Video Förare halkar i olja på en avfart.

Finns ju en lätt princip för att undvika detta.

Kör ALDRIG i mitten av vägen när du är i en rondell/avfart/påfart eller liknande vägsträcka där lastbilar och annat elände ofta lyckas släppa ur sig diverse vätskor. :fakta

Håller inte med dej där... Jag kör själv buss och någon gång har det hänt att servicepersonalen haft "tummen" imellan när dom stängt tanklocken med följd att i första vänster böj står dieslen som en kvast ur hålet och då hamnar det INTE mitt på vägen utan precis överallt, speciellt i en rondell... :gnissla
 
Håller inte med dej där... Jag kör själv buss och någon gång har det hänt att servicepersonalen haft "tummen" imellan när dom stängt tanklocken med följd att i första vänster böj står dieslen som en kvast ur hålet och då hamnar det INTE mitt på vägen utan precis överallt, speciellt i en rondell... :gnissla

Sitter tanklocken på vänster sida? Annars blir det ju svårt att få in dieseln i innern i rondeller
 
Håller inte med dej där... Jag kör själv buss och någon gång har det hänt att servicepersonalen haft "tummen" imellan när dom stängt tanklocken med följd att i första vänster böj står dieslen som en kvast ur hålet och då hamnar det INTE mitt på vägen utan precis överallt, speciellt i en rondell... :gnissla

Vad gör du då?
 
Usch, fick ont i magen av att se den här videon.
Vet inte hur det är i Ryssland, men i många länder i övriga Europa så använder man inte ens skydd. Han kan vara glad att han hade full skyddsutrustning.

Det var väl knäskydd han plockade upp och det såg inte ut som där satt några i byxorna, eller? Låg nog i toppboxen. Ett ganska säkert sätt att inte skada skydden.

Vid 1:30 så drar han i sin trasade högerärm, förmodligen där det suttit.
 
Usch, fick ont i magen av att se den här videon.
Vet inte hur det är i Ryssland, men i många länder i övriga Europa så använder man inte ens skydd. Han kan vara glad att han hade full skyddsutrustning.



Vid 1:30 så drar han i sin trasade högerärm, förmodligen där det suttit.

I ryssland så kör inte så många mc på vägarna vad jag har sett, dom som har kört har antingen varit fullt påklädda med skydd och hjälm medans dom andra har kört runt på glidar hojar i keps och shorts så det är lite som sverige med att ha på sig skydd, dom som vill ha en chans att gå ifrån en krash andvänder skydd medans dom som (enligt mig) är dumma i huvudet och skiter i vad som händer om dom blir påkörda brukar inte ens ha hjälm.
 
Slutsats: Ge fan i å köra i rondeller/avfarter och påfarter överhuvudtaget :va

Jag tror det bästa är att låsa in sig i ett vadderat rum faktiskt. :mattias På bana dör man direCkt. Speciellt om man kör sporthoj, på gatan vurpar man bara man känner dieseldoften i vinden.

Om inte attaCk-rådjuren hinner först. :crash :hihi

Lyft blicken kan annars vara en generellt bra lösning på de flesta problemen (om man nu skall vara lite seriös).
 
Men vaffan är det för pisshuvuden till bilister som inte stannar och hjälper killen??? :huvet
 
Men vaffan är det för pisshuvuden till bilister som inte stannar och hjälper killen??? :huvet

Ja man börjar ju undra, de stannar, frågar om allt är ok, mc-föraren vill inte vara märkvärdig så han svarar ja, och bilisten rullar iväg nöjd "med dagens insats".. :yoparty:död
 
Här blir folk förvånade över att folk inte stannar och går ut och hjälper honom, i dom amerikanska kommentarerna blir folk förvånade över att folk stannar till och pratar med honom vilket dom säger aldrig hade hänt i staterna.
 
Sitter tanklocken på vänster sida? Annars blir det ju svårt att få in dieseln i innern i rondeller

På lastbilar sitter 95% av tanklocken på högersida varje fall o då är det lätt att det skvätter ut om man har mycket soppa och ett dåligt tanklock. Tunga fordon SKA håller ytterspår i rondeller och då borde skvättet komma längst ut i rondellen och ligger dom "fel" i innerspår så borde det komma från mitten på rondellen om det är 2 körfält :)

Man får köra försiktigt helt enkelt )
 
Lyckades välta med hojen i Arboga häromdagen i flera bilisters åsyn. Några saktade in men fortsatte sedan.
De såg väl att det inte var någon fara med mig eftersom jag kom upp ganska snabbt. Däremot stannade
en lokalbuss och föraren steg av och hjälpte mig resa hojen. Ett stort tack till den chauffören.
Jag tror att de flesta bilister inte vet vad de skall göra i en sådan lite ovanlig situation så länge
inte mc-föraren är skadad.
 
Hade detta hänt i Sverige hade det funnits god chans att få ersättning då kommun eller vägvärket ansvara för vägarna och deras renhållning.
Men man får stå på sig, annars shittar dom en.
 
Jag la omkull på en dieselfläck mitt inne i stan, fullt med folk. "Räddade" motorcykeln med benet.
Men när jag låg där fastklämd så ska ni inte tro att det kom en enda människa för att hjälpa mig loss samt hjälpa mig upp med cykeln. Tänkte inte så mycket på det just då, men det har i efterhand retat mig lite grann.
Iofs så kom morsan som var i närheten efter en minut och i princip flippade upp den på stödet.
Under tiden jag satt på backen och väntade på släpet så kännde jag att det började bulta rätt så förbaskat i foten.
Tänkte inte mer på det, jag skulle ju hem och skruva så jag hann med stundande banåkningen. Men när skon började klämma lite för mycket så var det lika bra att åka en sväng till akuten. Där dom konstaterade 6 st frakturer i foten. :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top