För jävligt!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
En hörde av sig per email med följande att tillägga:

frågar någon om vilken lokalradio som intervjuat och skänkt 1000 kr, samt uppmanat andra att göra lika. det är i
alla fall Radio Berg. På deras hemsida www.radioberg.se i länken webbprogram ligger en telefonintervju med Peter
Möller.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hörde intervjun nu, lät ju bra! Synd att inte Radio Berg har så många lyssnare.

Nu är semestern snart slut Heliac! Hehe, jag har sex veckor framför mig...
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag ber om ursäkt! Gunn-Kristin skrev detta meddelande i min blogg igår:

Hejsan! ursäkta att jag skriver i din blogg, men jag har inte det som krävs för att kunna skriva och svara på sporthojs forum.Hoppas bara att det är en och samma person...Vill bara tala om att närradiostationen Radio Berg faktiskt har väldigt många lyssnare - mmm, vi hörs inte bara i Bergs kommun utan även i bl.a. Östersund om man har rätt antenn och övriga kan ju lyssna via webben. Så förhoppningsvis kan vi hjälpa till att sprida info om insamlingen =) Du får ta bort det här meddelandet eftersom det inte har med din bloggsida att göra. ville bara lämna denna upplysning. Tack å hej

I stand corrected och hoppas att jag inte har sårat någon Bergs-bo! :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Med tanke på att en liten annons, typ 60mm*80mm i kvällspressen kostar flera tusen så kommer ju denna publicitet och positivt omhuldade exponering vara värd det mångdubbla..... Därför är det väl inte mer än rimligt att sporthoj/motorrad/swedie bidrar med en ansenlig summa?!

...som exempel:
Min kära sambos lilla fattiga företag annonserade i två nummer av expressens söndagsbilaga... det gick loss på 16000:- för ett åttondels uppslag.

....här är det flera tidningar och radiostationer som tar upp hojåkare och just sporthoj.com med braskande artiklar...

.....Hur mycket är SH/Swedie/Motorrad beredda att skänka som tack för den publiciteten?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Med tanke på att en liten annons, typ 60mm*80mm i kvällspressen kostar flera tusen så kommer ju denna publicitet och positivt omhuldade exponering vara värd det mångdubbla..... Därför är det väl inte mer än rimligt att sporthoj/motorrad/swedie bidrar med en ansenlig summa?!

...som exempel:
Min kära sambos lilla fattiga företag annonserade i två nummer av expressens söndagsbilaga... det gick loss på 16000:- för ett åttondels uppslag.

....här är det flera tidningar och radiostationer som tar upp hojåkare och just sporthoj.com med braskande artiklar...

.....Hur mycket är SH/Swedie/Motorrad beredda att skänka som tack för den publiciteten?


Krävs en sosse för att skriva den typ av inlägg som det ovan...

Skänk en slant själv istället din snålfan om du nu tycker det är så synd om tidningarna (som visserligen gör en bra sak. :tummenupp på det).
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Sosse?:va
Synd om tidningarna?!
Förstod du ens vad jag skrev?

Jag tolkade det du skrev som att du knöt handen i fickan för att SH nu fick lite gratispublicitet och det tycker du inte om, därmed anser du att det är rimligt att SH m fl nu skall donera en slant bara för att saker och ting ska bli mer rättvisa. Men du kanske menade på något annat vis, utveckla gärna isf så är det lättare för mig att tycka om dig.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag tolkade det du skrev som att du knöt handen i fickan för att SH nu fick lite gratispublicitet och det tycker du inte om, därmed anser du att det är rimligt att SH m fl nu skall donera en slant bara för att saker och ting ska bli mer rättvisa. Men du kanske menade på något annat vis, utveckla gärna isf så är det lättare för mig att tycka om dig.

Tyckte också att det lät lite sossevarning på det.

Börja först med att toppa mitt bidrag och sen kan vi uppmana andra att också göra det !
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag tolkade det du skrev som att du knöt handen i fickan för att SH nu fick lite gratispublicitet och det tycker du inte om, därmed anser du att det är rimligt att SH m fl nu skall donera en slant bara för att saker och ting ska bli mer rättvisa. Men du kanske menade på något annat vis, utveckla gärna isf så är det lättare för mig att tycka om dig.

