Får ursäkta

Min röd svarta cr 500:a som kom upp.
35000 kr begärt.

Har också ett extra motardkit komplett.
9000kr.

K.Grodingh´s gamla Hondor är sålda, hans nya supersnabba Husaberg ligger i delar i vår verkstad, för modifiering. kanske 710cc 85mm x 103m.

Kom till MC mässan i GBG o kolla på vår hoj , samma monter som vanligt.

Om det finns intresse så har jag en beg kompl hoj i delar, ram 2004, motor 2002/2003 650cc eller 670c, Fjädring Öhlins ny dämp beg gaffel, Plast i bra skick-mycket nytt,
frästa styrkronor blå elox,
Det som saknas är Hjul samt hjul axlar.

den blir er för ca 20000kr.

Hlsn
Thomas
www.enginehardware.se

Enginehardware skrev:
K.Grodingh´s gamla Hondor är sålda, hans nya supersnabba Husaberg ligger i delar i vår verkstad, för modifiering. kanske 710cc 85mm x 103m.

Kom till MC mässan i GBG o kolla på vår hoj , samma monter som vanligt.

Om det finns intresse så har jag en beg kompl hoj i delar, ram 2004, motor 2002/2003 650cc eller 670c, Fjädring Öhlins ny dämp beg gaffel, Plast i bra skick-mycket nytt,
frästa styrkronor blå elox,
Det som saknas är Hjul samt hjul axlar.

den blir er för ca 20000kr.

Hlsn
Thomas
www.enginehardware.se

Sponsra mig! :2cool Jag har tyvärr inge stålars just nu. Men hjälper gärna sälja :)

Olof Eriksson skrev:
För att det blir lättare att gå in i kurvorna när man inte behöver fundera så mycket på kopplingsarbetet! Det går fortfarande ställa upp den i sladd. (det är alltså en sån koppling som minskar motorbromsen, finns också sånna som funkar som automatkoppling så man kan starta på vilken växel som helst och inte behöver använda kopplingen vid växlingar)

Men automatkoppling är jäkligt skum att köra med :3freak Den kräver tillvänjning och slits lätt ut om man hanterar den fel. Men helt klart en smart grej för enduro. :tummenupp

Slipper clutch är trevligt! Kan finjusteras efter motorbroms, däckgrepp m.m. så att broms-sladdarna blir fint kontrollerade (bra preppade motorer har oftast "för mycket" motorbroms).

@Swedie: helställ funkar bra på isen - dra över någon jacka och regnbyxor el.dyl. för att hålla fartvinden borta från fillingarna (speciellt om man kör ventilerat :D ). Känns tryggt om man kommer i närkontakt med dubben...

Swedie skrev:
Definitivt! :D hör av dig, eller så gör jag det.

Helställ på isen?

Jag ringer dig imorrn när jag har lyckats få tag på en däckkrängare som har öppet en röd dag. Alternativt punka på burk :D
Helställ=bävernylon så visst. Skinnställ är bara att glömma, då fryser du ***** av dig.
Jag kan bara säga att jag tycker min hoj var prisvärd men det beror ju på vad man ska ha den till. Gata=inte prisvärd, leka bana=prisvärd.

Dee_cati skrev:
Skinnställ är bara att glömma, då fryser du ***** av dig.
Skinnställ funkar kanonbra, långkallingar under och en jacka över bara, jag har aldrig frusit om annat än fötter, händer och ansikte. Och som TomK sa, tryggt bland dubbarna.

Dee_cati skrev:
Jag kan bara säga att jag tycker min hoj var prisvärd men det beror ju på vad man ska ha den till. Gata=inte prisvärd, leka bana=prisvärd.

Hmm.. För dyr för gatan? Men billig för banan..? :va :confused:

/Dave

David P. skrev:
Hmm.. För dyr för gatan? Men billig för banan..? :va :confused:

/Dave

Gata innebär att jag får lägga till en massa stålar på att få den reggad mm. Men som leksak på bana behövs inget mer än ett par slicks. På det viset menade jag.
Ok om man vill åka skinnställ på isen, inget jag gör iaf. Jag kör Gore-Tex och underställ och sen ett par crosstövlar. Och jag kör enduro-dubbat så det blir inte så farliga sår när man vurpar :)

Ja, Swedie. Det är lätt att halka in i motardvärlden. Trots Repsol-turbon som förra hoj så har jag faktiskt mycket roligare nu. Massor med fördelar:

* Behöver inte vara tokrädd för o repa/ramla
* Billiga i försäkring (för gatbruk)
* Smidiga, rappa, sladdvänliga
* Billigare i inköp mot sporthoj av värre kaliber
* Går inte lika fort = (ska inte säga) inte lika farligt, men ni fattar.
* Mycket busvänligare än klumpiga sporthojar.
* Billigare delar, typ plast och dyligt

Nu klankar inte jag alls ner på sporthojar, jag har provat bägge och själv fastnat för detta. Missförstå mig rätt. :tummenupp

Last edited:
Wheeliedevil skrev:
Ja, Swedie. Det är lätt att halka in i motardvärlden. Trots Repsol-turbon som förra hoj så har jag faktiskt mycket roligare nu. Massor med fördelar:

* Behöver inte vara tokrädd för o repa/ramla
* Billiga i försäkring (för gatbruk)
* Smidiga, rappa, sladdvänliga
* Billigare i inköp mot sporthoj av värre kaliber
* Går inte lika fort = (ska inte säga) inte lika farligt, men ni fattar.
* Mycket busvänligare än klumpiga sporthojar.
* Billigare delar, typ plast och dyligt

Nu klankar inte jag alls ner på sporthojar, jag har provat bägge och själv fastnat för detta. Missförstå mig rätt. :tummenupp
Kan bara hålla med!

jonte76 skrev:
Sponsra dig :va Du skiter ju hojar
hoho, om så vore fallet. jag utnyttjar bara vartenda öre jag har / haft. :) har just nu 20 kr på privatkontot. Bra va?

Nä till våren kanske jag arbetat in lite stålar för o sponsra mig själv ett åk.

Nä usch gubbar. Såg en film just. "best of 2005". godness sake...

30 lakan kan jag lägga på nått.. gärna momsa. Tänkte köpa in i företaget isåfall :tungan

Erbjud mig nå läckeerrrt.

Swedie skrev:
Nä usch gubbar. Såg en film just. "best of 2005". godness sake...

30 lakan kan jag lägga på nått.. gärna momsa. Tänkte köpa in i företaget isåfall :tungan

Erbjud mig nå läckeerrrt.

Sjukt beroendeframkallande film.. :yoparty Jag tycker den belyser allt som är underbart med motard! Hoppas på en likartad körning efter Ungern. :D (drömma går ju). Kolla gärna in dessa klipp oxå(snabba o ladda hem, skojsiga).

http://kms-racing.ch/de/fileadmin/Videos/wheelofpain.mpeg
http://kms-racing.ch/de/fileadmin/Videos/vesoul2003.wmv

/Dave

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...