Fått min 999 stulen i söndags

Hoppas det löser sig på nått sätt,antingen lagligt (troligtvis inte)eller med basebollträet på knäskålarna...

När man läser detta blir man ju lite förvånad, är det så vanligt med sånna här stölder? Tur man är från norrland där folk är ärliga (iaf de jag haft affärer med). Om jag skulle sälja en hoj så skulle jag inte tillåta provkörning, om de vill känna på hojjen får man väl skjussa dem en runda.

KGK skrev:
2599690 Någon kanske kan göra en checklista(sticky?) på vad man ska tänka på vid försäljning av MC.

Skulle jag sälja min hoj så skulle jag räkna med att köparen vet vad han köper!

Dvs. Provkörning blir det sista skedet i affären!

Skulle aldrig låta någon komma o testa hojjen en kväll för att sedan fundera. Innan har man en disskussion då man känner av om det är en seriös köpare som kommer bli nöjd med just din hoj!

Provkörning = Körkort + Bilnyckel + Köpesumma/postväxel!

Som någon sa man skulle ju kunna ta en bild på han som ska provköra plus att man får se körkort. sen kan man ju lägga i sin mobil i kutsen utan hans vetskap innan den går ju spåra...(om man inte glömmer att ladda den)

///Micke

Nu är den säkert falskskyltad, så min fråga blir nu om du har nga speciella kännetecken på den. repor o dyl.
Helgen närmar sig och det skulle inte förvåna mig om jeppen är ute o kör.
Ska hålla ögonen öppna här nere i Götet.
Har du ngn bild på hojjen att slänga upp??

//Tombola

Prata med "kompisen" och förtälj att du har kontacktat

Baltic Inkasso
Viru tn 16-4
EE-10140, Tallinn
Estonia
Tel: 00372 51 984 651
Fax: 00372 641 0000
http://www.balticinkasso.com

Och att du tycker det ligger i hans händer att ordna fram cash alt hojen, berätta att han får en vecka på sig innan ovanståeende företag tar över :tummenupp

Lego skrev:
2598168 Polisen plocka in honom men släpptes senare, va fan betalar man för o ha dom för, sköter det själv nu!

Ring till polisen och säg att det sitter en miniskylt på hojen.
Då kanske dom bryr sig om att försöka hitta den.

Ngt nytt om skurken.... vi brinner av nyfikenhet.
Namnet på killen som blev kvar är ju lite kul att få ut. De kommer säkert försöka med samma sak igen om de kommer undan.

Lego skrev:
2598152 Någon som sett hört något, kontakta mig, fick min ducati 999 stulen i söndags under en provkörning, killen kom från trollhättan, lämnade sin polare kvar medans han skulle prova den, fick jävligt lång näsa måste ja säga, mörk, smalt tanig fan, 175-180 lång, hör ni något runt gbg trakten så hör av er, en sån hoj försvinner inte utan att det går snack...

Andreas....

Blir så JÄ.....A förbannad på oärligt folk ! :mad: :kulspruta :kulspruta :machinegu
Hoppas det löser sig för dig !

namn ?
reg nr på deras bil ?

hur mkt är det värt för dig o få tillbaka cyklen ?

*Jonte* skrev:
2600485 Skulle jag sälja min hoj så skulle jag räkna med att köparen vet vad han köper!

Dvs. Provkörning blir det sista skedet i affären!

Skulle aldrig låta någon komma o testa hojjen en kväll för att sedan fundera. Innan har man en disskussion då man känner av om det är en seriös köpare som kommer bli nöjd med just din hoj!

Provkörning = Körkort + Bilnyckel + Köpesumma/postväxel!
förstår ditt inlägg som säljare, men som köpare får man lite andra värderingar.
visst provköra utan å köpa starkt skäl. men ja skulle vilja provköra för att se eventuella dolda fel, vilka kan ja inte svara på, hojjen kanske inte känns rätt fast en annan hoj av samma modell och årtal kanske känns rätt,

vad vet jag några synpunkter på ur en köpares synvinkel.

mikael n skrev:
2600883 Ring till polisen och säg att det sitter en miniskylt på hojen.
Då kanske dom bryr sig om att försöka hitta den.

:D :D :D

"Du kan provköra hojen när jag håller i pengarna jag ska ha för hojen. Om du inte är nöjd efter provkörningen, kan du få dina pengar tillbaka."

:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...