Får radiotjänst bete sig hur som helst?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
nu har radiopesten ringt på dörren för andra gången på 4månader, denna gången satte gubbfan in foten mellan dörren och tröskeln... får dom göra så? :va

jag vet ju att dom inte får gå in å kolla om man säger nej, men jävulen vad irriterad jag blev över det där... fick ryta till rätt ordentligt, samtidigt som jag tog lång å pekfingret och satte det mot hans nyckelben. då såg han iof lite skrämd ut, kanske har ngt att göra med att man har rakad skalle, stod utan tröja och har en hel sleeve på ena armen, samtidigt som Killswitch Engage dundrade på stereon:yoparty :D

-"Nu skulle jag gärna se att farbror tar bort foten om inte farbror vill hoppa härifrån på ett ben."

Jag hade nog antecknat hans namn och försökt drivit det vidare till hemfridsbrott!

Ingen aning vad som krävs för att det ska kunna rubriceras som just det, men det vore ju helt klart värt ett försök.

Jag hade nog antecknat hans namn och försökt drivit det vidare till hemfridsbrott!

Ingen aning vad som krävs för att det ska kunna rubriceras som just det, men det vore ju helt klart värt ett försök.

man skulle nog kunna göra det, frågan är om det är värt det? hade han stövlat in utan min tillåtelse så hade han fått krypa ner för trappen,

jag kände mig inte speciellt hotad av att ha hans fot där, men för nån mindre, kanske en tjej, hade det nog kännts annorlunda, och pesten hade säkert fått en till som betalar... :mad:

edit: namnet har kommer man ju självklart inte ihåg, men han såg ut som "Doc" i tillbaka till framtiden ungefär :D

Får dom göra så?

Japp, de får även nyttja ditt kök, övernatt en (obs, bara en (1)) natt i ditt hem samt ha samlag med din fru.

Dom får absolut inte stoppa foten innanför dörren!!:mad:
fan vad förbannad jag skulle bli för det,bara att ta namn på fanstyget och polisanmäla :tummenupp

NEJ det får han eller ingen annan göra inklusiva polisen.
polis med husrannsakansorder för komma in i ditt hem utan ditt medgivande, en sådan får dom endast om du är skäligen misstänkt för ett grovt brott. grovt brott = straffskalan ger dig fängelse, alltså inte i fallet med tvlicens,,
skäligen = bevis finns

Du hade kunnat kvarhålla honom tills polis infann sig, i teorin.
sen hade det ju inte gagnat dig för tv har du ju 99%

det lagen dock säger är att efter att han har legitimerat sig så "måste" du svara på hans frågor.
men detta avvärjer du enklast genom att inte säga ett ord, öppna och kolla om du känner igen personen, kolla om han har nån lista etc och stäng sedan dörren rakt i ansiktet bara :tummenupp

Last edited:
Nästa gång gör du såhär.. lämnar dörren vidöppen säger inte ett ord, vänder på klacken o går in en bit i hallen.. antagligen kommer han följa efter dig in, då vänder du dig om, säger till honom att om han inte lämnar ditt hem inom 2 sekunder så kommer du bunta ihop honom o slänga ut han med huvet före..
Han har inte ett jävla dugg att göra i ditt hem eller hindra dig från att stänga din dörr..

Jag skulle också bli arg men retar man upp dem onödigt mycket så kommer det bli en principgrej för dem att "sätta dit" dig.

Nu tycker jag i och för sig att man ska betala men men.

NEJ det får han eller ingen annan göra inklusiva polisen.
polis med husrannsakansorder för komma in i ditt hem utan ditt medgivande, en sådan får dom endast om du är skäligen misstänkt för ett grovt brott. grovt brott = straffskalan ger dig fängelse, alltså inte i fallet med tvlicens,,
skäligen = bevis finns

Du hade kunnat kvarhålla honom tills polis infann sig, i teorin.
sen hade det ju inte gagnat dig för tv har du ju 99%

det lagen dock säger är att efter att han har legitimerat sig så "måste" du svara på hans frågor.
men detta avvärjer du enklast genom att inte säga ett ord, öppna och kolla om du känner igen personen, kolla om han har nån lista etc och stäng sedan dörren rakt i ansiktet bara :tummenupp
Det låter en smula konstigt, och det vore intressant att se en lagtext på det.

/perris

/perris

Absolut! Det där låter helt klart mysko. Men å andra sidan har jag aldrig haft något problem att stänga dörren framför näbben på dessa herrar utan jobbiga återbesök som följd...

/perris

baserat på ett samtal på en pejlare på det tiden jag tjafsade med dom,
han va saklig och lät övertygande.

jag har blivit "jagad" av dom och nu senast efter en flytt (vilket dom får reda på) så ringde en kärring upp och frågade om jag va jag, vilket jag vägrade att svara på eftersom hon ringde från skyddat nummer, fick henne att säga vem hon va sen la jag på luren.

Last edited:
Får dom göra så?

Japp, de får även nyttja ditt kök, övernatt en (obs, bara en (1)) natt i ditt hem samt ha samlag med din fru.

Det där har du bara hittat på för att kunna bjuda hem älskaren, han tar bara med sig en gammal TV-antenn kopplad till ett oscilloskop och säger att han är från radiotjänst....

Du skulle sugit tag i kragen och slitigt in honom i lägenheten och kastat in honom i vardagsrummet, stängt ytterdörren och låst den och vänt dig om och frågat om det känns bra att ha kommit in.

baserat på ett samtal på en pejlare på det tiden jag tjafsade med dom,
han va saklig och lät övertygande.

jag har blivit "jagad" av dom och nu senast efter en flytt (vilket dom får reda på) så ringde en kärring upp och frågade om jag va jag, vilket jag vägrade att svara på eftersom hon ringde från skyddat nummer, fick henne att säga vem hon va sen la jag på luren.

De har jagat mig med, men aldrig talat med dem. En gång ringde det på dörren, jag låg och sov. Öppnar yrvaken kl 21:30 och där står nån gubbafa..

-Hej, har du tv?
-Far åt helvete, jag sover! Stäng lås.

Gled inte ens in en lapp i inkastet. Han insåg nog loppet kört och jag kröp tillbaka till kojs, irriterad och nyvaken.
Sen dess har det varit tyst från dem i 4år. Rätt behagligt. Har ingen tv...:tungan

skäligen = bevis finns
"Skäligen misstänkt" behövs inte mycket till bevis för, tvärtom används det ofta som häktningsgrund just för att ge polisen tid att samla in bevis, för att sedan kunna omhäkta på "sannolika skäl". Det går utmärkt att till och med bli dömd utan bevis om det finns tillräckligt starka indicier.

Men för att återgå till det här fallet, nej de får inte sätta foten emellan för att hindra dig från att stänga dörren, det är hemfridsbrott.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år