För lätt att sno hojar..

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Den har varit uppe tidigare men värd att visas igen... Väldigt simpelt och enkelt tog dom hojen..
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ofan, ja som sitter klistrad här 4 dagar i veckan(jobbet) o inte fan har ja sett den :näsblod jaja
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
lätt som en plätt. det enda som hjälper är att låsa fast i nånting. 90% av alla hojjar jag ser parkerade skulle man lätt kunna skyffla bort på under minuten. skivbromslås är bara att skratta åt så länge det inte är kombinerat med spyball eller nåt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
lätt som en plätt. det enda som hjälper är att låsa fast i nånting. 90% av alla hojjar jag ser parkerade skulle man lätt kunna skyffla bort på under minuten. skivbromslås är bara att skratta åt så länge det inte är kombinerat med spyball eller nåt.
Har dom väl bestämt sig så kvittar det vad man gör. Folk här har ju haft hojar fastlåsta i låsta burar, å ändå fått dom snodda. För nått år sen snodde ju en liga bmw X5'or på löpande band, som "inte går" att sno. :huvet Ett skivbromslås gör ju viss nytta, det hindrar ju iaf fyllebörje med stor skruvmejsel att sno hojen, dvs impulsbrott. Men jag håller med, låskätting är det enda rätta! :tummenupp
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Själv har jag två lås på min hoj, ett Abus bygellås i bakre drevet, och Abus bromsskivelås. Och sen väger en Africa twin några kilo, så vill dom ha min så får dom allt kämpa lite iaf.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Själv har jag två lås på min hoj, ett Abus bygellås i bakre drevet, och Abus bromsskivelås. Och sen väger en Africa twin några kilo, så vill dom ha min så får dom allt kämpa lite iaf.

Det blir inte mycket svårare att sno bara för att du har två lås. den går fortfarande att lyfta.
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Det blir inte mycket svårare att sno bara för att du har två lås. den går fortfarande att lyfta.

Japp men nu måste du lyfta båda hjulen samtidigt på en 230 kilos hoj, vilket gör det hela svårare än enbart ett lås.
Alla typer av lås är av typen att det ska ta tillräckligt långtid att bryta upp/ta sig runt att de som tänkt ta i detta fall en hoj försöker med någon annan hoj.
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Hade min hoj fastlåst med en brutalt grov kätting. Men tjuvarna köpte bara en super-duper-ninja-bultsax och Poff, så var hojen borta!

Jag tror mer på ett förbannat högljutt larm/ GPS.
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Det är otroligt va folk är fräcka nuförtiden! De bryr sig inte det minsta om andra... bara fortsätta att lasta in hojen!

Mållös.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fyfan...det där e skrämmande att se....
Får man plats med en stor kätting under sadeln?:s
Jag får det på min GSX1400 iaf. 170cm klass 3 kätting, tillhörande klass 3 hänglås, punkaspray, kedjespray, en liten yxa och lite annat smått och gott får det plats där. :tummenupp
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top