Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Och tjejen mår ganska bra, lät det på henne iaf! Men visst är hon lite uppjagad!
Hon skulle iaf iväg o träffa kompis nu, så hon har iaf någon o prata med. Ska
ta hand om henne senare!

Holger skrev:
Ja bäst vore om man skickar hem alla som rånar våldtar o sånt lite snabbt o diskret då blir det mindre rasism också.....

Jag tycker att det är bättre att fängsla de som begår grova brott istället för att bara skjutsa hem dem. Annars kan de ju sticka ut igen så fort polisen släppt av dem.

menar utvisa dom,om dom inte har fått medborgarskap då förstås...

URRninja skrev:
Jag tycker att det är bättre att fängsla de som begår grova brott istället för att bara skjutsa hem dem. Annars kan de ju sticka ut igen så fort polisen släppt av dem.

Köp gas till tjejen. Det ger jag alltid till mina flickvänner/tjejkompisar skyddar mot mycket :tummenupp

Avelin skrev:
Dem har renoverat en del av gårdarna där,, men Benvägen är ju ett riktigt getto!
Är ju orolig när man parkerar postbilen utan kontoret, vid lastkajen vid centrum om du minns.
Samma hus som gymet du pratar om. Gymmet ligger ju väg i väg med posten.
Och hojen kör jag in i garaget i samma hus, och låser in den med postmopparna,
så ingen kommer åt den. Sedan är det bara dra på fullt när mörkret lagt sig, och man
åker ut från garaget! :squid

Så gymmet finns kvar då :)

d kör jag med också om jag går ensam på stan,har även get till min mor som bor ensam....

stony skrev:
Köp gas till tjejen. Det ger jag alltid till mina flickvänner/tjejkompisar skyddar mot mycket :tummenupp

Holger skrev:
menar utvisa dom,om dom inte har fått medborgarskap då förstås...

Jag förstod att du menade det. Min poäng är att det nog är en väldigt liten del av de personer du syftar på som inte har Sverige som sitt hemland. Det är mycket möjligt att deras föräldrar eller farföräldrar föddes i ett annat land men jag kan inte se att det hör hit. Det vore så bra om folk kunde förstå att det här inte är en rasfråga utan en fråga om uppväxtområde och samhällsklass.

Hörrni, ska ni skriva i ämnet så välj orden väl då rasism är olagligt och det inte skall stå något som är olagligt på sajten!

/ Hannes

Vad ska man göra då?
Oavsett om man förstår att det är en klassfråga eller ej så fortsätter beteendet. Jag är inte speciellt gammal men tycker det blir värre & värre hela tiden.

Jag tror inte bara problemet ligger i vart man bor utan även uppväxt uppfostring syn på livet o så,sen att många svenskar inte tycker så gott om invandrarna är ju nåt dom ställt till med själv tyvärr.
Sen är tyvärr många av dom fruktansvärt rasistiska mot oss svenskar,fast tyvärr är rasism mot oss inget som är så allvarligt verkar det som.

ps. jag är inte rasist jag dömer inte folk efter hudfärg utan efter beteende,tyvärr tror många här jag är värsta stor rasisten.

URRninja skrev:
Jag förstod att du menade det. Min poäng är att det nog är en väldigt liten del av de personer du syftar på som inte har Sverige som sitt hemland. Det är mycket möjligt att deras föräldrar eller farföräldrar föddes i ett annat land men jag kan inte se att det hör hit. Det vore så bra om folk kunde förstå att det här inte är en rasfråga utan en fråga om uppväxtområde och samhällsklass.

Låt aldrig tjejen gå ensam!
Be henne flytta till bättre område eller varför inte prova flytta ihopa kanske eller göra ett försök(vet ej hur ofta ni grällar?).
Detta är kanske fel o ska inte uppfattas som en uppmaning men för ens egen säkerhet trots det är olagligt vore en elbatong eller apparat bra tillhands ibland eller nån trevlig "hår" modell starkare spray he he.
Visst är det tråkigt men tyvärr är det mycket invandrare som står för rån o kriminallitet,se bland annat efterlyst osv,inte konstigt att de får ögonen på sej men man ska inte dra alla över ett streck.
Såg ni bilderna från Irak hur dom skändade döda kroppar,visst det är hat men ändå helt otroligt att de kan leva så o har 0 hjärnceller.Mellanöstern skulle säkert kunna vara lika fina o rika länder som väst men det hänger väl oxå på att de lever kvar i gamla tider o traditioner o har svårt för nytänkande.

Holger skrev:
Jag tror inte bara problemet ligger i vart man bor utan även uppväxt uppfostring syn på livet o så,..
Visst handlar det om uppväxt, uppfostran och syn på livet. Men varför välja ut just "kriminella invandrare", varför inte nöja sig med gruppen "kriminella" och diskutera orsakerna där?

Holger skrev:
..sen att många svenskar inte tycker så gott om invandrarna är ju nåt dom ställt till med själv tyvärr.
Om jag kommer som supertrevlig, genomhederlig iranier och blir bemött med glåpord och finner att många svenskar tycker illa om mig, på vilket sätt är det mitt fel?

Holger skrev:
Sen är tyvärr många av dom fruktansvärt rasistiska mot oss svenskar,fast tyvärr är rasism mot oss inget som är så allvarligt verkar det som.
Nej, det är inte lika allvarligt. Svenskar blir sällan diskriminerade på grund av sin ras.

Holger skrev:
ps. jag är inte rasist jag dömer inte folk efter hudfärg utan efter beteende,tyvärr tror många här jag är värsta stor rasisten.
Jepp. Inte konstigt, du låter riktigt rasistisk.

Gilgo skrev:
Låter aldrig tjejen gå ensam ens från bussen bort till mig. Då är det här ändå ett relativt lugnt område jämfört med många andra. Så jag tycker att du ska åka med henne och följa henne till dörren oavsett om ni har tjaffsat eller inte. För hennes välbefinnande är väl ändå viktigare än erat tjaffs?

Och det är då själva fan ...att man som tjej inte ska kunna röra sig fritt i detta land. :mad:

Trist det som hände flickvännen... :( o som sagt skulle man få lägga vantarna på packet som beter sig så.....då jävlar... :kocko

MÄRK VÄL... att det gäller p e r s o n e r som beter på detta svinaktiga sätt...
oavsett vilket ursprung dom har...!!! :3freak

Madhonda skrev:
Och det är då själva fan ...att man som tjej inte ska kunna röra sig fritt i detta land. :mad:

Trist det som hände flickvännen... :( o som sagt skulle man få lägga vantarna på packet som beter sig så.....då jävlar... :kocko

MÄRK VÄL... att det gäller p e r s o n e r som beter på detta svinaktiga sätt...
oavsett vilket ursprung dom har...!!! :3freak

:fakta :tummenupp

För att det i detta fall var invandrare skulle jag tro....

URRninja skrev:
Visst handlar det om uppväxt, uppfostran och syn på livet. Men varför välja ut just "kriminella invandrare", varför inte nöja sig med gruppen "kriminella" och diskutera orsakerna där?

Vad jag menar är att dom borde ta tag i det själv istället för att hålla varandra om ryggen,hur väl bemött skulle jag bli här om jag ser till att folk hatar alla sporthojsåkare...

Om jag kommer som supertrevlig, genomhederlig iranier och blir bemött med glåpord och finner att många svenskar tycker illa om mig, på vilket sätt är det mitt fel?

jo om man stöter på en tjej o blir ihjälslagen kan man väl kalla det diskriminerad..

Nej, det är inte lika allvarligt. Svenskar blir sällan diskriminerade på grund av sin ras.

javisst gör jag,ändå bor jag med en invandrare som kom för 3år sen,vore jag rasist skulle jag inte bo med en invandrare...

Jepp. Inte konstigt, du låter riktigt rasistisk.

Man får ta problemen för var det är, det finns mycket smygrasism här likaväl som det lika eländiga "socialdemokratiskt politiskt korrekt" som är lika vämjeligt.

Det finns bra lagar i Sverige, vore bra om dessa användes lite oftare och satte folk bakom lås och bom om så var fallet, eller skickade dem någon annanstans om så var fallet.

/Felix

Holger skrev:
Jag tror inte bara problemet ligger i vart man bor utan även uppväxt uppfostring syn på livet o så,sen att många svenskar inte tycker så gott om invandrarna är ju nåt dom ställt till med själv tyvärr.

Utländska medborgare som begår grova brott i Sverige utvisas i regel efter avtjänat straff. Det är så det funkar.

Du generaliserar på ett tråkigt sätt. "Dom" och "Vi", "De har sig själva att skylla" osv. Folk är folk och fän är fän.

jo så tycker jag med även fast jag kanske skriver lite vridet.
Varför utvisar man folk efter avtjänat straff? d är ju bättre att uvisa dom direkt isåfall så sparar man pengar,och utvisningen är ju ett straff i sig.

Bingo skrev:
Utländska medborgare som begår grova brott i Sverige utvisas i regel efter avtjänat straff. Det är så det funkar.

Du generaliserar på ett tråkigt sätt. "Dom" och "Vi", "De har sig själva att skylla" osv. Folk är folk och fän är fän.

Back