Betalar inte alla män för att pippa i en eller annan form. Bara att sätta upp den nya utgiften på det kontot... Utslaget på varje pipp borde det inte bli så mycket.
Skrämmande..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Betalar inte alla män för att pippa i en eller annan form. Bara att sätta upp den nya utgiften på det kontot... Utslaget på varje pipp borde det inte bli så mycket.
P.S: Korvis: Att du ser en korrelation mellan stökiga föräldrar och stökiga barn motsäger inte att det är gener vi pratar om! Faktiskt den mest troliga förklaringen om man ser på t.ex tvillingstudier.
Nu handlar det väl mer om att försöka få in en känsla för vad som är rätt eller fel i barnen och ge dem självkänsla, inte att försöka styra dem helt. Och i huvudsak riktar det sig mot de som anser att det är samhällets ansvar att fostra deras barn, inte de själva som föräldrar.Vilket sammanfattar min, givetivs oerhört vetenskapliga, hållning: Det bäst du kan ge dina barn är bra gener och bra vänner! Plus lite tur!
Jag vill också betona att jag är för föräldraansvar men samtidigt blir det lite löjligt att man ska ta ansvar samtidigt som vi vill att förläldrarna ska jobba hela dagen. Kan iofs vara att min egen slöhet som talar...
Samtidigt är det ju näst intill löjligt naivt att tro att barnen bara skulle påverkas av föräldrarna eller att det då skulle bara vara föräldrarnas fel att det går snett.
Vilket sammanfattar min, givetivs oerhört vetenskapliga, hållning: Det bäst du kan ge dina barn är bra gener och bra vänner! Plus lite tur!
Jag vill också betona att jag är för föräldraansvar men samtidigt blir det lite löjligt att man ska ta ansvar samtidigt som vi vill att förläldrarna ska jobba hela dagen. Kan iofs vara att min egen slöhet som talar...
Samtidigt är det ju näst intill löjligt naivt att tro att barnen bara skulle påverkas av föräldrarna eller att det då skulle bara vara föräldrarnas fel att det går snett.
Jag har med massor av olika manipulationer, inklusive hypnos, försökt få min son att gilla AC-DC men det har f-n inte lyckats och jag utmanar alla föräldar som tror på sin egen makt och förmåga att prova något liknande så kan vi se hur mycket ni kan påverka era barn efter det...
Ni kan byta AC-DC mot att inte följa modet, att inte behöva en mobiltelefon, att inte vara på Facebook, syssla med en annan idrott än de accepterade, t.ex. konståkning för killar o.s.v.
Förresten: Hur många föräldrar har valt vilket mode barnen ska följa?? För enligt teorin om hur mycket kontroll ni har borde det vara en baggis, betydligt enklare att påverka än kriminellt beteende.
Jag är givetvis helt enig med dina kloka ord, vad jag reagerar på är alla som bara kastar ur sig en massa floskler om föräldrar och deras arbete och ansvar utan att tänka lite längre. Det finns gränser för vad föräldrar kan göra och vad föräldra kan påverka, något jag tror kan vara vettigt att ta med i debatten. Fast då blir den ju inte så häligt svartvit att vi kan ha den på SH.Nu handlar det väl mer om att försöka få in en känsla för vad som är rätt eller fel i barnen och ge dem självkänsla, inte att försöka styra dem helt. Och i huvudsak riktar det sig mot de som anser att det är samhällets ansvar att fostra deras barn, inte de själva som föräldrar.
Men det är också så att hela omgivningen med hemmet, kompisar, skola och samhället i stort spelar in. Jag tror inte att ett eventuellt resultat av detta kommer att visa sig än på många år då det är helhetsbilden som måste få tid att ändras. Tro inte att vi kommer att se en massa lydiga barn så fort detta förslag gått igenom.
Troligen var de dessutom både pedagoger och kommunister!![]()
Konstigt, jag har sett alla typer och kan inte säga att gör man si så blir det så eller tvärtom. Om dessutom bonny säger att det är så och kan hänvisa till någon typ av relevant forskning så tror jag ännu mer på det. Jag kan inte räkna upp nog med folk som hade vad jag kan bedöma vettiga föräldrar som det gick åt helvete för. Allt annat lika kan man väl dock begripa att engagerade och vettiga föräldrar är av godo men jag tror inte det är avgörande. I vår kultur gör ändå barnen som de vill från 10-årsålderm ivrigt påhejade av samhället.
Finns det nån annan slags pedagoger?
Jag är givetvis helt enig med dina kloka ord, vad jag reagerar på är alla som bara kastar ur sig en massa floskler om föräldrar och deras arbete och ansvar utan att tänka lite längre. Det finns gränser för vad föräldrar kan göra och vad föräldra kan påverka, något jag tror kan vara vettigt att ta med i debatten. Fast då blir den ju inte så häligt svartvit att vi kan ha den på SH.
Sedan kan jag erkänna att jag har lite svårt att acceptera att jag ska ta ansvar för en uppfostran som till stor del sker på olika typer av institutioner, så som dagis. På något vis kan man ju då hävda att det är statens ansvar för om det går snett och att vår regering borde betala dessa skadestånd! Eller i alla fall de som var ansvariga på fritids! Troligen var de dessutom både pedagoger och kommunister!![]()
Det är ju en fråga om den sociala miljön barnen vistas i när dom inte är med föräldrarna också. Den är troligen lika viktig den.
Vilket sammanfattar min, givetivs oerhört vetenskapliga, hållning: Det bäst du kan ge dina barn är bra gener och bra vänner! Plus lite tur!
Jag har med massor av olika manipulationer, inklusive hypnos, försökt få min son att gilla AC-DC men det har f-n inte lyckats och jag utmanar alla föräldar som tror på sin egen makt och förmåga att prova något liknande så kan vi se hur mycket ni kan påverka era barn efter det...
Ni kan byta AC-DC mot att inte följa modet, att inte behöva en mobiltelefon, att inte vara på Facebook, syssla med en annan idrott än de accepterade, t.ex. konståkning för killar o.s.v.
Förresten: Hur många föräldrar har valt vilket mode barnen ska följa?? För enligt teorin om hur mycket kontroll ni har borde det vara en baggis, betydligt enklare att påverka än kriminellt beteende.
Går igenom?....Vänstern kommer ju tycka att det är fördävligt. Att detta ska drabba de fattiga föräldrarna, som inte har råd
Sossarna hakar på, för att få nya potentiella väljare från förorten...![]()
Jag är givetvis helt enig med dina kloka ord, vad jag reagerar på är alla som bara kastar ur sig en massa floskler om föräldrar och deras arbete och ansvar utan att tänka lite längre.
Det här behovet att alltid behöva skylla på yttre faktorer har jag lite svårt för, är det samma sak när det går bra för någon? Att ens egen prestation och ens egna värderingar och mål är underordnat ens miljö?
Om du är intresserad kan jag skicka över en utmanande bild av mig och bajken.Har försökt att få min dotter mc-intresserad, genom diverse manupilationer. Hypnos har jag inte tänkt på...
![]()
Det finns gränser för vad föräldrar kan göra och vad föräldra kan påverka, något jag tror kan vara vettigt att ta med i debatten.
Sedan kan jag erkänna att jag har lite svårt att acceptera att jag ska ta ansvar för en uppfostran som till stor del sker på olika typer av institutioner, så som dagis. På något vis kan man ju då hävda att det är statens ansvar för om det går snett och att vår regering borde betala dessa skadestånd! Eller i alla fall de som var ansvariga på fritids! Troligen var de dessutom både pedagoger och kommunister!![]()
Eller går det att förklara genetiskt varför fler barn från Danderyd hamnar på högskoleutbildningar än barn från Fíttja?
Ingen av mina ungar har varit delaktiga i några kriminella handlingar om man bortser från prestandaförbättrande åtgärder på DERAS EGNA mopeder och A-traktorer.
Dom har hållit sig borta från drogerna om man bortser från alkohol.
Eftersom jag själv varit ung en gång i tiden så kan jag ju säga att det där ska du inte vara så säker på.
Ointressant och uttjatat vänsterresonemang säger jag!
Vänd på det, vad är det som gör att vissa danderydsbor lik förbannat dör i rännstenen och vissa från Rinkeby jobbar med private banking? Är det slump eller genetiskt? Eller - Gud förbjude - har de sig själva att skylla/tacka till stor del?
Sluta upp med kuddefieringen, sluta bara upp med den!
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |