förbjud alla tunga hojar...

Det känns skönt och trygt att politikerna har så pass stor kontakt med verkligheten som denna person har. *kraftig ironi*

Är det verkligen dessa personer som styr landet ?
Inte undra på att det håller på att gå åt skogen med allt..

vilken j*vla idi*t
gissar på att han aldrig fick ta mc kort för mamma :p

ifall det dar gar igenom!......... prygling? ne.. men seriost. Det ar val bra nog nog att man maste vara 21 ar for att kora tung hoj.

Har i USA far ju en 16 aring kopa R1'a.

tragiskt.......men är det så oväntat? Vi ser ju Vägverkets och Försäkringsbolgens inställning till motorcyklar.....

Jag håller annars med att sossar borde förbjudas, läggs det en motion på det, röstar jag för.

Lisa skrev:
Jag håller annars med att sossar borde förbjudas, läggs det en motion på det, röstar jag för.

Varför stanna vid sossar. Jag tycker vi ska förbjuda alla politiker. Dom agerar dåliga förebilder för dagens ungdommar med sitt fiffel och sin okunskap.

Jag tycker att det inte är politikarnas fel att en del ungdomar är som...dom är. Som förälder måste du ta ditt ansvar för det du har producerat. Det klart att politiker kan göra en del saker lättare. Håller med dig på punkten att dagens politiker inte håller måtten på långa vägar, jag tycker att om man inte håller ett vallöfte skall denna person/parti möta livstids avstängning från politiken.

Trevligt att se att man får valuta för all skatt man betalade in.. tänk vad säkert och bra, storebror förstår bara vårt eget bästa och agerar utifrån det...

/F

Så måste vi se till att förbjuda bussar och lastbilar också, för en krock med en sådan är livsfarlig. Gångtrafikanter ska också förbjudas, för om de blir påkörda vid t.ex. ett övergåmngsställe är det sällan de överlever om farten varit över 50km/h. Is och snö på vintern ska förbjudas för att bilisterna inte ska riskera att halka av vägen. osv... :rolleyes:

TomK skrev:
Så måste vi se till att förbjuda bussar och lastbilar också, för en krock med en sådan är livsfarlig. Gångtrafikanter ska också förbjudas, för om de blir påkörda vid t.ex. ett övergåmngsställe är det sällan de överlever om farten varit över 50km/h. Is och snö på vintern ska förbjudas för att bilisterna inte ska riskera att halka av vägen. osv... :rolleyes:

ungefär exaktly rätt tänkt.. förbjud människan när vi ändå håller på, vi är farliga för oss själva! :rolleyes:

"Så har vi s k EU-mopeder som inte kräver körkort men som uppenbarligen kan trimmas så att deras prestanda närmast liknar motorcyklar."

Vilken jävla idiot!

Alla som är kraftigt emot detta:

Vad skall till då? Jag välkomnar en översyn av körkortsfrågorna! Gör inte alla det? Uppenbarligen så går det ju inte så jävla bra om ni tittar på era försäkringspremier.

Ovanligt vettigt förslag.

Chris Ash skrev:
Alla som är kraftigt emot detta:

Vad skall till då? Jag välkomnar en översyn av körkortsfrågorna! Gör inte alla det? Uppenbarligen så går det ju inte så jävla bra om ni tittar på era försäkringspremier.

Ovanligt vettigt förslag.

Vettigt förslag, att förbjuda tunga motorcyklar? Personen som skrivit motionen vet inte vad han snackar om.
Översyn av körkortshistorien.. det är ju rätt så ansträngande redan att ta körkort, ännu mer byråkrati och krångel = ännu värre väntetider. Det är redan svindyrt att vara ung och äga sporthoj.

Vad menar du skall till och vad menar du är vettigt i sossens förslag?

AleX skrev:
vilken j*vla idi*t
gissar på att han aldrig fick ta mc kort för mamma :p

Han?? Personen heter ju Tone. Tror inte det är speciellt manligt....
Ni har väl sett vädret på tv 4?

Annars så stämmer det nog det du säger...

Tror ni mer på mig nu då ang. nummerplåtar fram på motorcyklarna 2004????? Fick ju en massa skit ifrån många utav er då jag enbart informerade hur vissa politiker ser på det här med mc och kameraskåp!!! Blir så satans less på det här jäkla stället ibland. :mad:

Swedie skrev:
ifall det dar gar igenom!......... prygling? ne.. men seriost. Det ar val bra nog nog att man maste vara 21 ar for att kora tung hoj.

Har i USA far ju en 16 aring kopa R1'a.

Jag tror nog att även i sverige får en 16 årning köpa r1:a...

:D

Vad man skall göra är att maila politikern i fråga och göra klart för henne vad man tycker om hennes förslag.
Politikerna håller på att utveckla sig till vår tids oåtkomliga frälse som sitter i sin riksdagskuvös utan kontakt med verkligheten och de människor som lever i den.
Vad tror hon händer om man förbjuder tunga hojar?
Det blir bara de vassaste kvar som man kan hänga av snuten med, och de kommer att köras helt vilt oregistrerat av folk som naturligtvis inte skulle stanna i en snutkontroll.
Tror någon att detta skulle gynna trafiksäkerheten?

Maila henne och gör klart för henne vad du tycker, sitt inte bara på forumet och gnäll.

tone.tingsgard@riksdagen.se

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...