Stortryne
Ful gubbe.
- Gick med
- 11 Jul 2005
- Hoj
- Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Regnummer på hojjen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chronic skrev:2598438Haha, ja varför skulle inte en hojtjuv skriva under det? Vem skulle din idé hjälpa egentligen?
WAW 958Stortryne skrev:2598710Regnummer på hojjen?
DR-Zätare skrev:2598717Målet är ju naturligtvis inte att hindra honom från att stjäla hojen utan att försöka få ersättning från försäkringsbolaget för att hojen är stulen. För killen med 999:an handlar det ju ändå om över 100 000:- som säkert gör stölden lite lättare att komma över om han åtminstone får igen pengarna.
Chronic skrev:2598752Ok då fattar jag hur du menade, men jag tror inte det pappret är det som avgör om hojen är stulen eller inte, utan det faktum att "du" släpper iväg honom på din hoj. Det avgör om det är bedrägeri eller stöld.
-Hej, titta på mitt papper som säger att han erkänner att han har stulit den!!
Ja kanske..eller inte![]()
Skyddande av brottslingSanto skrev:2598417I Sverige finns ingen angivelselag. Om de ska ta honom för skyddande av brottsling måste polisen bevisa att han känner personen i fråga.
Mikey skrev:2598892Skyddande av brottslingmen han måste väl för tusan bli medbrottsling om han skjutsar killen som snodde hojen
![]()
![]()
![]()
Eller...?
Annars kan man ju skjutsa polaren till banken och sen stå och titta på när han rånar den och springer därifrån, och ändå inte vara inblandad...![]()
Ja säger bara: Svenska rätssystemet![]()
![]()
![]()
JT skrev:2598779Exakt det jag skrev! Den är inte stulen oavsätt hur många papper du skriver.
mikael n skrev:2598648Synd att du inte tog en bild av fanskapet innan han gav sig iväg.
Det är för övrigt något alla borde göra innan man lämnar hojen för provkörning.
Kan vara en bra hjälp för både polis och i den egna jakten.
Lego skrev:2598664Har inte en susning i dagsläget, får besked hoppas ja i eftermiddag, får hoppas ja det händer något! Blir bara så jävla trött på den här så kallade polisen vi har i sverge, låt dom göra sitt jobb på riktigt, jaga småungar utan lyse går förbannat bra! Blir ju tvungen o göra saker själv!
Händer inget kommer de uppgifter...
DR-Zätare skrev:2598907Du måste även prova att vända på det hela: om du skjutsar en polare för att provköra en hoj och är helt ovetandes om hans planer att sno den och sedan blir du helt plötsligt medskyldig till stöld när han bränner därifrån med hojen.
Om han däremot har begått brottet redan och du vet om det och ändå hjälper honom att komma undan så begår du medhjälp till brott och då har jag ingen sympati för dig längre....
Lego skrev:2598595De e inte lite pengar ja blir blåst på, är inte hojen i säg det gäller längre, är en principsak, förr eller senare får ja honom, o då tar ja mitt straff efter det...
Öga för öga o en avbitartång så han aldrig mer kommer stjäla något mer i sitt liv...
devo81 skrev:2598935ja det borde ju va en smart grej bla...att knäppa kort på prsonen som ska provköra .... å hänga ut denne tex här på SH om det blir strul... det e ju lite lättare att få tag på en kamera än att låna en hoj som man åker brevid med.
jamenar då finns det ju måååååånga ögon efter personen! å om inte annat så kanske man blir varnad så man inte kanske åker på samma blåsning
av personen..
hur tycker FB å snuten att man ska göra när man ska sälja hojen då,nån som vet??
mikael n skrev:2599004Ja, ett foto på den som ska provköra, där han/hon sitter på hojen.
Då har du bundit förövaren till både brottsplats och hoj.
Skulle samma tjuv hamna på flera foton, så dröjer det nog inte så länge innan bilderna publiceras på TV3:s Efterlyst.
Ser jag ngn här i Trollhättan säger jag till.Lego skrev:2598742WAW 958
DR-Zätare skrev:2598907Du måste även prova att vända på det hela: om du skjutsar en polare för att provköra en hoj och är helt ovetandes om hans planer att sno den och sedan blir du helt plötsligt medskyldig till stöld när han bränner därifrån med hojen.
Om han däremot har begått brottet redan och du vet om det och ändå hjälper honom att komma undan så begår du medhjälp till brott och då har jag ingen sympati för dig längre...
Det enklaste är väl som sagt att kolla med försäkringsbolaget vad som gäller och hur man ska bära sig åt för att deras stöldförsäkring ska gälla.
Vad heter polaren han lämnade kvar hos dig??Lego skrev:2598742WAW 958
Lego skrev:2598152Någon som sett hört något, kontakta mig, fick min ducati 999 stulen i söndags under en provkörning, killen kom från trollhättan, lämnade sin polare kvar medans han skulle prova den, fick jävligt lång näsa måste ja säga, mörk, smalt tanig fan, 175-180 lång, hör ni något runt gbg trakten så hör av er, en sån hoj försvinner inte utan att det går snack...
Andreas....
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden