Thundercat
Ringmärkt
GårillaRaggare skrev:så du behöll pengarna, eller???![]()
Klart att han gjorde...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
20SK skrev:Så om man ger ett skambud så är man en idiot? Jag tjänade över 50.000 på skambud förra året dels på bilar och dels på mc. Jag ger ett bud sen är det upp till säljaren att bestämma sig. Och om säljaren går med på det så är det ju igenterligen inget skambud? Nej vi svenskar är för pryda, sätt ut en hoj i grekland du ska du få se på riktiga skambud och prutare. Nej att tycka det är konstigt att folk ger en låga bud är att leva i skyddad verkstad varför ska man betala mer för något än man behöver? Och bara för det ringer en kille som är 18 och inte vet någonting så innebär inte det att han inte har pengarna jag kan lova dig att det finns en hel del 18 åringar i detta land med mer fickpengar än du tjänar på ett år, sen att dom har noll koll på hojjar är en annan sak. Och om denna snubbe har pengar och vill köpa din mc för ett pris du tycker är ok vad spelar det för roll om han e en bortskämd borgarbrack med noll koll?
Vill du inte prata med folk tycker jag du ska ge fan i att sätta ut en annons...
20SK skrev:Så om man ger ett skambud så är man en idiot? Jag tjänade över 50.000 på skambud förra året dels på bilar och dels på mc. Jag ger ett bud sen är det upp till säljaren att bestämma sig. Och om säljaren går med på det så är det ju igenterligen inget skambud? Nej vi svenskar är för pryda, sätt ut en hoj i grekland du ska du få se på riktiga skambud och prutare. Nej att tycka det är konstigt att folk ger en låga bud är att leva i skyddad verkstad varför ska man betala mer för något än man behöver? Och bara för det ringer en kille som är 18 och inte vet någonting så innebär inte det att han inte har pengarna jag kan lova dig att det finns en hel del 18 åringar i detta land med mer fickpengar än du tjänar på ett år, sen att dom har noll koll på hojjar är en annan sak. Och om denna snubbe har pengar och vill köpa din mc för ett pris du tycker är ok vad spelar det för roll om han e en bortskämd borgarbrack med noll koll?
Vill du inte prata med folk tycker jag du ska ge fan i att sätta ut en annons...
Det här har diskuterats i långa trådar förut, men just detta är ytterligare en ny sak som jag aldrig har förstått mig på. Varför är det extra "skämmigt" att ge s.k. skambud per mail eller telefon. Det är ju hur öppet och rakt som helst. Spekulanten säger från första början: de här pengarna kan jag bjuda, punkt slut, tacka nej eller säg ja. I så fall är det väl värre med dom som kommer och kikar på fordonet vid ett par, tre tillfällen, ringer långa och många telefonsamtal osv. för att sedan bjuda ett orealistiskt lågt bud. Men även här tycker jag att det är upp till säljaren att styra upp det hela. Är säljaren rak i sina priskrav från början så uppkommer inte dom situationerna.Xerious skrev:Jag tycker det är skämmigt att ge skambud per mail eller telefon på nån hoj man inte sett.
Exakt, man tycker ju det, har dom lyckats plita ner annonsen i en webbläsare så kan dom väl för fan lära sig att hantera ett webbmailkonto typ hotmail? Jag blev så jävla irriterad en gång att beslöt mig för att testa om mailen verkligen var "lånad" så jag skrev ett mail trots allt istället för att ringa och tro fan att idiotjäveln faktiskt hade lånat sin polares mailkonto. Efterbliven idiot, det blev inget köp.lollepop skrev:Jag var själv i köpartagen för inte så länge sedan, varför envisas folk med att skriva "ring, lånad mail"?! Ska man verkligen tro på det? Vill man ha hojen/bilen/dromedaren såld kan man väl anstränga sig så pass att man svarar på e-mail?
sgtpepper skrev:Exakt, man tycker ju det, har dom lyckats plita ner annonsen i en webbläsare så kan dom väl för fan lära sig att hantera ett webbmailkonto typ hotmail? Jag blev så jävla irriterad en gång att beslöt mig för att testa om mailen verkligen var "lånad" så jag skrev ett mail trots allt istället för att ringa och tro fan att idiotjäveln faktiskt hade lånat sin polares mailkonto. Efterbliven idiot, det blev inget köp.
Skalman skrev:Det är inte alla som har en dator. Han har kanske lånat en mejladress och lagt ut annonsen via polarens dator.
Out_Spinner skrev:Haha. Vänta bara tills de ringer en massa folk och försöker pruta på arabiska.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |