Håller med!!!Holger skrev:jo så tycker jag med även fast jag kanske skriver lite vridet.
Varför utvisar man folk efter avtjänat straff? d är ju bättre att uvisa dom direkt isåfall så sparar man pengar,och utvisningen är ju ett straff i sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Håller med!!!Holger skrev:jo så tycker jag med även fast jag kanske skriver lite vridet.
Varför utvisar man folk efter avtjänat straff? d är ju bättre att uvisa dom direkt isåfall så sparar man pengar,och utvisningen är ju ett straff i sig.
Tja, jag antar att det beror på att det är en konvention att man avtjänar straffet i det land där man begick brottet och blev dömd för det. Man straffas av dem som man begått brottet mot helt enkelt. Vi har t ex en del svenskar som sitter i amerikanska, thailändska osv fängelser som de de länderna vägrar skicka hit för att avtjäna sitt straff här - trots att svenska myndigheter begärt det. Det tycker väl att det är deras privilegium att straffa de av våra medborgare som bryter mot deras lagar i deras land. Att brottslingarna råkar vara svenskar är ju rätt ovidkommande i deras ögon.Holger skrev:Varför utvisar man folk efter avtjänat straff? d är ju bättre att uvisa dom direkt isåfall så sparar man pengar,och utvisningen är ju ett straff i sig.
Ja och man kan rymma från fängelsett,HanneZ skrev:om man skickar ut de dömda så är det bara för dem att åka tillbaka direkt beroende på vilket land man skickar dem till!
/ Hannes
toxic skrev:Bunta ihop och slå ihjäl![]()
Jävla pack.
Äh, varför skulle de vilja de? Fri kost och logi, fria kläder, fri kabel-TV, tillgång till gym osv. Rena drömtillvaron alltså. En sak man ofta gömmer är att de också får studera under fängelsevistelsen. De kan t ex lära sig stava - på fängelset.Wolfskin skrev:Ja och man kan rymma från fängelsett,![]()
![]()
Flamma77 skrev:Flytta till andra sidan stan!![]()
Jag har bott på Råby, Vallby och nu senast på Hammarby. Har inte haft några nämnvärda problem med något, varken på stan eller bussen.
Hoppas din tjej inte mår alltför dåligt. Hon får börja träna kampsport...
Sant, tydligen har jag aldrig varit på kåken.Bingo skrev:Äh, varför skulle de vilja de? Fri kost och logi, fria kläder, fri kabel-TV, tillgång till gym osv. Rena drömtillvaron alltså. En sak man ofta gömmer är att de också får studera under fängelsevistelsen. De kan t ex lära sig stava - på fängelset.
GrimReaper skrev:Det där tror jag inte riktigt på... Ok till viss del har det väl med var man bor men saker som rån och överfall tror jag finns över allt. Speciellt efter att min bror vart rånad i GBG/Frölunda efter 1års boende i GBG medans han har bott i Sthlm (närheten av Tensta) i över 20 år utan att det hänt nått...
Så jag tror det har med olyckliga omständigheter att göra... Men dom förtjänar fortfarande straff vilka dom än är! Det viktigaste tycker jag är att man inte ska kunna komma undan med det för att sedan kunna göra det en gång till!
Punkt Slut!
/Grim
Nej, det får man inte. Försök inte ens.BlueNote skrev:...så fort någon tar upp ett liknande ämne får man stämpeln att man är rasist.
BlueNote skrev:Vad är det här för nå snack om att "jo men dom som bråkar har växt upp under superhårda förhållande i dåliga områden".
Jag bor i Stockholm Sollentuna och har gått i både kommunal och privatskola. I dessa skolor har det funnits invandrare av alla slag, och jag kan säga direkt att det finns många som bor i svenssonslyor och går ut med dom "balla" polarna på kvällarna och dunkar ner småsvenskar och letar mopeder. Visst finns det väl kanske fall där folk har haft det hårt, men MÅNGA lever PRECIS som alla andra svensson.
Sen tycker jag några här inne ska lära sig vad rasims innebär. Detta är alltid dagens problem, så fort någon tar upp ett liknande ämne får man stämpeln att man är rasist.
Avelin skrev:Vet inte vilket du menar,, men som jag tror iaf så håller jag med!
Skulle jag lägga vantarna på alla dessa idioter, så skulle jag banka dem
sönder o samman,,, sedan ställa mig o pissa på dem!![]()
![]()
![]()
URRninja skrev:Oj, du är nog tuffast i tråden hittills. Kom på mer elaka saker man kan göra, gärna nånting som funkar bra på pedofiler också, snälla.
Bikerbitch skrev:Vilka grejer är egentligen lagliga att använda, det handlar ju trots allt om självförsvar?
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |