Förbjud kvinnliga mc-förare

Status
Ej öppen för fler svar.
Det tog mig fem min, så jag är inte en bråkdel så arg.

Den här tjejen har kört hoj i 20 år, haft egen hoj hela tiden, och ändå var detta max nedlägg på Gelleråsen.......säger väl allt

Tja, du ser inte ut att ha speciellt bråttom du heller... :arsele

Jag håller med dig till 100%:tummenupp
:tummenupp

Förmodligen har jag redan slemmat ut mina tankar om det här i en annan tråd men jag har inget emot att göra det igen. Samtidigt ska jag linda in en version i sockersöt bomull medan en annan är den hårda sanningen.

Män har lite svårare för att visa sina empatiska sidor, ett område där kvinnor har haft en långt mer produktiv utveckling och kan anses överlägsna. På samma sätt har kvinnor lite svårare för den generella kroppsmotoriken vilket blir väldigt uppenbart när det kommer till idrottssammanhang och fordonsmanövrering eftersom huvud -> handmotoriken hos den genomsnittliga kvinnan är en bra bit efter den genomsnittliga mannens.

Kvinnor är sämre än män på att framföra fordon eftersom deras huvud -> handmotorik är klart underutvecklad jämfört med mannens.

Det är inte vad du säger, det är hur du säger det. :gnissla

Vad är en bättre förare? Den som kör fortast eller den som kraschar minst? Kunde inte låta bli :D
Den som kan köra fortast är givetvis den bästa föraren. Den som lägger snabbast varv på en bana. Att köra på ett lugnt och trafiksäkert sätt behöver ju absolut inte ha nåt med körskicklighet att göra. Då skulle jag kunna påstå att jag är bättre än Anja Persson på att åka skidor, för jag tar inte lika många onödiga risker som henne...

Det tog mig fem min, så jag är inte en bråkdel så arg.

Den här tjejen har kört hoj i 20 år, haft egen hoj hela tiden, och ändå var detta max nedlägg på Gelleråsen.......säger väl allt

Den här tjejen har på bilden endast kört mc 5-6 gånger innan bilden togs....och hon spöar dom flesta killarna här när som....:tuttar

Bifogat

• ullis.jpg
    ullis.jpg
    38.2 KB · Visningar: 163
Last edited:
...Den som lägger snabbast varv på en bana. Att köra på ett lugnt och trafiksäkert sätt behöver ju absolut inte ha nåt med körskicklighet att göra. Då skulle jag kunna påstå att jag är bättre än Anja Persson på att åka skidor, för jag tar inte lika många onödiga risker som henne...
Kolla, nu börjar killen prata på ett sätt som jag förstår och kan relatera till. Trots att jag både är och kör som en kärring. :tummenupp

Man lär skilja på mc som sport och mc i trafik, det är det viktigaste jag har att tillägga.

Det är kul med provokationer och det är dödssynd att driva med brewdar i mansdominerade aktiviteter, men det är rätt kul ändå. :D

Ta det för vad det är, alla vet väl själva om man gör sitt bästa, värsta eller mesta och om man är nöjd med sin egen insats. Som Betsy brukar säga: Alltid retar det nå'n. :tungan

Last edited:
Jag tycker o tror att du är en grinig jävel som blivit frånåkt av en tjej och spyr galla över halva jordens befolkning för det, väx upp! Ta det som en man inte som en fjolla.
RESPEKTERA min åsikt.

Nu e jag faktiskt allvarlig. Visst finns de en å annan tjej som kan köra. Men om man nu ska generallisera så kör dom flesta jävligt mesigt. Jag har då aldrig vart ute å kört me nån tjej utan att man har fått vänta vid varje korsning typ. SÅ ÄR DET. De måste tjejerna kunna tåla att höra för de e ju sanningen. Precis som vi män får tåla att dagligen höra att män våldtar och slår kvinnor. Fast att det bara är ett fåtal som ägnar sig åt sådant... Skärpning tjejer, va inte så jävla rädda;-)

Haha där sa du faktiskt något :D

Vi våldtar och slår hör man ju, vi män är svin osv.

Men när det kommer till trafiken så kör ju 90% av kvinnor med skygglappar och tror att bilen inte är större än deras egen röv.

Men jag tycker ändå att det var onödigt att starta en tråd om det,
det är ju inte precis att dom inte vet om det.
Och du kan ju försöka få en kvinna att erkänna att hon kör dåligt :tungan

(Hehe, hur många fördomar fick man nu med? ;D )

Den här tjejen har på bilden endast kört mc 5-6 gånger innan bilden togs....och hon spöar dom flesta killarna här när som....:tuttar
OJ, finns det undantag alltså??? Haha. Var vill du komma med det? Varför är det så att om man slumpvis plockar 1000 mc-killar och 1000 mc-tjejer, och tar dom till Gjelleråsen. Så skulle kunna satsa min lem, allt jag äger och har, min familj, på att de 850-900 bästa tiderna skulle tillhöra killarna. Nu kör jag ändå med lite marginal, för jag vill gärna behålla min lem och pengar. Varför är tjejer SÄMRE på att köra hoj??? Vad kan det bero på? Tjejer, ni behöver inte ta åt er personligt. Men ni måste väl också fundera på det nån gång?

OJ, finns det undantag alltså??? Haha. Var vill du komma med det? Varför är det så att om man slumpvis plockar 1000 mc-killar och 1000 mc-tjejer, och tar dom till Gjelleråsen. Så skulle kunna satsa min lem, allt jag äger och har, min familj, på att de 850-900 bästa tiderna skulle tillhöra killarna. Nu kör jag ändå med lite marginal, för jag vill gärna behålla min lem och pengar. Varför är tjejer SÄMRE på att köra hoj??? Vad kan det bero på? Tjejer, ni behöver inte ta åt er personligt. Men ni måste väl också fundera på det nån gång?

Alltså ärligt talat, har du aldrig umgåtts med andra personer någonsin?

Nu backstabbar jag mig själv genom att skriva såhär, men..

Detta ämnet GÅR INTE att diskutera, det är kört,
de kommer aldrig att erkänna att det är någon skillnad, så är det!
vissa killar kommer att hålla med dig.

det är allt, ge upp.

Jag tycker o tror att du är en grinig jävel som blivit frånåkt av en tjej och spyr galla över halva jordens befolkning för det, väx upp! Ta det som en man inte som en fjolla.
RESPEKTERA min åsikt.
Har faktiskt, Helt ärligt aldrig blivit ifrånåkt av en tjej, trots att jag har kört med ett tiotal tjejer. Och jag vill inte påstå att jag själv e nån stjärna för det är jag absolut inte. Är en medelmåtta, kanske inte ens det. Har inga problem med att nån kör ifrån mig. Inte ens om det skulle vara en tjej;-).

Hit me...

Jag har en annan teori:

Gassglada killar från Glen-borg behärskar inte svenska språket.

He he killen fick inte uppmärksamhet av sina föräldrar som liten och söker den här nu,du kan få en :pannkyss av mig om det känns bättre?

Och registrerad oct 2007

Schyssta inlägg att börja med,kolla profilen :D

Last edited:

Hmmm... Så att köra SNABBT innebär att man kör BÄTTRE? Jag tycker att man kör bättre om man kör SÄKERT! Jag har kört mycket enduro. Det går inte snabbt. Alltså måste jag vara en superkass förare....:rolleyes:

Svaret är: Fortplantning. Svaret på livets mening och allt vi gör

Du kör fort/farligt för att hävda att du är en alfa-hanne och därmed värdig att para dig för fortplantning av artens övertlevnad. För att lura dig att VILJA göra detta så har du fått TESTOSTERON som gör att du vill ha adrenalin vilket gör att du vill göra lite farliga saker. Det är dessutom skönt att gänga och anledningen att det är skönt är för att du ska vilja det.

Tjejer har också testosteron men inte i lika stor mängd. Vissa har dock mer än andra tjejer. De kör sporthoj, hoppar fallskärm osv. Det är skönt för dem att para sig också, därför vill de även gänga...

Nu är det här taget från min galna hjärna, så ta det med en nypa salt. Men lite rätt har jag nog. Vi är inte mer än djur, vi har bara fått ett samvete också. Skillnaden på en apa och en människa är följande:

1. Apan tänker: Måste fortplanta mig! Det är skönt också. Då gör vi det!

2. Människan tänker: Måste fortplanta mig! Det är skönt också. Men det kanske inte är så lämpligt just nu här i fikarummet på jobbet. Vi väntar tills senare.

Men annars så är vi nog ganska likadana. Eller hur???

Som sagt, ta det med en nypa salt. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...