafs.

En kompis till mig satte på en tjej. Allt var frid och fröjd till ett par killar fick reda på det. De började hota honom etc etc. De kom till hans skola och skulle spö honom mm. En dag när han var på väg hem ifrån skolan så mötte han en av de här killarna. Killen sa då inget utan bara tittade ner i marken och gick förbi. Veckan efter mötte han den där kille ingen men han hade då kompisar och de sa att de skulle döda honom och strök med fingret längds med halsen.

Men det är bara kolla hur vårat sammhälle ser ut idag. Är man ute sent så måste man titta sig bakom ryggen. Det är misshandels hit och dit. Jag själv ogillar starkt att vara ute sent på kvällarna. Vårat samhälle är verkligen påväg utför. Kolla bara på USA där har man en bra jämförelse. Folk blir ner skjutna i skolan. Vart kommer vi ta vägen? Om man ska leka lite smart eller nåt kan man nästan säga att "De ända fienderna som finns på jorden är vi själva". Kanske att ta i lite :tungan

Resarverar för eventuella stavfel

/ Lalle

jag förstår inte hur du kan sätta din tjej på en buss själv till slummen (som du kallar det) en sen kväll när du vet att det finns pack där (som du kallar det) i området.. det säger väl lite om dig då hur rädd du är om henne.
synd om din tjej tycker jag ialf.

vad ja menar är i detta fall är det invandrare det handlar om då pratar jag om invandrare nästa gång när dina konduktörer blir aktuella pratar jag om dom,precis lika simpelt som jag inte pratar om hd när det pratas sporthojar.
jag pratar om det som är aktuellt..... inte konstigt eller?

Nurse Ratched skrev:
Gör det någon skillnad? Är det "värre" kriminella om de är invandrare?

För att citera Hasse Aro i Efterlyst: (fritt)
"hon blev misshandlad, knivskuren, våldtagen och till sist kastad av tåget. Och det värsta av allt: det kan ha varit en konduktör."

Antagligen det dummaste jag har hört i hela mitt liv, konduktör eller inte är en bisak i sammanhanget, överskuggas totalt av brottet. Byt ut "konduktör" mot "invandrare" så har du min poäng....

/Hising

blom skrev:
jag förstår inte hur du kan sätta din tjej på en buss själv till slummen (som du kallar det) en sen kväll när du vet att det finns pack där (som du kallar det) i området.. det säger väl lite om dig då hur rädd du är om henne.
synd om din tjej tycker jag ialf.

Var ett jävla tjat! Mitt i natten, jag lämnade henne trax efter 23, en kompis var
med större delen av vägen, så han kunde se om det var något mystiskt folk med
på bussen. OCH hennes port är som jag skrev tidigare 150meter från busshålsplatsen.
OCH (!!!) jag sa åt henne att ta en taxi, dela med min kompis.
Och ja, jag var orolig, men kollade med kompisen om det var lugnt på bussen. Ska
jag planera in att hon missar sin hållplats, och att hon går genom de mörka delarna
av bjurhovda?! Jo, puss på dig!
Är du så jävla dum som du inte tror att jag ångrade mig?! Men du är ju bara
ett yttligare bevis på hur många bessevisers det är på detta forum!
,,,alla andra, ursäkta språket, men blir lite sne! Klart som fan jag inte vill ta
onödiga risker för min tjej. Men hon bor inte på bjurhovda, bredvid, och jag trode inte det skulle
vara så jävligt redan så tidigt.
Nä, urk för allt o alla nu!

Avelin skrev:
Tråkiga är ju att dem förstör ryktet för nästan alla invandrare! Jag är heklt säker
på att dem står för?! MAX 1-2 % av dem, inte äns det! Men det är ju bara dem som
representerar hela minoriteten! Så alla andra hedliga o trevliga invandrare får
ju oxå den stämpeln på sig! Trist, men sant!

I ett svensk fängelse ska SVENSKAR sitta
alla andra ska "hem" till deras hem land DIREKT
gärna innan brottet begåts me :gnissla

AleX skrev:

Jag är faktiskt nästan helt säker på att det var svenska medborgare som var inblandade i rånet mot Avelins tjej. Precis som det är svenska medborgare som begår den absoluta merparten av alla brott i Sverige. Inga problem där alltså, svenskt fängelse för dom.

Men vad menar du med att "andra" ska skickas "hem" innan "brottet" (vilket jävla brott?) har begåtts?

Silwer skrev:
En fråga är nog vad de i tråden som skriver tat de slår ihjäl varje fuling som dyker upp, vad de egentligen gör om det verkligen dyker upp en hoper skummisar och rånar dem, pissar de på sig bara kanske:lol
Det framgår av biograftråden hur tuffa de är, barnen :D

AleX skrev:
Om jag inte tänker begå några brott då. Får jag stanna då?

Räknar du 250 km/h på E65 till "brott" förresten?

Lite trist läsning måste jag säga...

Hur sorgligt som helst detta som hände med tjejen och ska bara inte få hända. :(
Men samtidigt, jag har aldrig rånat någons söta tjej, ändå stämplas man som "pack" för jag råkar vara invandrare.

JoUh skrev:
Men samtidigt, jag har aldrig rånat någons söta tjej, ändå stämplas man som "pack" för jag råkar vara invandrare.

Du behöver inte ha rånat någon enligt AleX, han vill skicka "hem" dig ändå. Innan du begår dina brott. Inte sant AleX?

En reflektion bara; påfallande många av dem som snackar om invandrarpack skriver och stavar som om de aldrig fått någon undervisning i svenska språket. Ett märkligt fenomen :va

URRninja skrev:
Visst handlar det om uppväxt, uppfostran och syn på livet. Men varför välja ut just "kriminella invandrare", varför inte nöja sig med gruppen "kriminella" och diskutera orsakerna där?

Om jag kommer som supertrevlig, genomhederlig iranier och blir bemött med glåpord och finner att många svenskar tycker illa om mig, på vilket sätt är det mitt fel?

Nej, det är inte lika allvarligt. Svenskar blir sällan diskriminerade på grund av sin ras.

Jepp. Inte konstigt, du låter riktigt rasistisk.

Vet inte riktigt hur gammal du är och om du någonsin stött på någon utlänning (iran, irak, jugoslavien osv) Men att efter delat Stad, skola, bussar mm med utlänningar i min ålder så kan man bara konstatera att de flesta är några jävla idioter. Allt handlar om störst bäst å vackrast, respect osv. De är ju förfan 100 år efter i utvecklingen. Alla problem löses med våld enligt dem. Det är ju bara att kolla på tv där de visar glädje genom att skjuta med ak-4 i luftet och firar genom att släppa sönderbrända kroppar efter bilar. Det är många av dem som vi får hit. De enda vettiga utlännigar träffar man på arbetsplatser.

Det går inte att förbise fakta. Alla städer med hög krimalitet har även många utlänningar. Jag har personligen sett staden Landskrona förvandlas på några få år. Från en mycket bra stad till en av landets mest våldsamma städer. Det enda som skiljer sig mot innan är antalet utlänningar.

Ta bara hit kvinnor, det är de som har svårast. Resten kan stanna kvar å lösa sina egna problem på deras sätt.

\Masonit

Last edited:
Bingo skrev:
En reflektion bara; påfallande många av dem som snackar om invandrarpack skriver och stavar som om de aldrig fått någon undervisning i svenska språket. Ett märkligt fenomen :va

Det är en klassfråga :rolleyes:

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back