Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Holger skrev:Ja bäst vore om man skickar hem alla som rånar våldtar o sånt lite snabbt o diskret då blir det mindre rasism också.....
URRninja skrev:Jag tycker att det är bättre att fängsla de som begår grova brott istället för att bara skjutsa hem dem. Annars kan de ju sticka ut igen så fort polisen släppt av dem.
Avelin skrev:Dem har renoverat en del av gårdarna där,, men Benvägen är ju ett riktigt getto!
Är ju orolig när man parkerar postbilen utan kontoret, vid lastkajen vid centrum om du minns.
Samma hus som gymet du pratar om. Gymmet ligger ju väg i väg med posten.
Och hojen kör jag in i garaget i samma hus, och låser in den med postmopparna,
så ingen kommer åt den. Sedan är det bara dra på fullt när mörkret lagt sig, och man
åker ut från garaget!![]()
stony skrev:Köp gas till tjejen. Det ger jag alltid till mina flickvänner/tjejkompisar skyddar mot mycket![]()
Holger skrev:menar utvisa dom,om dom inte har fått medborgarskap då förstås...
URRninja skrev:Jag förstod att du menade det. Min poäng är att det nog är en väldigt liten del av de personer du syftar på som inte har Sverige som sitt hemland. Det är mycket möjligt att deras föräldrar eller farföräldrar föddes i ett annat land men jag kan inte se att det hör hit. Det vore så bra om folk kunde förstå att det här inte är en rasfråga utan en fråga om uppväxtområde och samhällsklass.
Visst handlar det om uppväxt, uppfostran och syn på livet. Men varför välja ut just "kriminella invandrare", varför inte nöja sig med gruppen "kriminella" och diskutera orsakerna där?Holger skrev:Jag tror inte bara problemet ligger i vart man bor utan även uppväxt uppfostring syn på livet o så,..
Om jag kommer som supertrevlig, genomhederlig iranier och blir bemött med glåpord och finner att många svenskar tycker illa om mig, på vilket sätt är det mitt fel?Holger skrev:..sen att många svenskar inte tycker så gott om invandrarna är ju nåt dom ställt till med själv tyvärr.
Nej, det är inte lika allvarligt. Svenskar blir sällan diskriminerade på grund av sin ras.Holger skrev:Sen är tyvärr många av dom fruktansvärt rasistiska mot oss svenskar,fast tyvärr är rasism mot oss inget som är så allvarligt verkar det som.
Jepp. Inte konstigt, du låter riktigt rasistisk.Holger skrev:ps. jag är inte rasist jag dömer inte folk efter hudfärg utan efter beteende,tyvärr tror många här jag är värsta stor rasisten.
Gilgo skrev:Låter aldrig tjejen gå ensam ens från bussen bort till mig. Då är det här ändå ett relativt lugnt område jämfört med många andra. Så jag tycker att du ska åka med henne och följa henne till dörren oavsett om ni har tjaffsat eller inte. För hennes välbefinnande är väl ändå viktigare än erat tjaffs?
Madhonda skrev:Och det är då själva fan ...att man som tjej inte ska kunna röra sig fritt i detta land.![]()
Trist det som hände flickvännen...o som sagt skulle man få lägga vantarna på packet som beter sig så.....då jävlar... :kocko
MÄRK VÄL... att det gäller p e r s o n e r som beter på detta svinaktiga sätt...
oavsett vilket ursprung dom har...!!!![]()
URRninja skrev:Visst handlar det om uppväxt, uppfostran och syn på livet. Men varför välja ut just "kriminella invandrare", varför inte nöja sig med gruppen "kriminella" och diskutera orsakerna där?
Vad jag menar är att dom borde ta tag i det själv istället för att hålla varandra om ryggen,hur väl bemött skulle jag bli här om jag ser till att folk hatar alla sporthojsåkare...
Om jag kommer som supertrevlig, genomhederlig iranier och blir bemött med glåpord och finner att många svenskar tycker illa om mig, på vilket sätt är det mitt fel?
jo om man stöter på en tjej o blir ihjälslagen kan man väl kalla det diskriminerad..
Nej, det är inte lika allvarligt. Svenskar blir sällan diskriminerade på grund av sin ras.
javisst gör jag,ändå bor jag med en invandrare som kom för 3år sen,vore jag rasist skulle jag inte bo med en invandrare...
Jepp. Inte konstigt, du låter riktigt rasistisk.
Är inte sådana former av försvarsvapen förbjudna?stony skrev:Köp gas till tjejen. Det ger jag alltid till mina flickvänner/tjejkompisar skyddar mot mycket![]()
Utländska medborgare som begår grova brott i Sverige utvisas i regel efter avtjänat straff. Det är så det funkar.Holger skrev:Jag tror inte bara problemet ligger i vart man bor utan även uppväxt uppfostring syn på livet o så,sen att många svenskar inte tycker så gott om invandrarna är ju nåt dom ställt till med själv tyvärr.
Sen är tyvärr många av dom fruktansvärt rasistiska mot oss svenskar,fast tyvärr är rasism mot oss inget som är så allvarligt verkar det som.
ps. jag är inte rasist jag dömer inte folk efter hudfärg utan efter beteende,tyvärr tror många här jag är värsta stor rasisten.
Bingo skrev:Utländska medborgare som begår grova brott i Sverige utvisas i regel efter avtjänat straff. Det är så det funkar.
Du generaliserar på ett tråkigt sätt. "Dom" och "Vi", "De har sig själva att skylla" osv. Folk är folk och fän är fän.
Bengan skrev:Är inte sådana former av försvarsvapen förbjudna?
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |