renkött
Gudomlig sporthojare
Bild på trappuppgången!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bild på trappuppgången!
Phu! Det är ju inte ens en kombipanna av vad jag ser på bilden. Och den är inte gjuten, den är svetsad i av plåt. Den hivar ni ut lätt på 3 man och en rejäl säckkärra. Den är inte tung, den bara ser tung ut! Ska du skrota den så plocka ut varmvattenslingan och kräng den till den lokala tattaren, där finns några kg koppar.
Ja att dela pannan i två bitar gör ju vikten hanterbarare.
Går den att dela medelst stor vinkelslip på stället där godset är tunnast, eller måste det till skärbrännare?
Ofta sitter det någon jävla plåt eller stag inuti den som man inte når med kapen, vilket slutar med att man får ta upp ett hål för att komma in i den.
Jag hade satt ett block och dragit upp den på ett par brädor, kan man tom. lösa själv.
Sent svar då andra högre prioriterade saker dök upp, men här kommer bild på trappan sedd uppifrån, nedifrån samt idolbild på trappklättraren som jag tänkte använda.
Totalt är det 2.2 meter upp den ska, 11 trappsteg som är 185-215 mm höga och 270-280 mm breda. Bredden på trappan är 105 mm, 113 om man tar bort räcket (vilket jag gärna slipper).
Nedifrån ser man dörren som är i linje med trappan och som jag överväger att sätta ställning med vinsch på utsidan. Syns knappt på bilden men längst ner är det en dörr till höger till resten av källaren. Planen är att med "vanlig" pirra/säckakärra leverera pannan från höger genom denna dörr och så att säga ta över med trappklättraren.
View attachment 359336View attachment 359337View attachment 359335
Jag har pillat på den i källaren och en är tung. Känns tyngre än den nya ack-tanken (300+ kg) och den hade två personer lite jobba att få ner med trappklättraren, tror inte att tre lätt får upp något tyngre i samma trappa. Då frågan säkert kommer att komma upp, ja jag har tömt den på vatten, ur båda tankarna (värme resp varmvatten). Den är även enligt tidigare strippad på patroner, isolering och dom yttre plåtarna.
Enligt dagens tidning är kopparpriset 53 kr/kilot. Skrotvärdet betydligt värre. Är det verkligen tillräckligt för att det ska vara lönt? Elpatronerna är det definitivt inte.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |