Bearing
Gudomlig sporthojare
Det borde vara av intresse för alla i kön att bilflödet genom förträngningen är så hög som möjligt. Vad som sker innan förträngningen är väl ganska ointressant? medelbilflödet över området kring förträngningen begränsas ju till samma som bilflödet genom förträngningen.
Om blixtlåset sker precis innan förträngningen tror jag att flödet blir sämre, på grund av att en del bilar tvingas sakta ned kraftigt/stanna vid filbyte i trånga filer. Ifall bilar stannar just innan förträngningen borde flödet genom förträngningen bli sämre än om filbytet sker en bit innan förträngningen, för då kan ju bilar passera i en annan fil ifall filbytet inte går så smidigt.
Om blixtlåset sker precis innan förträngningen tror jag att flödet blir sämre, på grund av att en del bilar tvingas sakta ned kraftigt/stanna vid filbyte i trånga filer. Ifall bilar stannar just innan förträngningen borde flödet genom förträngningen bli sämre än om filbytet sker en bit innan förträngningen, för då kan ju bilar passera i en annan fil ifall filbytet inte går så smidigt.
Last edited: