För lätt att sno hojar..

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Jag har larm på motorcykeln och ABUS Deteco 8000 skivbromslås med larm. Sen är det immobiliser på hojen om man inte har rätt nyckel i tändningslåset.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
tänker direkt på en SAAB ägare som satte in signalhorn i nackstödet, snorungen som snodde bilen anmälde honom för något å fick rätt iom att de inte fanns någon varnings text på bilen.

helt sjukt..
Därför har jag varnings lapen "Varning att olovligt bryta sig in i den här bilen kommer leda till pysiskt skada" enligt polis jag har pratat med räcker det för att försvara att jag koppla centrallåset till att stänga (obs fins vist inga "låspinnar" kvar att dra upp) och "lilla" sirenen på 130 db under ratten. Jag kan leva med att mina bil (en sketen saab 9000) blir stulen om jag vet att tjuven är döv, hoppa bara den inte råkar falsk larma.. :3freak

det va nån som satte rakblad i bulthålen på fälgarna som också åkte dit för att han inte varna.

hojen står inparkerad i garaget, för att komma in i garaget måste dom flytta min bil då går bil larmet och både jag och mina grannar vaknar (jag gillar att närmaste granne som dom måste passera på vägen bort är en polis och en militär... :D
 
Last edited:

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
På jobbet använder vi batteridrivna bultsaxar, jag blev nästan lite rädd den gången vi testade vad dessa relativt små och tysta maskiner kan göra med ett rejält hänglås, klass 4 eller 5 var det.
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top