För många snackare som ringer på annonser. Irriterande i längden, eller?

Kamikaze kid skrev:
Ska man ge ett bud så får man ju titta på grejjorna först....
Så gör man väl affärer???

Jag ringer aldrig på en annons om jag inte är helt säker på att jag vill köpa just den grejjen!!!

Tyvärr ingen som ringer på min annons på min Impala ss... :näsblod

Att titta först innan man ger bud funkar bara om man bor i närheten, om man ser en annons med bild och utförlig text så kan man jämföra med liknande objekt och sen får man bestämma vad som är rimligt.

GSXR1100R skrev:
Att titta först innan man ger bud funkar bara om man bor i närheten, om man ser en annons med bild och utförlig text så kan man jämföra med liknande objekt och sen får man bestämma vad som är rimligt.
:fakta

En väldigt bra ettiket om att köpa saker på annons är att man bestämmer sig för att man ska ha prylen. Sen säger man det till säljaren; "Jag vill gärna köpa din hoj, men..." Det är det rätta sättet att säga att man är intresserad. Rejäla besserwissers kan man ju alltid rådissa:)

Jag hade en gång för jättelänge sen :rolleyes: lagt ut en annons på en dt50 som va topp til tå renoverad.
Ramen nylackad på verkstad o alla kåpor bytta mot nya ny tank .. mm
jag putsa o fixa in i de sista och skrev lite mer än en A4 o slängde upp den på blocket..
Mitt pris låg över alla andra, men samtidigt så va min fixad.
En dag senare så ringde en o jag blev glad(min tanke va nu åker den) men efter 10 min så fattade jag att han ville prata o han pratade om hur bra jag skrivit i annonsen och att det va bra gjort.
Fin moppe mm ....
Hörde aldrig av han...

när det sen ringde en som jag uppfattade som en liten kille och frågade om den va i bra skick så trodde jag att han bara ville snacka han med...
Dessutom rinde han när jag jobbade... :gnissla
Tillsaken hör att han fråga om priset och så sa jag at jag har sagt *****kr men jag sänker med 1000kr.
Några dagar senare kom han .. provkörde.. och sen va den såld... båda va glada.. han hade ju fått den 1000kr billigare....

Så ha alltid en prutmån på dina saker du säljer för då blir man som köpare väldigt nöjd när man "prutat" :tummenupp

Jag känner igen detta!
Jag har ca 150 mail i min inbox från mc-kåta 15 åringar som vill ha fler bilder på 125an. 1 har ringt! Å det var en seg pappa som inte hört av sig. Finaste budet ligger nog på 18 tusen tror jag? Jag annonserade för 33.

Det är ju inte alltid konstigt med "skambud" om man betänker att många av hojarna på Blocket annonseras ut med ganska höga priser. Det är ju inte helt ovanligt att man ser hojar som annonseras ut dyrare än vad en auktoriserad MC-handlare tar för en liknande hoj och då får man ju 6 månaders garanti..

Det är värre med snackare bland säljarna.

Så om man ger ett skambud så är man en idiot? Jag tjänade över 50.000 på skambud förra året dels på bilar och dels på mc. Jag ger ett bud sen är det upp till säljaren att bestämma sig. Och om säljaren går med på det så är det ju igenterligen inget skambud? Nej vi svenskar är för pryda, sätt ut en hoj i grekland du ska du få se på riktiga skambud och prutare. Nej att tycka det är konstigt att folk ger en låga bud är att leva i skyddad verkstad varför ska man betala mer för något än man behöver? Och bara för det ringer en kille som är 18 och inte vet någonting så innebär inte det att han inte har pengarna jag kan lova dig att det finns en hel del 18 åringar i detta land med mer fickpengar än du tjänar på ett år, sen att dom har noll koll på hojjar är en annan sak. Och om denna snubbe har pengar och vill köpa din mc för ett pris du tycker är ok vad spelar det för roll om han e en bortskämd borgarbrack med noll koll?

Vill du inte prata med folk tycker jag du ska ge fan i att sätta ut en annons...

Jag förstår inte heller det där med "skambud". Visst kan det vara irriterande med folk som ska byta och bara snacka med en utan att komma fram till nåt om man inte vill det men bara för att nån vill ha tex 50tusen så ska man inte få erbjuda säg 40? Ett vänligt "nejtack" räcker och accepterar man blir iaf köparen glad...

Chille skrev:
jag tror ändå att hojarna är rätt befriade från araber som vill köpa..dom har sällan mc-kort här i sverige och lär ju aldrig om dom inte går ett x-antal svenska kurser så dom fattar nåt :D

men däremot så skulle jag sälja min BMW-cabbe i somras.. oj oj oj säger jag bara.. var minst två samtal per dag där dom ringde och erbjöd mej det mesta. förutom kontanter i rätt prisklass.. :kocko

Om du säljer en BMW-cab i Borås så får du skylla dig själv. :tungan

Therudeboy skrev:
Hade jag bara haft pengarna så hade jag kunnat köpa den, lite pill bra ös :)

Cool avatar Therudeboy, har du större bild på den?
Eller vart hittade du den?

:)

Jag har varit med om ett praktpucko som lade handpenning på en bil och sen skulle han ha tillbaka den när han inte ville ha bilen :D

Snacka om långnäsa till honom.....

När jag sålde min bil så fick jag massor av bytesförslag. Hade jag velat ha en annan bil så hade jag skrivit byte. Att lämna bud är helt ok, det är ju upp till säljaren om det är rätt pris...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka