Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Holger skrev:
jo så tycker jag med även fast jag kanske skriver lite vridet.
Varför utvisar man folk efter avtjänat straff? d är ju bättre att uvisa dom direkt isåfall så sparar man pengar,och utvisningen är ju ett straff i sig.
Håller med!!!

om man skickar ut de dömda så är det bara för dem att åka tillbaka direkt beroende på vilket land man skickar dem till!

/ Hannes

Holger skrev:
Varför utvisar man folk efter avtjänat straff? d är ju bättre att uvisa dom direkt isåfall så sparar man pengar,och utvisningen är ju ett straff i sig.
Tja, jag antar att det beror på att det är en konvention att man avtjänar straffet i det land där man begick brottet och blev dömd för det. Man straffas av dem som man begått brottet mot helt enkelt. Vi har t ex en del svenskar som sitter i amerikanska, thailändska osv fängelser som de de länderna vägrar skicka hit för att avtjäna sitt straff här - trots att svenska myndigheter begärt det. Det tycker väl att det är deras privilegium att straffa de av våra medborgare som bryter mot deras lagar i deras land. Att brottslingarna råkar vara svenskar är ju rätt ovidkommande i deras ögon.

Vi har också exempel på brottslingar som begått brott här, dömts här och sedan sitter av straffet i sitt hemland - åmselemördaren är ett sådant fall. Det styrs väl av de avtal Sverige har med andra länder om hur man hanterar denna typ av frågor.

Edit: betänk också att det som är straffbart här och har ett visst straffvärde kanske har ett lägre straffvärde "där", eller kanske inte ens är olagligt. Implikationerna är fler än det kan verka vid en första anblick. Frågan handlar om lag och rätt, inte om kronor och ören.

Last edited:
HanneZ skrev:
om man skickar ut de dömda så är det bara för dem att åka tillbaka direkt beroende på vilket land man skickar dem till!

/ Hannes
Ja och man kan rymma från fängelsett, :rofl :rofl

toxic skrev:
Bunta ihop och slå ihjäl :fakta
Jävla pack.

håller med! :mad:

någon skrev att det kanske är bra med "spray", men det hjälper nog inte om de är många... snarare blir de som klarade sig från tårgasen/sprayen argare och kanske farligare.

hoppas du o tjejen mår bättre. Jag fullkomligt hatar när sånt här händer!

Wolfskin skrev:
Ja och man kan rymma från fängelsett, :rofl :rofl
Äh, varför skulle de vilja de? Fri kost och logi, fria kläder, fri kabel-TV, tillgång till gym osv. Rena drömtillvaron alltså. En sak man ofta gömmer är att de också får studera under fängelsevistelsen. De kan t ex lära sig stava - på fängelset.

Flytta till andra sidan stan! :fakta

Jag har bott på Råby, Vallby och nu senast på Hammarby. Har inte haft några nämnvärda problem med något, varken på stan eller bussen.

Hoppas din tjej inte mår alltför dåligt. Hon får börja träna kampsport...

Flamma77 skrev:
Flytta till andra sidan stan! :fakta

Jag har bott på Råby, Vallby och nu senast på Hammarby. Har inte haft några nämnvärda problem med något, varken på stan eller bussen.

Hoppas din tjej inte mår alltför dåligt. Hon får börja träna kampsport...

Det där tror jag inte riktigt på... Ok till viss del har det väl med var man bor men saker som rån och överfall tror jag finns över allt. Speciellt efter att min bror vart rånad i GBG/Frölunda efter 1års boende i GBG medans han har bott i Sthlm (närheten av Tensta) i över 20 år utan att det hänt nått...

Så jag tror det har med olyckliga omständigheter att göra... Men dom förtjänar fortfarande straff vilka dom än är! Det viktigaste tycker jag är att man inte ska kunna komma undan med det för att sedan kunna göra det en gång till!

Punkt Slut!
/Grim

Bingo skrev:
Äh, varför skulle de vilja de? Fri kost och logi, fria kläder, fri kabel-TV, tillgång till gym osv. Rena drömtillvaron alltså. En sak man ofta gömmer är att de också får studera under fängelsevistelsen. De kan t ex lära sig stava - på fängelset.
Sant, tydligen har jag aldrig varit på kåken.
Fan lämna dom vid vatten gränsen, så får dom simma resten av vägen.

GrimReaper skrev:
Det där tror jag inte riktigt på... Ok till viss del har det väl med var man bor men saker som rån och överfall tror jag finns över allt. Speciellt efter att min bror vart rånad i GBG/Frölunda efter 1års boende i GBG medans han har bott i Sthlm (närheten av Tensta) i över 20 år utan att det hänt nått...

Så jag tror det har med olyckliga omständigheter att göra... Men dom förtjänar fortfarande straff vilka dom än är! Det viktigaste tycker jag är att man inte ska kunna komma undan med det för att sedan kunna göra det en gång till!

Punkt Slut!
/Grim

Det är ju sant. Men det är lugnare på andra sidan stan. Förut var det Råby/Vallby/Hammarby som hade ghettostämpeln som nu flyttat över till Bjurhovda. Onödigt att bo kvar i ett område där man känner sig otrygg!

Självklart ska de ha straff och stoppas. Men även om det tar evigheter för myndigheter att få något gjort så är inte medborgargarden någon lösning på problemet.

Vad är det här för nå snack om att "jo men dom som bråkar har växt upp under superhårda förhållande i dåliga områden".

Jag bor i Stockholm Sollentuna och har gått i både kommunal och privatskola. I dessa skolor har det funnits invandrare av alla slag, och jag kan säga direkt att det finns många som bor i svenssonslyor och går ut med dom "balla" polarna på kvällarna och dunkar ner småsvenskar och letar mopeder. Visst finns det väl kanske fall där folk har haft det hårt, men MÅNGA lever PRECIS som alla andra svensson.

Sen tycker jag några här inne ska lära sig vad rasims innebär. Detta är alltid dagens problem, så fort någon tar upp ett liknande ämne får man stämpeln att man är rasist.

Tråkiga är att hon flyttade dit för ca 5månader sedan, och trode det var okej där.
Men bevislerligen är det lite väl nära Gettot! Jag har oxå sagt att hon ska ta o
flytta närmare centrum eller till den här sidan jag bor på! (Oxbacken, väster om centrum).
Är så jäkla mycket lugnare här. Här tycker man att det bara är "normalt" folk
som knallar runt. På Bjurhovda är det allt från argsinta uteliggare, skatar-pundare
i 14-17års åldern som röker o tror dem är sååå jäkla tuffa, och en massa
hobby-alkisar! Finns ju ett par små pizzerior med fulständiga rättigheter, och
därifrån kommer det ju oxå en hel del pundare knallande på kvällarna.
Det är ju väldigt billiga lägenheten på Bjurhovda sidan av stan, så det drar ju till
sig dem med lite sämre ekonomi eller dem som prijoriterar sprit/knark/skit före
ett vettigt boende. Och som tydligen kompenserar sin dåliga ekonomi med
att gå o råna små söta tjejer, som inte gör en fluga för när. Det tyder väl bara
på hur jävla små o fega dem är!
När man bara sitter här o tänker efter, så blir man bara mer o mer förbannad!
Tänk nästa gång hon ska gå hem, och inte har något sällskap med sig!
Vad ska hända då? 5-6 kåta snorvalpar o en lite klen tjej,,, man kan nog bara
tacka,,ja,, vem vet jag inte, men vara glad att dem inte gjorde något med henne!

BlueNote skrev:
...så fort någon tar upp ett liknande ämne får man stämpeln att man är rasist.
Nej, det får man inte. Försök inte ens.

BlueNote skrev:
Vad är det här för nå snack om att "jo men dom som bråkar har växt upp under superhårda förhållande i dåliga områden".

Jag bor i Stockholm Sollentuna och har gått i både kommunal och privatskola. I dessa skolor har det funnits invandrare av alla slag, och jag kan säga direkt att det finns många som bor i svenssonslyor och går ut med dom "balla" polarna på kvällarna och dunkar ner småsvenskar och letar mopeder. Visst finns det väl kanske fall där folk har haft det hårt, men MÅNGA lever PRECIS som alla andra svensson.

Sen tycker jag några här inne ska lära sig vad rasims innebär. Detta är alltid dagens problem, så fort någon tar upp ett liknande ämne får man stämpeln att man är rasist.

Vet inte vilket du menar,, men som jag tror iaf så håller jag med!
Skulle jag lägga vantarna på alla dessa idioter, så skulle jag banka dem
sönder o samman,,, sedan ställa mig o pissa på dem! :machinegu :kulspruta :censored

Avelin skrev:
Vet inte vilket du menar,, men som jag tror iaf så håller jag med!
Skulle jag lägga vantarna på alla dessa idioter, så skulle jag banka dem
sönder o samman,,, sedan ställa mig o pissa på dem! :machinegu :kulspruta :censored

Oj, du är nog tuffast i tråden hittills. Kom på mer elaka saker man kan göra, gärna nånting som funkar bra på pedofiler också, snälla.

URRninja skrev:
Oj, du är nog tuffast i tråden hittills. Kom på mer elaka saker man kan göra, gärna nånting som funkar bra på pedofiler också, snälla.

Jaha,, krossa två knän oxå då?

Hoppas tjejen mår bättre nu. Det är tråkigt att man varken som kille eller tjej skall kunna åka själv på natten utan att något händer. Eller inte ens på dagen..

Jag tror jag skall börja ta med mitt överfallslarm och ha i väskan. Eller varför inte köpa någon gas/äcklig spray att ta till hjälp om man blir utsatt.
Jag blir hellre satt i fängelse eller får betala böter än att bli våldtagen av ett gäng och få men för livet.

Vilka grejer är egentligen lagliga att använda, det handlar ju trots allt om självförsvar?

Jag skall inte ens yttra mig var jag står i frågan. Man blir kallad så mycket då.

En fråga är nog vad de i tråden som skriver tat de slår ihjäl varje fuling som dyker upp, vad de egentligen gör om det verkligen dyker upp en hoper skummisar och rånar dem, pissar de på sig bara kanske:lol

Bikerbitch skrev:
Vilka grejer är egentligen lagliga att använda, det handlar ju trots allt om självförsvar?

Knytnävar, fingrar, handkanter, ben, naglar, tänder, nycklar, klackar, handväska. 100 m sprint...

Problemet ligger i att kunna göra en annan människa illa. Det finns kurser i sånt och jag rekommenderar dessa varmt.
Gör så illa du kan och spring av bara helvete! Det brukar i och för sig räcka med att veta att man kan hävda sig om det behövs, för att man skall få en sådan utstrålning som leder till att man är ett mindre attraktivt offer.

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back