PÅ vilket sätt skulle det handla om rättvisa eller knutna nävar i fickorna?! Handlar inte hela djävla tråden om att uppmana folk att skänka en slant?!
Men visst, med all gratispublicitet i åtanke så tycker jag att SH/Motorrad/Swedie eller vem som nu känner isg träffad, kan skänka en slant de med...

På vilket sätt skulle detta ha något som helst att göra med "avundsjuka", "rättvisa" eller kommunism?!

Är du bara född bitter och dum i huvudet?!

Börja först med att toppa mitt bidrag och sen kan vi uppmana andra att också göra det !

Javisst, jag lovar att skänka 90% av alla intäkter jag får av hela den här historien, direkt tillbaka till paret!

Du har ju inte skänkt pengar under namnet "pucken" utan passade även du på att marknadsföra din firma.

Tyckte också att det lät lite sossevarning på det.

Har du snöat in på att kalla alla sossar?!
Du sponsrar det hela (mycket hedersvärt) under ditt företagsnamn men sitter sedan å raljerar över att du skänker så mycket mer än alla de som skänker en slant utan att kunna få en enda djävla krona tillbaka....
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det finns väl i och för sig en och annan lag som behöver omarbetas, men jag är inte med på vad du syftar på.:va

Jag tänkte mest på hur du ville förändra lagstiftningen rörande detta fall då du verkar stötta denna insamling. Som nu blivit, genom de ansvariga, en protest mot hur staten agerar.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag tänkte mest på hur du ville förändra lagstiftningen rörande detta fall då du verkar stötta denna insamling. Som nu blivit, genom de ansvariga, en protest mot hur staten agerar.

Tja, det skulle väl vara att ta bort statens förmånsrätt för skatter, dårå. Det man tar in exempelvis på att momsbelägga energiskatter (vilket är ren stöld från medborgarna) bör mer än väl kompensera för det skattebortfall en sådan förändring medför.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
PÅ vilket sätt skulle det handla om rättvisa eller knutna nävar i fickorna?! Handlar inte hela djävla tråden om att uppmana folk att skänka en slant?!
Men visst, med all gratispublicitet i åtanke så tycker jag att SH/Motorrad/Swedie eller vem som nu känner isg träffad, kan skänka en slant de med...

På vilket sätt skulle detta ha något som helst att göra med "avundsjuka", "rättvisa" eller kommunism?!

Är du bara född bitter och dum i huvudet?!



Javisst, jag lovar att skänka 90% av alla intäkter jag får av hela den här historien, direkt tillbaka till paret!

Du har ju inte skänkt pengar under namnet "pucken" utan passade även du på att marknadsföra din firma.



Har du snöat in på att kalla alla sossar?!
Du sponsrar det hela (mycket hedersvärt) under ditt företagsnamn men sitter sedan å raljerar över att du skänker så mycket mer än alla de som skänker en slant utan att kunna få en enda djävla krona tillbaka....

Finns du på riktigt:va
 

manneman

Guest
Känns det inte läge att droppa denna diskussionen innan det går för mycket OT?
Denna tråden handlar ju om att ställa upp och hjälpa några som blivit offer för meningslös kriminalitet! Vare sig det gäller staten eller förövarna!

Med all publicitet denna trådens ämne får så föreslår jag att ni här ovan även raderar era inlägg och startar en ny tråd där ni kan hålla er diskussion...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Finns du på riktigt:va

Gör du, eller låtsas du bara?!

Hajar du över huvud taget vad jag skriver eller är det någon form av "anti-sossereflex" du och pinky använder så fort ni inte förstår vad som skrivs?!

Jag tycker det är skitbra att du och alla andra skänkt pengar. Jag har lixom alla andra enskilda användare skickat över en slant utan något som helst egenintresse...
Hela tråden syftar som sagt till att uppmana folk att skänka pengar och därför är det ju ett ypperligt tillfälle att uppmana sajtens ägare att skänka en slant nu när de som sagt får gratispublicitet som är värd en jäklans massa....

Sen kommer du å pinky å tjaffsar med ert djävla sossetjaffs?!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top