För MÄN över 1,90 !

jompa V-twin

Kolmården bikers
Gick med
1 Sep 2004
Ort
norrköping
Hoj
TL1000R + öhlins kittad yzf250 -02 ´+ minimoto
Är själv ganska reslig, 1,92 ungefär.
sporthojar har ju en förmåga att bli kortare och
kompaktare nästan varje år, och när man ska vika ihop
1,92 meter man på en liten plastleksak har det en tendens
till att bli lite trångt !!! kör tl1000r för tillfället sitter ganska
hygligt ändå, men vilken är igentligen den ultimata hojen
för drasuter ?
:banana
 
Aprilia rsv är ju en hög hoj,en bra bit högre än vanliga hojar,så det blir min rekomendation.Tills dess att du köper en kan du ju te.x

Fixa ett långt förhållande
Ta långledigt
Njut av långfredagen
Använd långkallingar
Ta en långtur

MvH Markus 171cm
 
twinner skrev:
Aprilia rsv är ju en hög hoj,en bra bit högre än vanliga hojar,så det blir min rekomendation.Tills dess att du köper en kan du ju te.x

Fixa ett långt förhållande
Ta långledigt
Njut av långfredagen
Använd långkallingar
Ta en långtur

MvH Markus 171cm

1.99 här, fick besked för någon månad sen att jag vuxit 4cm på ett år (är 18 år)
:död nu får det väl vara slutväxt!

Offroadare är de som passar mig bäst :p men om ekonomin tillåter ngn gång i framtiden kanske man kan se hur man sitter på de rekommenderade hojarna ovan :)
 
är 189cm och tycker jag passar utmärkt på en sporthoj, 125a däremot känns lite obekväm men dom är ju några storlekar mindre också, det jag inte gillar men nyare sporthojar är att kåpglasen är så helvetes låga, måste ju ha hjälmen på tanken :3freak
 
Last edited:
jag åker R1 å är ju på mina små 1,97 :yoparty va ju lite osäker på om det skulle funka för en som jag å åka RIKTIG HOJ men men vil man så går det jag stormtrivs :banana Enklast prova dig fram själv ingen kan ju säga exakt villken som passar dig all är ju olikta skapta! nu kommer nog många protestera men men
 
193 cm och byggd som en gädda - en jävla massa ben! :)

Sist jag körde sporthoj så somnade bägge fötterna och jag höll på att välta när jag stannade efter sju mil.
Detta var på en R1:a så jag får nog hålla mig till SM och Reise-enduros.

Fast jag satt ganska hyffsat på CBR XX.
 
Jag är 187cm och satt lika bekvämt på min ZX-6R '01 som på min ZX-9R '99. Fram till '02 var Kaworna riktigt stora och rymliga i "cockpit". Från '03 och framåt har de ju gjort om dem ordentligt och då jag inte provsuttit nyare Kawa än '02 kan jag inte uttala mig om senare hojar.
 
Rider skrev:
jag åker R1 å är ju på mina små 1,97 :yoparty va ju lite osäker på om det skulle funka för en som jag å åka RIKTIG HOJ men men vil man så går det jag stormtrivs :banana Enklast prova dig fram själv ingen kan ju säga exakt villken som passar dig all är ju olikta skapta! nu kommer nog många protestera men men

Har kört R1 i fyra år krascha för ett par år sen, efter det fick det bli supermotard ett år för att ta ner farten lite. sen lovade jag mig själv att
aldrig mer ha en radfyra, ska prova ducati i vår o kolla hur jag sitter på den.
 
jompa V-twin skrev:
Är själv ganska reslig, 1,92 ungefär.
sporthojar har ju en förmåga att bli kortare och
kompaktare nästan varje år, och när man ska vika ihop
1,92 meter man på en liten plastleksak har det en tendens
till att bli lite trångt !!! kör tl1000r för tillfället sitter ganska
hygligt ändå, men vilken är igentligen den ultimata hojen
för drasuter ?
:banana




Min förra kärlek är ungefär 1,93 och han satt hyvens på en gixxer 1000 -02'a
Självklart hade han antagligen suttit bättre om han hade sluppit krypa ihop så, men han tyckte det gick bra och trivs med hojjen och det är ju huvudsaken! :tummenupp


Sen är det ju mycket som spelar in, om du har långa ben eller lång rygg, stor kagge, toklånga armar m.m..


som du kanske anar så har jag motsatt problem, jag hittar ingen hoj som är tillräckligt LITEN.. :D


Jag har svårt både att nå styret bra, och marken fattas det alltid typ ½-1 dm innan jag når, på nåågra modeller når jag med yttersta tåspetsarna.


Men jag kan lätt som en plätt krypa ihop under kåpglaset
och dessutom har jag aldrig nåt problem med att avståndet mellan passagerarcutsen och fotpinnarna blir tröttsamt litet.. :banana


Lyckla tilll i jakten,

har som sagt inga andra tips än att prova dig fram,
men kawa anses ju var bland de största å honda är ganska små
(för de sitter jag ganska okej på, och förmodligen med lite modifiering skulle jag nå ner iaf med främre delen av en fot så man inte vinglar på yttersta tåspetsarna..)
 
Lilla_damen skrev:
som du kanske anar så har jag motsatt problem, jag hittar ingen hoj som är tillräckligt LITEN.. :D


Jag har svårt både att nå styret bra, och marken fattas det alltid typ ½-1 dm innan jag når, på nåågra modeller når jag med yttersta tåspetsarna.

landsvägsregga minimoton annars :7peta :spammer
 
jompa V-twin skrev:
Är själv ganska reslig, 1,92 ungefär.
sporthojar har ju en förmåga att bli kortare och
kompaktare nästan varje år, och när man ska vika ihop
1,92 meter man på en liten plastleksak har det en tendens
till att bli lite trångt !!! kör tl1000r för tillfället sitter ganska
hygligt ändå, men vilken är igentligen den ultimata hojen
för drasuter ?
:banana

Är 196 har haft lite olika knarrar, satt bra på sporttouringhojarna
ZX 12 Och thunderace som jag hade, Aprilia Rsv Mille va förvånansvärt
mkt plats på, bra körställning framför allt för bana men slet på kroppen
annars. Gixxer -01 va skarp benvinkel men ändå bra om man är lång
-03:an jag har nu är lite vassare, kompaktare i allt ! Men va f-n det
kostar och ligga på topp + att vi är alla så olika byggda dvs förhållandet
lång rygg och korta ben mm...... Testa dig fram ! Grymt nöjd med nuvarande
dock ! R1:an har jag oxå provat och den känns som en touringhoj och sitta på i och med att pinnarna är så "långt ned"...... :tungan
 
Har en polare som är 1,98 lång.
Han körde först en kawa zx9-r -99 som han satt hyffsat på men nu kör han en balde 954 -03 och han säger att han sitter mycket bättre på bladen.
 
1,89 har kört cbr600-99 o tl1000s av sporthojarna o cbr600 va 1000ggr skönare.

men skönast av dom alla va min ktm motard :tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top