BRF-styrelser tycker ofta det är roligt att leka tuffa förhandlare i övertygelsen att det finns mycket pengar att hämta och för att impa på audi-grannarna med sina ekonom-skills. Men att däremot hålla dagbrunnar och hängrännor rena för att undvika översvämning och fuktskador, att byta trasiga lysrör och utomhusarmaturer, snöskottning och sandning....ja de gillar de inte lika mycket.
QUOTE]
Jag arbetar ju proffesionellt med fastighetsförvaltning (teknisk förvaltare och byggledare). Hade jag behandlat mina hyresgäster på liknande sätt hade jag åkt på tafsen för länge sedan. Helt otroligt egentligen hur pass oseriösa människor som kan få så pass mycket makt utan att kunna någonting.
Min utgångspunkt är alltid att försöka nå konsensus i mina förhandlingar med hyresgäster. Skulle man gå ordagrant på exakt varje paragraf skulle man inte få några hyresgäster. Men när det gäller bostäder verkar det vara en helt annan figur.
Det där låter ju helt sjukt. Om du har en "brukshoj" istället för en bruksbil ska väl han skita i det.
Jag skulle vänligt men bestämt påtala att det inte står något om att det skulle vara otillåtet. Och om han gör detta till sin "grej" att ta upp på styrelsemötet bara för att han är en idiot utan reson så kan jag jävlas tillbaka. Sen skulle jag göra det till min sak. Sakta men säkert skulle jag bryta ner den jävla tratten psykiskt.
Vill ju inte köra samma race som han har gjort, men utrrycket "Never fuck a fucker" kanske kommer till rätt här.
Eftersom det är en bostadsrättsförening det handlar om och du inte får tag på HSB är ett tips att du kontaktar SBC under tiden.
LÄNK
Dessa skall kunna assistera med juridisk hjälp och kunnande etc.
Har en liknande variant i mitt hus, där är det dock en boende som klagade på att en av hojjarna läckte soppa o doften tog sig in i hennes lägenhet. Nu har hon bussat Brandskyddsföreningen på huset och de skall göra inspektion.
Men i hela denna vevan kan man konstatera att hyresvärden / styrelsen har väldigt mycket att säga till om här (men jag hittade i gamla ritningar att där har varit garage tidigare + att det står på föreningens hemsida att lokalen är till för MC / mopeder).
Fortsättningsvis blir det mycket spekulerande så jag väljer däremed att runda av här.
Lycka till med ditt garage !
Misstänker att detta är mer vanligt förekommande än man tror!