Förbjudet att förvara MC i garage

Liten update!
Fick äntligen tack i HSB idag och snackade med en tjej på juridikenheten.
Här följer ett kort utdrag ur mitt mail till styrelsen:.....

Bra skrivet tycker jag och lagom ödmjukt. Hoppas poletten trillar ner hos herr ordföranden.

Man kan ju hoppas!

Kände inte att det var läge och underblåsa brasan mer än nödvändigt.
Dock än:
"Don't fuck a fucker" ;)

Jag skulle förstå problemet ifall majoriteten använder garagen för annat än fordon, men faktum är ju att du tom. har 2 st fordon i samma garage vilket i detta sammanhang bara vore positivt.

Jag anser så här (ger bara min stöttande åsikt)

Alla gör vi något för att kunna göra något som man själv tycker är kul.
De flesta jobbar för att få in pengar som man sedan lägger på de man tycker är kul, alt. nödvändigheter som oftast är självvalt, ex införskaffning av barn, hund osv.

I ditt bostadsområde verkar de finnas folk som har dubbla bilar, troligen för att man ska kunna åka till jobbet för att dra in pengar till försörjning av familjen, eller för den extra soppan deras båt drar på sommaren, eller stugan i fjällen som behöver konstant underhåll.
Kanske finns det någon som betalar 15-20.000:- för tillgång till jakt osv.

I ditt fall jobbar du bla. för att kunna köra hoj på sommaren, behöver inte gå mer in på det då de flesta här förstår vad det innebär.

I båda fallen behövs extraparkering.

Din styrelseordförande tycker alltså - bara för att du/ni valt att bo i denna styrelse´s bostäder - att du ska sälja hojarna (eftersom dom inte får plats) som är ditt intresse bara för att någon tycker det är onödigt (eller något i den stilen)

Medans de andra som har dubbla parkeringar och som valt Jakt, fiske, båt, eller något annat som genererar utgifter och därmed behöver extra bil för att ta sig på jobbet får har kvar sin parkering för att de valde att bli intresserad av något annat än just motorrelaterade intressen...

Kanske tom. valdes bostaden just för att det ingick garageplats med möjlighet till extraparkering?

Stå på dig!

I vår förra förening så var det solklara boliner om vad som gällde garagen. Garagen var garage för fordons parkering. I första han bil men en Mc är även fordon det med.
Vinterdäck och sådant som tillhör bilen godkändes men inte att använda garagen som förråd.

Har något med branförsäkringar mm och göra. Sen vad som gäller lokalt för er är en annan sak. Står där fordon så är det ok med Mc står där bil så är du tyvärrr rökt om dom vill jävlas med dej.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman