Fått min 999 stulen i söndags

Jag skall hålla ett öga öppet för detta, men troligtvis kommer den väl ut ur något garage till våren. Bor själv mellan Gbg och Trollhättan så chansen finns ju att man får se den. Maila gärna över lite uppgifter eller om det finns några speciella tecken på hojen så blir det lättare.
Hoppas det löser sig.

Lycka till!

Varför kan man inte bara ringa till försäkringsbolaget och säga att den blivit stulen? Hittas den i ett dike är det ju sak samma, hittas den hos pundaren själv så kan han ju försöka tuta i polisen att han "köpt" den. Hittas den inte får man ersättning.

Nu kommer säkert vissa säga något om nycklar...men jag lät tillverka en nyckel åt min förra hoj på 5 minuter i affär - och min extranyckel har jag förlorat i en flytt för länge sen.

Det vore, i min mening, inte fel att göra. Den ÄR ju uppenbarligen stulen, och det där skitsnacket som försäkringsbolaget kör med gör ju bara att man måste tumma lite på vad som verkligen hände.

Inte helt lätt att fixa en nyckel till en 999, det är immobilizer på den, med datanyckel som måste kodprogrammeras mot styrenheten på hojen. Så det kan bli svårt att övertyga FB att de hade egen nyckel.

För övrigt tycker jag FB:na borde ta tag i detta och gör undantag för provkörning i samband med försäljning. Vad är det som gäller för registrerade bil och fordonshandlare, är det samma dåliga deal som för vanliga dödliga?

För övrigt tycker jag FB:na borde ta tag i detta och gör undantag för provkörning i samband med försäljning. Vad är det som gäller för registrerade bil och fordonshandlare, är det samma dåliga deal som för vanliga dödliga?

Det bör väl absolut inte vara fb som ska göra undantag, borde ju ändras så att den faller under kategorin stulen hos fabror blå ist. Då är det inga problem hos fb.
//Anton

Last edited:
varför frågar 20 pers samma sak,räcker det inte att en frågar eller???
pryla pochahontas är lösningen verkar alla vara överens om så varför samlar nin inte ihop till en gruppträff...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT