Föräldrarna är värst

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Fyra polispatruller :yoparty

Moahahaha :D

Matchen mellan två flicklag i Skåne slutade med storbråk.
Föräldrar gav sig på varandra och domaren jagade en pappa som flydde i bil.
Flickorna grät och chockades.
Det började vid 11-tiden, då en förälder hade åsikter om domarens arbete i samband med flickmatchen på Möllevallen i Skivarp i södra Skåne.
- Det var två 14-årslag som spelade fotboll och det var ganska hårda tag på planen, säger Hasse Persson, kommissarie vid kriminalpolisen i södra Skåne.

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1068475,00.html

Förbjud sport fotboll och hockey för alla drägg dras dit...

Det är ju inte direkt slagsmål i golf osv

Det sjukaste jag tycker är varför det är ok att slåss i hockeyringen? Bara det är ju sjukt? hockey kombinerad med boxning

Förbjud sport fotboll och hockey för alla drägg dras dit...

Det är ju inte direkt slagsmål i golf osv

Det sjukaste jag tycker är varför det är ok att slåss i hockeyringen? Bara det är ju sjukt? hockey kombinerad med boxning

Vad är det för fel med lite slagsmål i hockey? Och vem säger att det är ok? Det är ju förbjudet, men det kanske du missade?
Och golf lockar ju överlag mestadels en massa feta gubbar och snobbar, hur kul är det?
Jag blir så jävla irriterad på alla som stör sig på en sport eller dylikt och ska komma med massa förbud och skit. Det var sånt som tog död på F1, en numera helt värdelös sport att kolla på. Vad skulle ni säga om de tvingade Rossi att köra med ABS, stödhjul och begränsa hastigheten till max 250km/h på rakorna?

Sen kan man säkerligen diskutera vad det var för folk på den där matchen, men jag som många andra har säkert våra aningar...

Vad är det för fel med lite slagsmål i hockey? Och vem säger att det är ok? Det är ju förbjudet, men det kanske du missade?
Och golf lockar ju överlag mestadels en massa feta gubbar och snobbar, hur kul är det?
Jag blir så jävla irriterad på alla som stör sig på en sport eller dylikt och ska komma med massa förbud och skit. Det var sånt som tog död på F1, en numera helt värdelös sport att kolla på. Vad skulle ni säga om de tvingade Rossi att köra med ABS, stödhjul och begränsa hastigheten till max 250km/h på rakorna?

Sen kan man säkerligen diskutera vad det var för folk på den där matchen, men jag som många andra har säkert våra aningar...

Förbjud o förbjud, de puckar ju på varandra o slår ut tänder osv hela tiden ändå o domarn stoppar det inte förrän nån ligger på marken typ.
Golf sa jag bara för ett exempel på en sport som inte har våld i sig, många andra sporter har det också, (LÄS: nu menar jag inte en tackling eller en armbåge för att komma fram till målet, nu menar jag kasta klubban på med näverna på motståndaren slåss slagsmål, knytnäve mot ansiktet helt i onödan.
Hoppas du förstod att jag menade det.

Jag menar, läs artikeln, varför ska de puckla på varandra, de är inte ens med i matchen , de ser på. det är så onödigt, varför?

Men det var en överdrift att de skulle förbjuda det, det trodde jag var uppenbart, knappast min sak att bestämma en sak grej, bara en åsikt jag har som kommer ut när folk förstör för andra som faktiskt är intresserad av att titta på bollen som flyger fram o tillbaka på planen. inte att puckla på motståndarens fans...

Jag gillar säkert många saker som andra hatar eller ogillar pga av olika anledningar och jag vill ju inte att de ska förbjuda det

T ex motorcyklar vill många förbjuda för de tycker det är onödigt och farligt men jag tycker ju om det, så det vore ju tråkigt om de förbjöd det. men kass jämförelse kanske för jag tycket inte de flesta motorcyklister även vi kört en runda hoppar av och börjar slåss med folk...

Jag ogillar våld väldigt mycket och tycker det är den sämsta lösningen på alla problem, krig o sånt osv. Varför inte prata om det, lösa det eller alternativt lösa det så gott det går och gå skilda väggar och försöka hålla sig i vägen för varandra...

Last edited:

:rolleyes:

Stort bråk i godisbutik - en skadad

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=649765

En person greps efter ett våldsamt bråk i en godisbutik på Östergatan i centrala Hässleholm på söndagseftermiddagen.

Enligt polisen ska ett tiotal personer mellan 18 och 25 år ha varit inblandade i bråket, som fick flera polispatruller att rycka ut.

En person fördes till sjukhus efter att ha blivit misshandlad och flera personer togs in till polisförhör.

domaren ringde efter förstärkning:confused:

Ordväxlingen mellan spelarpappan och domaren slutade med att domaren sköt en hård boll på föräldern.

domaren ringde efter förstärkning. Efter samtalet anlände flera bilar fulla med folk, bland annat domarens far, som gick till attack mot bilen där spelarpappan satt.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15431791.asp

For your information: För nåt år sen när jag fortfarande spelade hockey och va målvakt så spelade vi mot Mörrum, det va en ful match, mycket gruff och grejs, och så fort man hade blockerat pucken så hade det varit klubbor framför en som slagit på en, en spelare hade gjort det mer än dom andra och domaren hade inte gjort ett piss. Så till slut fick jag nog och fick värsta rycket och drämde till den som varit på mig mest och det va på väg att bli slagsmål fast flera från mitt lag gick i mellan och domaren blåste för första gången i pipan.

Och min farsa upp på läktarn blev asförbannad och började skälla ut domaren och alla spelare som fan uppe på läktaren, så blåste domarn i pipan och visade ut farsan ur ishallen. Det var rätt kul, bästa va att alla föräldrar i vårat lag höll med farsan och tyckte det va bra gjort :D

2937059 For your information: För nåt år sen när jag fortfarande spelade hockey och va målvakt så spelade vi mot Mörrum, det va en ful match, mycket gruff och grejs, och så fort man hade blockerat pucken så hade det varit klubbor framför en som slagit på en, en spelare hade gjort det mer än dom andra och domaren hade inte gjort ett piss. Så till slut fick jag nog och fick värsta rycket och drämde till den som varit på mig mest och det va på väg att bli slagsmål fast flera från mitt lag gick i mellan och domaren blåste för första gången i pipan.

Och min farsa upp på läktarn blev asförbannad och började skälla ut domaren och alla spelare som fan uppe på läktaren, så blåste domarn i pipan och visade ut farsan ur ishallen. Det var rätt kul, bästa va att alla föräldrar i vårat lag höll med farsan och tyckte det va bra gjort :D
Jagade domaren din pappa sedan?

Fram med lite hårdare regler... matchstraff för slagsmål helt enkelt.

Ingen publik närvarande vid matcher de klarar uppenbarligen inte av att se matchen live. Bevisats gång på gång.

Fram med lite hårdare regler... matchstraff för slagsmål helt enkelt.

Ingen publik närvarande vid matcher de klarar uppenbarligen inte av att se matchen live. Bevisats gång på gång.

Och då pratar du om vaddå? Knattefotboll där EN match råkade urarta pga integrationens misslyckanden? Eller riktig liga-fotboll där ett fåtal matcher urartar? Det är en publiksport, inte en uttalad familjesport. Gillar man det inte så går man inte, enklare blir det inte.
Men sen så anser ju jag även att de senaste reglerna inom hockey är spelförstörande då man inte ens får nysa på varandra :mad: I hockey slåss man, det är ingen tjejsport helt enkelt.

Och då pratar du om vaddå? Knattefotboll där EN match råkade urarta pga integrationens misslyckanden? Eller riktig liga-fotboll där ett fåtal matcher urartar? Det är en publiksport, inte en uttalad familjesport. Gillar man det inte så går man inte, enklare blir det inte.
Men sen så anser ju jag även att de senaste reglerna inom hockey är spelförstörande då man inte ens får nysa på varandra :mad: I hockey slåss man, det är ingen tjejsport helt enkelt.

Det finns väl hur många matcher som helst på vilken nivå som helst där "fansen" eller publiken har ballat ur och fått spel brevid plan??? :va Publiksport? Nja det tycker väl inte jag direkt, om nu inte publiken består av skrikande hyenor som bara är ute efter bråk. Ja man kan ju faktiskt ibland undra om den sk publiken går dit för att verkligen se matchen eller för att få slåss lite med en "bra" ursäkt? :va

"Tjejsport" nej precis. :pannkyss Nej precis, tjejer klarar av att vinna på ett snyggt sätt över motståndarna utan att veva hejvilt när det går dåligt.... :D :D :D

Detta påminner mig om ett southpark avsnitt...

"Arresting me for what? Im not allowd to stand up for my self? I thought this was amerika, is'nt this amerika? I'm sorry, i thought this was amerika."

Det finns väl hur många matcher som helst på vilken nivå som helst där "fansen" eller publiken har ballat ur och fått spel brevid plan??? :va Publiksport? Nja det tycker väl inte jag direkt, om nu inte publiken består av skrikande hyenor som bara är ute efter bråk. Ja man kan ju faktiskt ibland undra om den sk publiken går dit för att verkligen se matchen eller för att få slåss lite med en "bra" ursäkt? :va

"Tjejsport" nej precis. :pannkyss Nej precis, tjejer klarar av att vinna på ett snyggt sätt över motståndarna utan att veva hejvilt när det går dåligt.... :D :D :D

om du nu inte visste det så är det väldigt ofta människor som blir avstängda från att se allsvenska matcher, just pga att de slåss/ställer till med skit. De stora slagsmål som man läser om sker oftast utanför, ska vi införa utegångsförbud under matcher så ingen får vistas på gatorna :va

Back