Smagatusk
Guest
Det som MÅNGA inte förstår är att NI är så jäkla beroende utav oss så det är inte sant!
Ja, ni är verkligen aortan i Sverige! Eller blodpropparna...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det som MÅNGA inte förstår är att NI är så jäkla beroende utav oss så det är inte sant!
Så att graden av beroende är i direkt proportion till graden av svinbeteende?Ja, jo...
Skulle vilja se det godset jag kör ut till Coop butikerna
Jag går gärna ut och strejkar med resten utav Sveriges lastbilschaffisar i någon vecka.
Vore kul att se hur länge det tog innan ni kommer krypande och ber oss att börja köra igen.
Så att graden av beroende är i direkt proportion till graden av svinbeteende?
Det är nog så att bristen på intelligens måste uppvägas på nå´t sätt. Det är därför alla lastbilschaffisar lider av en påtvingad hybris.
Hade du stört dig lika mycket om en personbil gjort samma manöver?
Ja, jo...
Skulle vilja se det godset jag kör ut till Coop butikerna
Jag går gärna ut och strejkar med resten utav Sveriges lastbilschaffisar i någon vecka.
Vore kul att se hur länge det tog innan ni kommer krypande och ber oss att börja köra igen.
Markus: har du sett Spielbergs debutfilm Duellen?
Påstår inte att allt gods kan framktas på annat sätt än på väg men mycket kan det, åtminstone större delen av befraktningsvägen. Torde därtill vara mer miljövänligt att ha frakterna på järnväg. En bra lösning för miljön, och trafikanterna.
Men visst, strejka du om det roar dig.![]()
Nej men Convoy med Kris Kristoffersson aka Rubber Duck.![]()
Nu vet jag inte om du har stor erfarenhet av järnväg genom yrke eller på något annat sätt. Det har jag.
Vi får i princip allt vårat gods via järnväg och maken till skit får man leta efter. Man vet aldrig vart det är och det tar 5(fem) dagar från att det anländer till gränsen innan det lata förbannade SJ orkar dra fram vagnen till oss. En lastbil som lastas med samma material i Tjeckien samma dag är framme 7 dagar snabbare än järnvägen.
Det är kvalitet de! Eran kära mjölk hade hunnit surna innan det kom fram till coop i Kalix. Äggen hade hunnit bli kyllingar
/ Jens
Rubber Duck är cool.Han skulle aldrig jävlas onödigtvis med sina medtrafikanter.
Det torde vara välkänt att SJ är idioter. Det är dock ingen anledning att döma ut järnvägstransporter som koncept. Sen kanske det hade varit bra om coop i Kalix fick mjölk och ägg som producerats i närområdet och inte från sydeuropa, så att långa transporter i möjligaste mån undviks.
Det är i många fall konstaterat att närproducerade produkter inte är klimatsmartare än de som vuxit upp i länder där inte växthusen behöver värmas osv... Inte i alla, men i många.
/ Jens
Nähänä.![]()
Vad är egentligen ditt problem här? Bestrider du att det skulle vara en miljövinst om en större andel av transporterna gick på järnväg istället för väg?
Men visst, strejka du om det roar dig.![]()
Bakom er bromsas det upp ännu mer och de enda som vinner på detta är lastbilschaffisarnas ego. Att köra lastbil och personbil är två helt olika saker. Sluta agera polis eller "bättre".
Men jag håller med om att IBLAND är det bilar som prompt ska köra snabba filen och pressa sig in först. Men det är inte så ofta och det flyter oftast på.
Sämre är det med dom som ligger i långsamma filen som ska köra extra sakta för att "samla fältet" och allt det bidrar till är oxå en dominoeffekt som håller sig ibland kilometrar.
Bättre är att alla håller en jämn fart och inte bromsar hela tiden.
Att utnyttja en del av vägen som är avsedd att köra på kan väl inte betraktas som att smita förbi andra. I så fall är ju alla omkörningar att betrakta som försök att smita förbi andra. De som sitter i högerfilen har ju valt det själva.
Öh, om alla kör som man ska - dvs. hela vägen fram till där det blir enfiligt så finns det ju ingenstans att "klämma sig in längst fram". Man behöver inte ha doktorshatt för att fatta det. Väl framme så funkar blixtlås väldigt bra i Stockholm i alla fall. Borde inte skilja mot Skåne.
Har du aldrig tänkt på vad som händer EFTER du har kört förbi bygget och agerat trafikpolis i vänsterfilen???
Nu har du TVÅ fulla filer både den vänstra som du gjorde på helt egen hand och den högra, nu ska alla från vänsterfilen in i den högra, inte 4-5 bilar utan 40-50 bilar.
Javisst du gjorde att DU kom förbi snabbare men alla bakom dig kommer att komma förbi långsammare eftersom det finns inte 5-600 meter ledig väg. Vänsterfilen stannar pga folk som tänker som du att dom borde ha anslutit sig tidigare och inte släpper förbi med trängsel och irritation som följd.
Handen på hjärtat hur snabbare kommer dom förbi egentligen dom få som trängs, 30 sek, 60 sek???
Mitt problem är ju inte ett problem eftersom de flesta transporterna går den väg den gör idag.
Innan det ska vrålas hest om att järnväg ska ta över, så får man (sj och de politikerna jag inte röstade fram) se till att det funkar. Innan dess är det inget alternativ...
Sen angående närproducerat osv. så är det en spännande läsning att räkna ihop skiten odlat i norra Afrika eller i uppvärmt växthus i Teckomatorp. Summa summarum är tomatjävlarna från Afrika bättre ur koldioxidsynpunkt när vi skär ner dom till sallad... Här är lösningen att man inte äter saker som inte klimatet tillåter en att odla..
Gick vi lite (på SH-manér) offtopic nu?
/ Jens
/ Jens
Tror inte det. Däremot hade jag blivit lika irriterad om en yrkesförare i personbil påstått det som Fraden gjorde, att de är så oumbärliga att vi inte ens förstår det.
Väcker sån jävla avsmak hos mig.
Oj vilken nivå av intelligens vi har här då.
Utan lastbilar så skulle hela jävla Sverige stanna upp. Inga butiker skulle få sina leveranser, inga sjukhus skulle få sina sjukhusgrejer, ingen skulle få mat, inga mackar skulle få bränsle. Ja, du förstår nog.
Så jag håller med, du förstår nog inte hur beroende du är utav lastbilar.
Oj vilken nivå av intelligens vi har här då.
Utan lastbilar så skulle hela jävla Sverige stanna upp. Inga butiker skulle få sina leveranser, inga sjukhus skulle få sina sjukhusgrejer, ingen skulle få mat, inga mackar skulle få bränsle. Ja, du förstår nog.
Så jag håller med, du förstår nog inte hur beroende du är utav lastbilar.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |