Video Förare halkar i olja på en avfart.

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
När jag klotade stannade inte någon. Första bilen passerade när jag just ställt upp hojen och satt på den i diket men de glodde bara lite och fortsatte. Jag hade då stannat men som hojåkare kanske man har mer sympati för andra hojåkare. Jag hoppas då iaf att de hade stannat om jag fortfarande låg på backen men man vet ju aldrig...
 

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Kul! Den enda som stannade var en annan Mc som inte äns var på samma väg :) Fast den låter ju jättesorlig med den musiken han har!
 

Chrailo

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha XJ600 -92
Än så länge har jag "bra" erfarenhet från mitt första attackrådjur. Tror det stannade 3 bilar, varav någon lyfte och rullade undan hojjen medans jag gick o vankade av o an. Och alla väntade tills ambulans, räddningstjänst och polisen kom. Stannade till o med en securitas fast han var mest sugen att sticka kniven i rådjuret verkade det som :)

/Ch
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tråkigt för honom, men hade han inte sinnena med sig? Inte "läst" av vägen, klart det är lätt att sitta här och vara efterklok och när man sett resultatet ge en analys..

Nu verkar det ändå gått rätt bra, och denna förare har garanterat fått sig en erfarenhet som nog kommer hjälpa honom i framtiden.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Här blir folk förvånade över att folk inte stannar och går ut och hjälper honom, i dom amerikanska kommentarerna blir folk förvånade över att folk stannar till och pratar med honom vilket dom säger aldrig hade hänt i staterna.
I USA hade dom sett honom som ett hot, troligen är han kommunist eftersom han tänker fritt och kör hoj istället för SUV, och skjutit honom i självförsvar :rolleyes:
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Exakt det där hände mig i bergshamra i början av maj, nu har jag snart fått ihop skiten igen:(
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Sån djävla tur att han studsar på motorcykeln när båda åker in i räcket, annars hade han nog själv kilats fast under det, eller ännu värre.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
När jag drog omkull för två månader sedan hoppade första bilisten på platsen ur bilen och joggade fram för att höra hur det var med mig och lyfte sedan upp mc:n tillsammans med min kompis..

Jag hade dock oljan eller vad det nu va, på bakdäcket från start.

:7peta

Det var ju massvis med bilister som kollade hur det var med honom. Hade han bett om hjälp borde han fått det iaf vad det ser ut som i mina ögon..
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Sitter en hel del proffs här som aldrig skulle ha missat den där strängen om dom själva skulle varit ute och kört! Internet heroes! :yoparty:yoparty:yoparty
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Sitter en hel del proffs här som aldrig skulle ha missat den där strängen om dom själva skulle varit ute och kört! Internet heroes! :yoparty:yoparty:yoparty

Kan så vara men en del av oss försöker hålla koll på vägbanans beskaffenhet när vi kör. Har gjort ett par smärre vurpor på det sättet med kosmetiska skador, en och annan blinkers/backspegel, men bara i väta på bonnalandet.
Dynga och diesel som jag inte klarat upptäcka. Kast av det värre slaget har det varit oräkneliga. Mest skadat har ändå det lilla självförtroende man hade med sig blivit, tar tid att få igen...

Den där strängen var bara för uppenbar.

/K Night
 

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Ort
kista
Hoj
zx750r
Måste säga skön musik diggar den! :yoparty
det va trist det som hände Hoppas det inte blev alvarliga skador på dig?

Mvh
X_vanq!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top