För jävligt!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tja, det skulle väl vara att ta bort statens förmånsrätt för skatter, dårå. Det man tar in exempelvis på att momsbelägga energiskatter (vilket är ren stöld från medborgarna) bör mer än väl kompensera för det skattebortfall en sådan förändring medför.

Hur ser ranordningen ut när pengar ska fördelas? Stat, företag, person?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
PÅ vilket sätt skulle det handla om rättvisa eller knutna nävar i fickorna?! Handlar inte hela djävla tråden om att uppmana folk att skänka en slant?!
Men visst, med all gratispublicitet i åtanke så tycker jag att SH/Motorrad/Swedie eller vem som nu känner isg träffad, kan skänka en slant de med...

På vilket sätt skulle detta ha något som helst att göra med "avundsjuka", "rättvisa" eller kommunism?!

Är du bara född bitter och dum i huvudet?!

Det enda jag reagerar på som jag även förknippar med en socialdemokrat (avundsjuka och kommunism var det du själv som sa) är att du i stort sett tigger och trycker på för att få stora starka SH (som har högvis med pengar) att dela med sig till omvärlden nu när "dom" fått nånting gratis.
Hänger du med på hur jag tolkade ditt inlägg nu?

Jag personligen skulle aldrig skriva som du gjorde tidigare just för att det inte gör mig nånting att någon som redan har det bra får det ännu lite bättre, jag tycker väl SH kan förtjäna lite gratispublicitet utan att för det få kommentarer att det minsann ska delas med sig hit och dit.
Vilket du med ditt tidigare inlägg inte tycker är lika godtagbart.


Hela tråden syftar som sagt till att uppmana folk att skänka pengar och därför är det ju ett ypperligt tillfälle att uppmana sajtens ägare att skänka en slant nu när de som sagt får gratispublicitet som är värd en jäklans massa....

Tråden handlar om att skänka pengar till ett äldre par som enligt många har gått miste om pengar tack vare nån mindre lyckad lagstiftning, inte till tidningar som nu "ger bort" gratis annonsplats.

Kanske att jag misstolkar dig men det är väl knappast till det äldre paret som du vill att SH skänker en slant, eller? Har jag misstolkat dig så är jag beredd att vara mer förstående över ditt resonemang. EDIT: Och t o m hålla med dig. :näsblod



EDIT: För min del behöver vi inte tjata så mycket mer om det här då tråden som sagt blir väldigt smutsig av OT-diskussioner. Med andra ord behöver du ju inte hetsa mig allt för mycket iom ditt kommande svar tack. ;)
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Om ni nu slutat tjafsa och inte går igång på vissa uttryck som inte passar så skickar jag in en lax till.
Som "privatperson" denna gång !:D
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Kanske att jag misstolkar dig men det är väl knappast till det äldre paret som du vill att SH skänker en slant, eller?

Vilka skulle de annars skänka pengar till?
SH är dess användare och "vi" är alla ganska överens om att paret blivit illa behandlade. "Vi" användare har i denna tråd uppmanat varandra att hjälpa paret att få igen de pengar rättsväsendet istället gav bort till de företag som hade krav på tjuvarna... Så alla i denna tråd är väl ganska överens om att vi ska försöka få ihop så mycket som möjligt till dem och i.o.m insamlingen har ännu fler engagerat sig, bl.a. radiokanalen...

I.o.m engagemanget får SH en väldig massa publicitet som är värd väldigt mycket. Är det då orimligt att föreslå att även de som har ekonomiska intressen i SH drar sitt strå till stacken?!

Det är detta jag argumenterar för och har inget som helst att göra med någon form av avundsjuka eller vad ni sossehatare nu väljer att kalla det..

Jag uppmanar bara de som tjänar pengar på medlemmarnas engagemang att hjälpa paret genom att skänka en del av de pengar som de faktiskt tjänar indirekt på att sajten får den goda publicitet somd en faktiskt får.

Exemplen med tidningsannonser tog jag upp just för att visa värdet på denna "gratis publicitet"...



Tycker inte du att vi skall försöka göra allt för att tanten och gubben får igen pengarna?
Än så länge hade vi ju bara fått ihop en tredjedel.
Är det då orimligt att uppmana de som tjänar pengar på SH att i detta fall skänka de med eftersom de i detta fall får såpass mycket bra publicitet som annars hade kostat väldigt stora pengar?!
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
I.o.m engagemanget får SH en väldig massa publicitet som är värd väldigt mycket. Är det då orimligt att föreslå att även de som har ekonomiska intressen i SH drar sitt strå till stacken?!

www.sporthoj.com hade säkert "putsat" upp sitt varumärke en smula genom att delta aktivt genom bidrag.

Men

Att argumentera genom detta sätt så tror jag det inte det blir av.

-Mina två sketna korvören
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hittade inte Korvgubben i listan på dom som har lagt ett bidrag.
Har jag missat något, så säg till.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Vilka skulle de annars skänka pengar till?


Tycker inte du att vi skall försöka göra allt för att tanten och gubben får igen pengarna?
Än så länge hade vi ju bara fått ihop en tredjedel.
Är det då orimligt att uppmana de som tjänar pengar på SH att i detta fall skänka de med eftersom de i detta fall får såpass mycket bra publicitet som annars hade kostat väldigt stora pengar?!

I all min hast på sossejakt så tolkade jag ditt första inlägg som drog igång allt det här att du tyckte att SH skulle skänka pengarna till media som uppmärksammat det hela, ungefär som en betalning.

Men det var ju som sagt en missuppfattning från min sida och du frågade tidigare om jag var född korkad och kanske är det så. :hihi

Jag är med på ditt resonemang och visst kan väl SH skjuta in en peng för att hjälpa till, det är ju såklart bra. Däremot tycker jag valet är helt upp till honom och ska inte behöva hetsas till att bidra, som jag tyckte du gjorde med ditt inlägg. Men sak samma nu.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Att argumentera genom detta sätt så tror jag det inte det blir av.

Däremot tycker jag valet är helt upp till honom och ska inte behöva hetsas till att bidra, som jag tyckte du gjorde med ditt inlägg.

Jag vill att paret ska få igen pengarna och ju fler som bidrar desto bättre. Vad folk har för baktankar är även det oväsentligt och därför tycker jag gott att vi kan "provocera" några att öppna plånboken. :) ...som de som tjänar pengar på all publicitet... :fakta


Har jag missat något, så säg till.
till
Edit: Skänkte min slant samma dag som du.
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Hur ser ranordningen ut när pengar ska fördelas? Stat, företag, person?

Fördelas?:va Det här handlar möjligen om omfördelning. Från staten till rånade gamlingar, exempelvis.

Eftersom partierna exempelvis beviljar sig själva höjt partistöd, något de enligt min mening inte gjort sig förtjänta av på sistone, så bör staten inte få tillgång till mer än vad som är nödvändigt för att sörja för medborgarnas väl och ve.:tungan
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top